Od zoznámenia so súčasnou generáciou Renaultu Clio ubehli už štyri roky. Na trh teraz prichádza jeho modernizovaná podoba a my sme sa, okrem výbavy, pozreli aj na vývoj cien a ich výšku v susedných krajinách.
Dizajnové zmeny Clio lepšie zjednotili s novinkami ako Rafale či Scenic. Zmenu prednej masky Renault využil aj na zapracovanie nového loga značky. Základná výbava má decentnejší predný nárazník, dve vyššie sa už tvária športovejšie.
Jednou z najvýraznejších zmien je vypustenie štvorvalcového benzínového motora 1,3 TCe, ktorý mal výkon 103 kW (140 koní). Bol teda akýmsi ekvivalentom k vrcholnej Škode Fabia 1,5 TSI, ktorý má 110 kW (150 koní). Obe značky priznávajú, že ide, a v prípade Clia už len išlo, o okrajovú motorizáciu, najmä vzhľadom na cenu malého auta v B segmente.
Keď už spomíname na motory Clia, ktoré sú už minulosťou, zmieňme aj ďalšie. Základ bol ešte so slabým atmosférickým trojvalcom SCe, ktorý mal 48 kW (65 koní) a v silnejšej verzii 53 kW (72 koní). V ponuke ešte bol tiež 1,5-litrový štvorvalcový diesel Blue dCi s výkonom 85 kW (115 koní).