Mohli by sme začať podobne, ako keď prišiel nový Espace. Aj nová verzia modelu Scenic sa totiž vo svojej piatej generácii zmenila na SUV. To nie je kritika, iba konštatovanie.
A doplňme, že tak, ako prvý Scenic získal titul Európske auto roka 1997, tak sa história opakuje a nový Scenic, už s prívlastkom E-Tech, je Európskym autom roka 2024.
Či oprávnene, to sme zisťovali na prvých jazdách v okolí španielskej Malagy.
S dĺžkou 4470 mm sa Scenic v ponuke Renaultu radí medzi Megane a Austral. Ako v minulosti, aj teraz možno povedať, že Scenic primárne vychádza z Meganu. Znamená to, že auto využíva platformu AmpR Medium (predtým nazývanú CMF-EV), ktorá bola od začiatku vyvíjaná špeciálne pre elektromobily.
Kým Megane automobilka prezentovala ako druhé auto do rodiny, tu už sa dá hovoriť o všestrannom spoločníkovi, ktorý môže plniť aj úlohu jediného vozidla v domácnosti.

Hoci neprešiel ešte ani rok, odkedy sme skúšali nový Espace, pri Scenicu máme z dizajnovej stránky pocit, že ide už o ďalšiu generáciu, novšie auto. Niektoré prvky sú podobné Peugeotu, napríklad netradičné disky kolies ako pri 408, ale tak trochu aj predná maska auta.
Štýl Scenicu dostanú aj ďalšie modely Renaultu, najbližšie pôjde o facelift Capturu a jeho novú predĺženú verziu Symbioz.

Viac priestoru pre menšiu rodinu
Hlavným argumentom, prečo Scenic namiesto Meganu, je priestrannejšia kabína. Celkovo je auto dlhšie o 260 mm, z toho 100 mm je v prospech dlhšieho rázvoru kolies medzi nápravami. Môže sa to zdať málo, no na zadných sedadlách sa zmena prejavuje celkom výrazne.
Časy, keď mal Scenic vzadu tri plnohodnotné sedadlá sú už preč, no Renault pohotovo argumentuje tým, že dnes sa rodí menej detí a prevažujú maximálne štvorčlenné rodiny. Pre viacpočetné má Renault v ponuke 7-miestny Espace alebo dlhé Kangoo, potom, samozrejme, aj veľký Trafic.
Súhlasiť musíme s tým, že je lepšie mať vzadu dve širšie sedadlá ako tri rovnaké, ale úzke, keď krajní pasažieri sedia nalepení na dverách, aj keď je stredné sedadlo nevyužité.

S multifunkčnou opierkou
V novom Scenicu síce je vzadu rovná podlaha, takže aj stredný pasažier má kam dať nohy, ale jeho sedadlo sa dá ľahko prerobiť na multifunkčnú opierku s úložným priestorom. Súčasťou je aj zaujímavo vymyslený držiak na tablet alebo dva smartfóny.