SsangYong Tivoli Grand 1,5 Turbo GDI 163 6AT Style | |
Cena od / verzia od (eur) | 19 590 / 24 380 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 7,8 / 9,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 720 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2600; 4480; 1810; 1660 |
Možno si občas v potravinách z regálu vyberiete produkt menej známej značky, lebo je lacnejší, pričom chuť je podobná. Niečo podobné platí medzi autami aj o SsangYongu. Tentoraz sme od neho ochutnali vynovené Tivoli Grand.
Nie je žiadnym tajomstvom, že väčšina zákazníkov SsangYongu na Slovensku sa v uplynulých rokoch rozhodla pre model Korando. Ponúka totiž výborný pomer ceny a výbavy. Tivoli, ako najmenší model značky, zďaleka taký úspech nemá. Nepatrí k najmladším, vyrába sa už osem rokov. Lenže má jeden veľký tromf.
Tivoli sa totiž predáva aj v predĺženej verzii Grand a práve pri nej to začína byť zaujímavé. Za cenu štartujúcu pod 20-tisíc eur môžete mať SUV s veľkým 720-litrovým kufrom.
Niekde medzi kombi a SUV
Výrobca celkom výstižne označuje Tivoli Grand ako kombi SUV. Podobnou cestou väčšieho batohu sa čoskoro vydá aj nová generácia Citroënu C3 Aircross a jeho dvojča Opel Crossland.
Ide o zaujímavý spôsob, ako z B segmentu prerásť až do väčšieho C segmentu. Veď na dĺžku má Tivoli Grand 4480 mm, čo je viac ako pri Dacii Duster, ale aj Škode Karoq alebo pri Nissane Qashqai.

Oproti krátkemu Tivoli je kufor Grandu väčší o 297 litrov a dokonca má o 169 litrov viac, ako ponúka väčšie Korando. Keď sa sklopia sedadlá, vzniká už poriadne letisko, na ktorom môže pristáť až 1440 litrov batožiny.
Veľkosť kufra je pri tomto modeli síce najsilnejším argumentom, ale podporuje ho aj slušná výbava a dobrá cena za akciový stupeň Style+. V ňom je buď jeden balík výbavy zdarma alebo druhý so zvýhodnením. Stále je pritom cena do 20-tisíc eur.
Nová tvár a staronový motor
Tivoli Grand je z dizajnovej stránky z tých áut, ktoré nechytia za srdce, ale ani neurazia. Neplatí to však o všetkých modeloch SsangYongu, nedávno testovaný Torres bol celkom nápaditý, dokonca až štýlový.
Najväčšou zmenou pri Grande prešla predná maska, mriežku medzi svetlami vystriedal plný plast s troma malými ozdobami a nápisom Tivoli. Znak SsangYongu už zmizol a môžeme to chápať ako prípravu na rebranding značky na KG Mobility.

Vo vnútri sa najväčšie zmeny udiali už dávnejšie, došlo vtedy ku kompletnej zmene prístrojovej dosky. Teraz sa ešte menil dizajn panelu klimatizácie. Zmizli z neho otočné ovládače a klasické tlačidlá vystriedali dotykové. Po praktickej stránke je to zmena k horšiemu.