SME

Vyskúšali sme Renault Austral. Aký je v domácom prostredí a na snehu? (prvá jazda)

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.

Renault Austral (Zdroj: Peter Kálmán)

Uplynulé desaťročie mal Renault predajný úspech hlavne v segmente malých áut. Ľudí zaujalo Clio a na dračku šiel aj crossover Captur.

Lenže pri väčších autách sa francúzskemu výrobcovi už tak nedarilo. Pritom C segment je dnes najžiadanejší, a preto sa v posledných rokoch stáva prioritou. Po Arkane a elektrickom Megane preto prichádza aj nový Renault Austral.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po prvej jazde s full-hybridnou verziou, sme si ho teraz vyskúšali už v domácom prostredí a s cenovo dostupnejším benzínovým štvorvalcom. Trasa dlhá 700 kilometrov ukázala, kde sú prednosti, ale aj nedostatky tejto novinky.

Pripomeňme si, že ide o nástupcu modelu Kadjar, a po technickej stránke ide opäť o bratranca Nissanu Qashqai. Hoci podvozkovú platformu CMF-CD majú rovnakú, vo viacerých veciach sa líšia.

Rovnakí, a predsa iní

Austral je z dvojice ten štýlovejší, ktorý okrem prémiovo pôsobiaceho interiéru, láka aj na infotainment openR link s integrovanými Google službami či systémom natáčania zadných kolies 4Control. Ten Qashqai nedostal, no na rozdiel od Australu vie ponúknuť pohon všetkých kolies a viac kombinácií výbav.

Čo obe autá spája, je možnosť full-hybridných verzií, ktoré vyvíjala každá značka nezávisle. Rovnaký je však 1,3-litrový štvorvalcový motor, ktorý poznáme aj z malých Mercedesov, keďže vznikol spoločným vývojom s Daimlerom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9FY2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Súvisiace témy: Rodinné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemecký automobilový priemysel zašiel za hranicu zákona, aby udržal staré technológie.

Koniec nemeckého ekonomického zázraku znamená aj koniec akej-takej slovenskej prosperity.


31
Peter Tkačenko.

Keď si zakázal čisté riešenie na Ústavnom súde, zostala mu improvizácia.


7
Referendum Peter Pellegrini dnes

Iniciovalo ho Slovenské hnutie obrody.


TASR 54
Slovenskí hokejisti na MS v hokeji 2025.

Pozrite si, proti komu nastúpia hokejisti.


7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu