Dlhoočakávané Audi Q6 e-tron dorazilo už aj na slovenský trh. Nové elektrické SUV nie je zďaleka prvým elektromobilom značky, má však ambície byť tým najúspešnejším.
Automobilka je známa svojím občas trochu zmätočným označovaním modelov, spomeňme napríklad zvláštne číselné označovanie motorizácií podľa výkonu alebo nedávne predstavenie nového modelu A5, ktorý je v skutočnosti nástupcom modelu A4.
Inak to nie je ani v prípade novinky, ktorá napriek označeniu nemá nič spoločné s modelom Q6 predávanom na čínskom trhu. Oveľa viac sa podobá na nové Porsche Macan, s ktorým boli vyvíjané bok po boku a delia sa aj o rovnakú techniku, konkrétne modulárnu platformu PPE (Premium Platform Electric).
Elektrické SUV sa radí doprostred ponuky
Ako napovedá označenie, novinka sa v ponuke zaraďuje medzi kompaktné SUV Q4 e-tron a luxusnejšie Q8 e-tron.
Rozmery Audi Q6 e-tron
- Rázvor: 2889 mm
- Dĺžka: 4771 mm
- Šírka: 1939 mm
- Výška: 1685 mm
- Kufor: 526 + 64 l
Tomu zodpovedajú aj rozmery – na dĺžku meria 4771 milimetrov, z toho rázvor tvorí 2889 mm, šírku dosahuje 1939 mm a vysoké je 1685 mm, iba športová verzia SQ6 je o pár milimetrov nižšia a dostala širšie lemovanie blatníkov.
Batéria je umiestnená v podlahe auta a má kapacitu 100 kWh, z toho využiteľných je 94,9. Vďaka 800-voltovej architektúre umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW, striedavým prúdom je to omnoho skromnejších 11 kW.

Zaujímavé riešenie je rozdelenie batérie na dve časti, ktoré sa môžu aj na nabíjačke so 400-voltovou technológiou paralelne nabíjať výkonom až do 135 kW pre každú polovicu.
Pri maximálnom výkone by sa vďaka tomu mala nová Q6 e-tron nabiť z 10 na 80 percent batérie už za 21 minút. To v závislosti od verzie vystačí maximálne na 637 kilometrov dojazdu podľa cyklu WLTP, a to aj vďaka mimoriadne efektívnej rekuperácii, ktorá zvláda regenerovať energiu výkonom až 220 kW a mala by zvládnuť až 95 percent každodenného brzdenia.
Tento dojazd má model Performance, ktorý napriek názvu nie je športový model, ale práve naopak, ten najúspornejší. Jediný dostane exkluzívne zadný pohon, vďaka výkonu 240 kW však aj tak zvládne stovku za 6,6 sekundy.
Zvyšné modely sú vybavené pohonom všetkých kolies a sú nimi Q6 e-tron quattro s výkonom 285 kW, vrchol modelového radu tvorí SQ6 e-tron s výkonom až 380 kW. Najvýkonnejšia verzia pritom stlačí šprint na stovku iba na 4,3 sekundy, no stále si zachováva kombinovaný dojazd až 595 kilometrov.
Umiestnenie batérie do podlahy často vedie k nepekným vysokým bokom auta. Tie sa v tomto prípade dizajnérom podarilo pekne narušiť ozdobným panelom v spodnej časti dverí.

Technológie na prvom mieste
Zaujímavým dizajnovým prvkom sú aj predné svetlá s voliteľným svetelným podpisom, zadné pôsobia efektnejšie vďaka nenápadnej animácii pripomínajúcej trblietanie. To však nie je ich jediný trik, rovnako dokážu meniť svoj podpis, ale aj komunikovať s okolím, napríklad napodobením trojuholníka, keď zapnete výstražné svetlá.
V interiéri nájdeme úplne nové usporiadanie. Podľa súčasných trendov aj Audi zvolilo veľký panel, ktorý kombinuje stredový displej a prístrojovú dosku. V tomto prípade tvarom imituje pre značku typický tvar prednej mriežky. Vlastný displej má k dispozícii dokonca aj spolujazdec, hoci za príplatok.
Novinka je prvým Audi, ktoré dostalo infotainment založený na operačnom systéme Android Automotive. Využíva tiež umelú inteligenciu, napríklad aj na učenie sa šoférskych návykov vodiča a prispôsobovanie sa jeho jazdnému štýlu.
Vďaka dlhému rázvoru sa nemožno sťažovať na nedostatok priestoru, a to ani v druhom rade. Aj napriek batérii v podlahe zostalo dosť miesta aj nad hlavou. Za posádku sa zmestí ešte 526 litrov batožiny, ďalších 64 litrov nájdeme pod prednou kapotou.

Ceny za nové elektrické SUV sa na našom trhu začínajú na úrovni 70 120 eur za základnú verziu Performance, výkonnejšie quattro stojí od 75 600 eur vyššie. Obe verzie majú rovnakú štandardnú výbavu, zopár prvkov navyše dostáva v cene iba športovejšia SQ6 e-tron, ktorá je k dispozícii od 94 300 eur.
Medzi príplatky patria napríklad technologické balíky s troma úrovňami. Základný za 800 eur obsahuje lepšie svetlá či vyhrievanie volantu aj sedadiel v oboch radoch, balík Tech plus pridáva displej pred spolujazdcom, športové odpruženie a Matrix LED svetlomety.
Treťou úrovňou je Tech pro, ktorého súčasťou je vzduchový podvozok a zadné svetlá s OLED technológiou za 1900 eur. Je zároveň jedinou úrovňou dostupnou pre SQ6, no s odlišným športovým vzduchovým odpružením a s vyššou cenou 3168 eur.