SME

Jeep pod 20-tisíc eur je opäť realitou. Avenger už nemá iba elektrický pohon

Do ponuky pribudne aj štvorkolka.

Jeep Avenger 4xeJeep Avenger 4xe (Zdroj: Jeep)

Malé mestské SUV od Jeepu, ktoré sa vlani stalo Európskym autom roka, sa zrazu predáva o 47 percent lacnejšie.

Trik materského Stellantisu bol pritom jednoduchý. Avenger zo začiatku ponúkal len v elektrickej verzii, teraz pribudli v ponuke aj dostupnejšie spaľovacie motory vrátane nového mild-hybridu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavosťou však je, že s výraznou zľavou sa dá kúpiť aj elektrická verzia, ktorá ostáva pre výrobcu stále dôležitá. Práve tá totiž umožňuje predať viac áut so spaľovacími motormi bez toho, aby automobilka prekročila limit takzvaných flotilových emisií.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločne s nízkym záujmom o elektromobily sú to hlavné dôvody, prečo dnes jednotlivé značky ponúkajú celkom štedré zľavy. V prípade elektrického Avengeru je to napríklad až 6500 eur. Stále to však znamená, že za auto B segmentu záujemca zaplatí 31 490 eur.

Hybridný kompromis

Atraktívnejší a dostupnejší sa tak Avenger na Slovensku stáva s benzínovými motormi, ktoré na začiatku Jeep ponúkal s novým modelom len vo vybraných európskych krajinách.

Na výber je z dvoch motorov francúzskej konštrukcie, pričom oba sú trojvalcové a s objemom 1,2 litra. Jednoduchší je vždy so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a má výkon 74 kW (100 koní).

Súvisiaci článok Európske auto roka má už aj slovenské ceny. Najzaujímavejšia verzia chýba Čítajte 

Novší s označením e-Hybrid má síce rovnaký výkon, ale je o generáciu novší. Má automatickú 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku s integrovaným elektromotorom 48-voltového mild-hybridu.

SkryťVypnúť reklamu

Systém má oproti konkurenčným mild-hybridom niekoľko výhod a správa sa podobne ako full-hybridný pohon.

Nemá totiž len vysokonapäťový štartér-generátor, ale skutočný 21 kW (29-koňový) elektromotor a tiež batériu s väčšou kapacitou 0,9 kWh. Rozbehy, posúvanie v kolóne či parkovanie sú vďaka tomu vždy na elektrinu a výrobca tvrdí, že viac ako polovicu jazdy v mestskej premávke auto zvláda bez spaľovacieho motora.

Prvý s pohonom všetkých kolies

Tento rok sa na trh dostane ešte jedna verzia. Avengeru ju môžu závidieť aj iné značky z koncernu Stellantis, ktoré dostali nový mild-hybrid.

Pribudne totiž verzia 4xe s pohonom všetkých kolies. Ten zabezpečí druhý 21 kW elektromotor na zadnej viacprvkovej náprave. Dostupný bude so silnejším spaľovacím motorom s výkonom 100 kW (136 koní), hoci stále ide o 1,2-litrový trojvalec.

SkryťVypnúť reklamu
Cenník Jeep Avenger 20241,2 T 100k 6MT 1,2 T e-Hybrid 100k 6DCTElectric 156k
Longitude19 990 eur22 490 eur31 490 eur
Adventure20 990 eur23 490 eur
Altitude21 990 eur24 490 eur33 490 eur
Summit24 490 eur26 990 eur36 490 eur

Späť však k základnej verzii s pohonom predných kolies a bez mild-hybridu. Jeep si totiž za takýto Avenger pýta 19 990 eur, čo je v dnešnej dobe už rozhodne zaujímavejšia cena. Za mild-hybridnú verziu záujemca zaplatí minimálne 22 490 eur, čo je takmer rovnaká suma ako za Toyotu Yaris Cross.

V štandardnej výbave je už volič jazdných režimov, 10,25-palcový infotainment s bezdrôtovým Android Autom či Apple Car Play, dažďový a svetelný senzor, rozpoznávanie dopravných značiek, LED svetlá aj 16-palcové hliníkové disky.

Súvisiaci článok Fiat 600 oficiálne: Prečo prichádza nástupca Punta s desaťročným meškaním? Čítajte 

O tisíc eur drahšia je limitovaná edícia Adventure, ktorá pridáva bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá či bezdrôtovú nabíjačku smartfónu.

Štandardná ponuka pokračuje výbavou Altitude od 21 990 eur, kde nájdeme adaptívny tempomat, elektrické otváranie kufra, plne digitálny prístrojový štít a väčšie 17-palcové disky kolies. Od tohto stupňa sa ponúka aj čierne lakovanie strechy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Test Jeepu Avenger: Udomácnenie terénnej legendy má len jeden problém Čítajte 

Najvyššia výbava Summit od 24 490 eur už znamená, že Avenger má aj full-LED svetlá s prisvietením do zákrut, automatické prepínanie diaľkových svetiel, sledovanie mŕtvych uhlov, asistenta pre jazdu v kolóne, ambientné podsvietenie interiéru a 18-palcové hliníkové disky.

SUV

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 12 203
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 290
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 228
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 025
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 729
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 511
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 405
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 164
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viera Polakovičová: Svetový tenorista Jonas Kaufmann na festivale Symfónia umenia v Bratislave
  2. Mario Nachtmann: Rok 2027 – začiatok drahých palív, kúrenia a sociálnej nespravodlivosti
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Matej Galo: Súdruh Fico, Vy ste jeden veľký politický omyl!
  5. František Kukura: Kde sa stratila úcta?
  6. Imunoblog: September: Zaťažkávajúca skúška zdravia celej rodiny
  7. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 195
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 645
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 332
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 237
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 928
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 908
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 404
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 368
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu