SME

Nová Honda CR-V poteší najmä zlepšeným hybridom a slušnou výbavou

Na palube vládne príjemná atmosféra.

Honda CR-VHonda CR-V (Zdroj: Marek Čepa)
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD
Cena od / verzia od (eur)45 490 / 51 990
Priemerná spotreba výrobca / test (l)6,7 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)588
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2700, 4706, 1942, 1684

Honda CR-V je na Slovensku najväčší, najdrahší, ale aj najúspešnejší model japonskej značky. Lenže prichádzajú celkom podstatné zmeny.

Na test sa k nám dostala najnovšia šiesta generácia, ktorá sa stáva veľmi dôstojným vyzývateľom konkurentov a ponúka presvedčivo fungujúci hybrid.

Nájde sa však aj priestor na kritiku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvrté najpredávanejšie auto sveta je, po odchode Legendu a neskôr aj Accordu z európskeho trhu, vlajkovou loďou značky. Tento rok však do ponuky pribudla aj menšia alternatíva v podobe modelu ZR-V, ktorý môže postačiť záujemcom o kompaktné SUV, a to aj z pohľadu výrazného cenového skoku pri novej CR-V.

SkryťVypnúť reklamu

Elegantný rodinný spoločník

Dizajnovo sa Honda vydala cestou čistých línií, čo prospelo aj testovanej novinke. Zrazu je auto elegantnejšie a pôsobí hodnotnejším dojmom.

Možno to bude znieť zvláštne, ale z auta začal sálať akýsi severský pokoj, na ktorý sme boli zvyknutí skôr pri Volve. A keď už švédsku značku spomíname, zozadu sa CR-V začalo tvarom svetiel podobať na jej modely.

Podobná atmosféra vládne aj v interiéri, hoci po Civicu už minimalistický dizajn prístrojovej dosky nie je takým prekvapením. Má kvalitné spracovanie a ostáva veriť, že nič časom nezmení ani fakt, že CR-V sa už pre Európu nevyrába v Japonsku, ale v Číne.

Interiér pôsobí vzdušnejšie a priestrannejšie ako pri predchodcovi, čomu prispieva aj štíhla a horizontálne členená prístrojová doska. Konečne sme dospeli do obdobia, keď sa za ovládací panel klimatizácie netreba hanbiť a nahrádzať ho dotykovým ovládaním. V novom CR-V nič také nehrozí a otočné tlačidlá pekne dotvárajú dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Adventure spája drsný imidž a nízku spotrebu (test) Čítajte 

Priestor na zlepšenia sa ešte nájde

Prvá kritika sa však týka stredového tunelu. Volič smeru jazdy má komplikované ovládanie, ale vyčítali sme ho už Civicu. Pri elektronických voličoch sme zvyknutí, že potiahnutie dozadu znamená zaradenie polohy D, teda jazdy. Majú to tak autá z koncernu Volkswagen aj Stellantis. V Honde však tento pohyb aktivuje polohu R, teda spiatočku.

Široký stredový tunel by mohol mať mäkčené plasty, bolo by to príjemnejšie na opretie kolena.

Keďže ide o rodinné SUV, poriadne sme preskúmali kufor aj zadné sedadlá, kde pribudli litre navyše. Vzadu je štedrý priestor pred kolenami, trochu nám trvalo, kým sme našli páčku na posúvanie sedadiel. Nastavenie operadiel ponúka až prekvapivo veľa polôh. Kto však v aute preváža občas lyže, môže ho zamrzieť absencia tunela v operadlách.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAGKS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 387
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 938
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 438
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 346
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 058
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 106
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 936
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  2. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  4. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  5. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  6. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  7. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  8. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 114
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 020
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 932
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 467
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 521
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 263
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 917
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 153
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu