SME

Nová Honda CR-V poteší najmä zlepšeným hybridom a slušnou výbavou

Na palube vládne príjemná atmosféra.

Honda CR-VHonda CR-V (Zdroj: Marek Čepa)
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD
Cena od / verzia od (eur)45 490 / 51 990
Priemerná spotreba výrobca / test (l)6,7 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)588
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2700, 4706, 1942, 1684

Honda CR-V je na Slovensku najväčší, najdrahší, ale aj najúspešnejší model japonskej značky. Lenže prichádzajú celkom podstatné zmeny.

Na test sa k nám dostala najnovšia šiesta generácia, ktorá sa stáva veľmi dôstojným vyzývateľom konkurentov a ponúka presvedčivo fungujúci hybrid.

Nájde sa však aj priestor na kritiku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvrté najpredávanejšie auto sveta je, po odchode Legendu a neskôr aj Accordu z európskeho trhu, vlajkovou loďou značky. Tento rok však do ponuky pribudla aj menšia alternatíva v podobe modelu ZR-V, ktorý môže postačiť záujemcom o kompaktné SUV, a to aj z pohľadu výrazného cenového skoku pri novej CR-V.

SkryťVypnúť reklamu

Elegantný rodinný spoločník

Dizajnovo sa Honda vydala cestou čistých línií, čo prospelo aj testovanej novinke. Zrazu je auto elegantnejšie a pôsobí hodnotnejším dojmom.

Možno to bude znieť zvláštne, ale z auta začal sálať akýsi severský pokoj, na ktorý sme boli zvyknutí skôr pri Volve. A keď už švédsku značku spomíname, zozadu sa CR-V začalo tvarom svetiel podobať na jej modely.

Podobná atmosféra vládne aj v interiéri, hoci po Civicu už minimalistický dizajn prístrojovej dosky nie je takým prekvapením. Má kvalitné spracovanie a ostáva veriť, že nič časom nezmení ani fakt, že CR-V sa už pre Európu nevyrába v Japonsku, ale v Číne.

Interiér pôsobí vzdušnejšie a priestrannejšie ako pri predchodcovi, čomu prispieva aj štíhla a horizontálne členená prístrojová doska. Konečne sme dospeli do obdobia, keď sa za ovládací panel klimatizácie netreba hanbiť a nahrádzať ho dotykovým ovládaním. V novom CR-V nič také nehrozí a otočné tlačidlá pekne dotvárajú dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Toyota RAV4 Adventure spája drsný imidž a nízku spotrebu (test) Čítajte 

Priestor na zlepšenia sa ešte nájde

Prvá kritika sa však týka stredového tunelu. Volič smeru jazdy má komplikované ovládanie, ale vyčítali sme ho už Civicu. Pri elektronických voličoch sme zvyknutí, že potiahnutie dozadu znamená zaradenie polohy D, teda jazdy. Majú to tak autá z koncernu Volkswagen aj Stellantis. V Honde však tento pohyb aktivuje polohu R, teda spiatočku.

Široký stredový tunel by mohol mať mäkčené plasty, bolo by to príjemnejšie na opretie kolena.

Keďže ide o rodinné SUV, poriadne sme preskúmali kufor aj zadné sedadlá, kde pribudli litre navyše. Vzadu je štedrý priestor pred kolenami, trochu nám trvalo, kým sme našli páčku na posúvanie sedadiel. Nastavenie operadiel ponúka až prekvapivo veľa polôh. Kto však v aute preváža občas lyže, môže ho zamrzieť absencia tunela v operadlách.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAGKS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  2. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  5. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 9 283
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 457
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 4 987
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 341
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 115
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 090
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 551
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 511
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dávid Polák: Medzi ilúziou a napodobňovaním: IDF a dilema Západu vo vedení vojen
  2. Jozef Černek: List synovi Ondríkovi od Tatika
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech!
  4. Vladimír Bojničan: Falošní mierotvorcovia a ruská agresia: Biblia, dogma a realita
  5. Emil Sútor : 5 vecí, ktoré by si mal vedieť predtým, ako pôjdeš voliť na Slovensku
  6. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma
  7. Michal Jelinek: Thajsko bez mora. ENP
  8. Ľuboslav Farkaš: Richard Sulík nebude na kandidátke
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 83 696
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 491
  3. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 402
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 374
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 7 067
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 6 757
  7. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 5 571
  8. Milan Removčík: Martinské hole 4 475
  1. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  2. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  3. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  5. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  6. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  7. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
SkryťZatvoriť reklamu