Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD | |
Cena od / verzia od (eur) | 45 490 / 51 990 |
Priemerná spotreba výrobca / test (l) | 6,7 / 6,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 588 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2700, 4706, 1942, 1684 |
Honda CR-V je na Slovensku najväčší, najdrahší, ale aj najúspešnejší model japonskej značky. Lenže prichádzajú celkom podstatné zmeny.
Na test sa k nám dostala najnovšia šiesta generácia, ktorá sa stáva veľmi dôstojným vyzývateľom konkurentov a ponúka presvedčivo fungujúci hybrid.
Nájde sa však aj priestor na kritiku.
Štvrté najpredávanejšie auto sveta je, po odchode Legendu a neskôr aj Accordu z európskeho trhu, vlajkovou loďou značky. Tento rok však do ponuky pribudla aj menšia alternatíva v podobe modelu ZR-V, ktorý môže postačiť záujemcom o kompaktné SUV, a to aj z pohľadu výrazného cenového skoku pri novej CR-V.
Elegantný rodinný spoločník
Dizajnovo sa Honda vydala cestou čistých línií, čo prospelo aj testovanej novinke. Zrazu je auto elegantnejšie a pôsobí hodnotnejším dojmom.

Možno to bude znieť zvláštne, ale z auta začal sálať akýsi severský pokoj, na ktorý sme boli zvyknutí skôr pri Volve. A keď už švédsku značku spomíname, zozadu sa CR-V začalo tvarom svetiel podobať na jej modely.
Podobná atmosféra vládne aj v interiéri, hoci po Civicu už minimalistický dizajn prístrojovej dosky nie je takým prekvapením. Má kvalitné spracovanie a ostáva veriť, že nič časom nezmení ani fakt, že CR-V sa už pre Európu nevyrába v Japonsku, ale v Číne.
Interiér pôsobí vzdušnejšie a priestrannejšie ako pri predchodcovi, čomu prispieva aj štíhla a horizontálne členená prístrojová doska. Konečne sme dospeli do obdobia, keď sa za ovládací panel klimatizácie netreba hanbiť a nahrádzať ho dotykovým ovládaním. V novom CR-V nič také nehrozí a otočné tlačidlá pekne dotvárajú dizajn.

Priestor na zlepšenia sa ešte nájde
Prvá kritika sa však týka stredového tunelu. Volič smeru jazdy má komplikované ovládanie, ale vyčítali sme ho už Civicu. Pri elektronických voličoch sme zvyknutí, že potiahnutie dozadu znamená zaradenie polohy D, teda jazdy. Majú to tak autá z koncernu Volkswagen aj Stellantis. V Honde však tento pohyb aktivuje polohu R, teda spiatočku.

Široký stredový tunel by mohol mať mäkčené plasty, bolo by to príjemnejšie na opretie kolena.
Keďže ide o rodinné SUV, poriadne sme preskúmali kufor aj zadné sedadlá, kde pribudli litre navyše. Vzadu je štedrý priestor pred kolenami, trochu nám trvalo, kým sme našli páčku na posúvanie sedadiel. Nastavenie operadiel ponúka až prekvapivo veľa polôh. Kto však v aute preváža občas lyže, môže ho zamrzieť absencia tunela v operadlách.