SME

Suzuki zmodernizovalo Vitaru. S lepšou výbavou stúpla aj cena

Model ponúka novú aplikáciu.

Suzuki VitaraSuzuki Vitara (Zdroj: Suzuki )

Onedlho oslávi desaťročie na trhu, no napriek tomu je stále vo forme. Suzuki nám v slovenskej premiére ukázalo model Vitara po jeho poslednej modernizácii.

Pozreli sme sa, čo sa zmenilo a čo všetko sa dostalo do novej základnej výbavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte stále aktuálna generácia Vitary kedysi nadviazala na úspech crossoveru SX4. Kombinácia ceny, spoľahlivej techniky a možnosti pohonu 4x4 z nej spravili obľúbený model aj na Slovensku.

Platí však, že posledné zmeny treba hľadať takpovediac lupou.

Najnovšie Vitara dostala mierne pozmenenú prednú masku, ktorú spoznáte podľa lesklého čierneho plastu v strednej časti nárazníka a aj novej mriežky medzi svetlami. V nej je vodorovná chrómovaná linka, ktorá pokračuje do svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Z predného nárazníku zmizli hmlové svetlá, ostali len denné LED. V zlom počasí si na cestu už lepšie posvietia hlavné svetlomety. Zadné ostali s kombinovanou technológiou svietenia.

Novinkou je tiež upravený dizajn 17-palcových hliníkových diskov a dve nové farby karosérie - sivá Titan Dark Pearl a tmavomodrá Sphere Pearl.

Súvisiaci článok Suzuki Vitara nám ukázala, v čom je po modernizácii lepšia (test) Čítajte 

S novou obrazovkou aj aplikáciou

Dôležitejšie zmeny sa týkajú infotainmentu a jazdných asistentov. Obrazovka má teraz deväť palcov a konečne dostala lepšie rozlíšenie aj nové menu. Obsahuje navigáciu s aktualizáciami máp na sedem rokov zadarmo, podrobnejšie informácie o jazde a najmä bezdrôtové pripojenie Apple Car Play aj Android Auto.

S novým infotainmentom prichádza aj spojenie s mobilnou aplikáciou Suzuki Connect, ktorá bola zatiaľ dostupná len pri modeli S-Cross.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič si môže pozrieť nielen stav vozidla a históriu jázd, ale aj vytvoriť geolokáciu. V prípade, že by došlo k odcudzeniu alebo odtiahnutiu auta, aplikácia majiteľa okamžite upozorní. Suzuki je už jednou z posledných značiek, ktoré do svojich modelov zavádza mobilnú aplikáciu.

Cenník
Suzuki Vitara 2024
1,4 Boosterjet mHEV 129k
2WD/ 4WD AllGrip 6MT
1,5 Dualjet HEV 102k
2WD/ 4WD AllGrip 6AT
Comfort21 990 €/
Premium22 790 €/ 24 690 €24 990 €/ 26 890 €
Elegance23 890 €/ 25 790 €26 090 €/ 27 990 €
Elegance+24 590 €/ 26 490 €26 790 €/ 28 690 €

Štvorvalcové motory ostávajú, štvorkolka tiež

Vitara si už prešla viacerými zmenami motorov. V ponuke sa nakoniec ustálili dve možnosti.

Lepšiu dynamiku ponúka motor 1,4 Boosterjet (K14D). Ide o osvedčený štvorvalec s priamym vstrekovaním a turbom. Výkon je 95 kW (129 koní) a krútiaci moment 235 Nm. K nižším emisiám pomáha 48-voltová mild-hybridná technológia. Tento motor je oproti minulosti už vždy s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Druhou možnosťou je full-hybridný pohon s motorom 1,5 Dualjet (K15C). Atmosférický štvorvalec má výkon 75 kW (102 koní) a krútiaci moment 138 Nm. Vodičovi odpadá starosť s radením rýchlostí, stará sa o to robotizovaná 6-stupňová manuálna prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Pri oboch motoroch je na výber pohon predných kolies alebo štvorkolka AllGrip.

Zlepšenie jazdných asistentov sa týka nariadení Európskej únie známych ako General Safety Regulation 2 (GSR2), ktoré od júla 2024 naplno vstupujú do platnosti. Pri Suzuki sa prvýkrát objavia práve vo Vitare a novom Swifte.

Súvisiaci článok Nový hybrid od Suzuki vie byť efektívny, ale musíte sa veľmi snažiť (test) Čítajte 

Namiesto hodín sledovanie vodiča

Vynovený bol aj systém núdzového brzdenia s dvoma senzormi, ktorý po novom už deteguje nielen vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov priamo pred vozidlom alebo kolmo na vozidlo.

Na prístrojovej doske Vitary, medzi dvoma kruhovými výduchmi nad obrazovkou, už dávnejšie zmizli analógové hodiny. Teraz sa na ich mieste objavila kamera, ktorá sleduje pozornosť vodiča. Pokiaľ systém vyhodnotí, že stráca bdelosť, klopí zrak alebo sa nepozerá pred seba, aktivuje sa výstražná zvuková signalizácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Funkcia akustického upozornenia sa objavila aj pre prípad prekročenia rýchlosti. Aktivuje sa pri každom naštartovaní a vodič si ju vie vždy deaktivovať.

Suzuki Vitara sa stále vyrába v maďarskom Ostrihome spolu s modelom S-Cross. Nový Swift sa dováža na slovenský trh z Japonska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 875
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 548
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 466
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 355
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 073
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 542
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 496
  8. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 1 960
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zdravotní Klauni: List do neba
  2. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  3. Monika Albertiová: Chlapci, vám už musí… Vám to musí behať!
  4. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  5. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  6. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  7. Martin Fronk: Oslava stáročnej tradície na hrade
  8. Irena Šimuneková: Studený hrad, ktorý už nie je hradom
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 227
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 541
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 148
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 840
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 759
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 464
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 273
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 164
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu