SME

Elektrické SUV Audi Q6 e-tron je v predaji, novinka zaujme dojazdom aj technikou

Podvozková platforma vyvíjaná s Porsche sľubuje výborné vlastnosti.

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron (Zdroj: Filip Režný)

Dlhoočakávané Audi Q6 e-tron dorazilo už aj na slovenský trh. Nové elektrické SUV nie je zďaleka prvým elektromobilom značky, má však ambície byť tým najúspešnejším.

Automobilka je známa svojím občas trochu zmätočným označovaním modelov, spomeňme napríklad zvláštne číselné označovanie motorizácií podľa výkonu alebo nedávne predstavenie nového modelu A5, ktorý je v skutočnosti nástupcom modelu A4.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inak to nie je ani v prípade novinky, ktorá napriek označeniu nemá nič spoločné s modelom Q6 predávanom na čínskom trhu. Oveľa viac sa podobá na nové Porsche Macan, s ktorým boli vyvíjané bok po boku a delia sa aj o rovnakú techniku, konkrétne modulárnu platformu PPE (Premium Platform Electric).

SkryťVypnúť reklamu

Elektrické SUV sa radí doprostred ponuky

Ako napovedá označenie, novinka sa v ponuke zaraďuje medzi kompaktné SUV Q4 e-tron a luxusnejšie Q8 e-tron.

Tomu zodpovedajú aj rozmery – na dĺžku meria 4771 milimetrov, z toho rázvor tvorí 2889 mm, šírku dosahuje 1939 mm a vysoké je 1685 mm, iba športová verzia SQ6 je o pár milimetrov nižšia a dostala širšie lemovanie blatníkov.

Batéria je umiestnená v podlahe auta a má kapacitu 100 kWh, z toho využiteľných je 94,9. Vďaka 800-voltovej architektúre umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW, striedavým prúdom je to omnoho skromnejších 11 kW.

Zaujímavé riešenie je rozdelenie batérie na dve časti, ktoré sa môžu aj na nabíjačke so 400-voltovou technológiou paralelne nabíjať výkonom až do 135 kW pre každú polovicu.

SkryťVypnúť reklamu

Pri maximálnom výkone by sa vďaka tomu mala nová Q6 e-tron nabiť z 10 na 80 percent batérie už za 21 minút. To v závislosti od verzie vystačí maximálne na 637 kilometrov dojazdu podľa cyklu WLTP, a to aj vďaka mimoriadne efektívnej rekuperácii, ktorá zvláda regenerovať energiu výkonom až 220 kW a mala by zvládnuť až 95 percent každodenného brzdenia.

Tento dojazd má model Performance, ktorý napriek názvu nie je športový model, ale práve naopak, ten najúspornejší. Jediný dostane exkluzívne zadný pohon, vďaka výkonu 240 kW však aj tak zvládne stovku za 6,6 sekundy.

Zvyšné modely sú vybavené pohonom všetkých kolies a sú nimi Q6 e-tron quattro s výkonom 285 kW, vrchol modelového radu tvorí SQ6 e-tron s výkonom až 380 kW. Najvýkonnejšia verzia pritom stlačí šprint na stovku iba na 4,3 sekundy, no stále si zachováva kombinovaný dojazd až 595 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Umiestnenie batérie do podlahy často vedie k nepekným vysokým bokom auta. Tie sa v tomto prípade dizajnérom podarilo pekne narušiť ozdobným panelom v spodnej časti dverí.

Technológie na prvom mieste

Zaujímavým dizajnovým prvkom sú aj predné svetlá s voliteľným svetelným podpisom, zadné pôsobia efektnejšie vďaka nenápadnej animácii pripomínajúcej trblietanie. To však nie je ich jediný trik, rovnako dokážu meniť svoj podpis, ale aj komunikovať s okolím, napríklad napodobením trojuholníka, keď zapnete výstražné svetlá.

V interiéri nájdeme úplne nové usporiadanie. Podľa súčasných trendov aj Audi zvolilo veľký panel, ktorý kombinuje stredový displej a prístrojovú dosku. V tomto prípade tvarom imituje pre značku typický tvar prednej mriežky. Vlastný displej má k dispozícii dokonca aj spolujazdec, hoci za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinka je prvým Audi, ktoré dostalo infotainment založený na operačnom systéme Android Automotive. Využíva tiež umelú inteligenciu, napríklad aj na učenie sa šoférskych návykov vodiča a prispôsobovanie sa jeho jazdnému štýlu.

Vďaka dlhému rázvoru sa nemožno sťažovať na nedostatok priestoru, a to ani v druhom rade. Aj napriek batérii v podlahe zostalo dosť miesta aj nad hlavou. Za posádku sa zmestí ešte 526 litrov batožiny, ďalších 64 litrov nájdeme pod prednou kapotou.

Ceny za nové elektrické SUV sa na našom trhu začínajú na úrovni 70 120 eur za základnú verziu Performance, výkonnejšie quattro stojí od 75 600 eur vyššie. Obe verzie majú rovnakú štandardnú výbavu, zopár prvkov navyše dostáva v cene iba športovejšia SQ6 e-tron, ktorá je k dispozícii od 94 300 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzi príplatky patria napríklad technologické balíky s troma úrovňami. Základný za 800 eur obsahuje lepšie svetlá či vyhrievanie volantu aj sedadiel v oboch radoch, balík Tech plus pridáva displej pred spolujazdcom, športové odpruženie a Matrix LED svetlomety.

Treťou úrovňou je Tech pro, ktorého súčasťou je vzduchový podvozok a zadné svetlá s OLED technológiou za 1900 eur. Je zároveň jedinou úrovňou dostupnou pre SQ6, no s odlišným športovým vzduchovým odpružením a s vyššou cenou 3168 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 831
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 965
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 388
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 614
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 585
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 127
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 480
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  2. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  3. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  6. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  7. Lucia Francescato: Keď vám nikto nezaklope na dvere
  8. Jozef Pivarník: Andrej Danko a Umenie Politického Zmiznutia: Od Leva Salónov k Rohožke Pred Dverami
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 597
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 297
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 144
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 829
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 293
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 749
  7. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 6 342
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 820
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu