SME

Nové Audi Q5 má aj naďalej spaľovacie motory, hoci už naposledy

Zaujať chce aj ponechaním šesťvalca.

Audi Q5Audi Q5 (Zdroj: Audi )

Medzi kompaktnými prémiovými SUV sa Audi Q5 stalo za 15 rokov etablovaným hráčom. Medzitým v posledných rokoch pribudli značke aj menšie a väčšie modely Q4 a Q6. Hoci sú oba elektrické, tretia generácia Q5 ostáva pri spaľovacích motoroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zadanie pre konštruktérov bolo jasné: urobiť z dobrého auta ešte lepšie. Audi tak vyvinulo novú platformu PPC (Premium Platform Combustion), ktorú pri SUV použilo prvýkrát. Kto však novinky nemeckej značky trochu sleduje, zrejme vie, že tento podvozkový základ sa už objavil aj pri modeli A5 novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne sa aj tu uplatňujú tri druhy podvozka. Výber začína oceľovými pružinami a pasívnymi tlmičmi pruženia FSD, ktoré však majú premenlivý účinok podľa povrchu.

Nechýba však ani športový podvozok, ktorý je štandardný pre výkonnú verziu SQ5 a tiež voliteľný podvozok so vzduchovým pružením a aktívnym tlmením nerovností.

Pribudlo zopár centimetrov

Rozmerovo nová Q5 opäť trochu podrástla, presnejšie o 38 mm, celkovo má teraz 4720 mm. Prekvapivé je, že objem kufra sa mierne zmenšil, ponúka 520 litrov, teda o 30 litrov menej ako predošlá generácia. Zadné sedadlá ostanú za príplatok posuvné a s nastaviteľným sklonom operadiel.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Zvonku ide skôr o prirodzené evolučné zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad nijako výrazné. Predná maska dostala agresívnejší vzhľad s väčšou šesťuholníkovou mriežkou chladiča známou ako single frame.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá s matrixovou LED technológiou sú štíhlejšie, zadné s OLED technológiou sú prepojené do jedného celku. Obsahujú 6 digitálnych panelov a až 266 segmentov, čo umožňuje meniť ich svetelný podpis a zároveň zobrazovať informácie pre ostatných vodičov vzadu. Napríklad vizuálne upozorniť na príliš malú vzdialenosť medzi vozidlami.

Veľké zmeny vo vnútri

Čo sa prístrojovej dosky týka, došlo k výraznej medzigeneračnej zmene. Tá vedie k výrazne dotykovému ovládaniu a online aktualizáciám softvéru.

Okrem hlavnej 14,5-palcovej obrazovky môže mať aj spolujazdec pred sebou menšiu 10,9-palcovú. Vďaka funkcii Active Privacy Mode pozeraním videí nerozptyľuje vodiča za jazdy, ten tretiu obrazovku zo svojej pozície nevidí. Nejde o štandardnú výbavu, tou však bude digitálny kokpit pred vodičom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické Čítajte 

Okrem toho je k dispozícii aj projekčný head-up displej premietaný na čelné sklo. Dostal rozšírené funkcie. Okrem informácii o jazde pribudla možnosť kontaktov z telefónneho zoznamu alebo zadávať posledné ciele navigácie.

Benzín, diesel a výkonný šesťvalec

Pri motoroch začnime už skôr spomínanou ostrou verziou SQ5, ktorá má trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 koní) a maximálny krútiaci moment 550 Nm.

Vráťme sa však k bežnejším motorom, základ ponuky tvorí benzínový dvojliter TFSI s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 340 Nm. Kombinovať sa dá s pohonom predných alebo všetkých kolies quattro.

Rovnaký výkon 150 kW (204 koní) ponúkne aj naftová verzia 2,0 TDI, ktorá však má vyšší krútiaci moment 400 Nm a vždy je len s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Elektrické SUV Audi Q6 e-tron je v predaji, novinka zaujme dojazdom aj technikou Čítajte 

Pripomeňme, že v oboch prípadoch už ide o mild-hybridy so 48-voltovým systémom. S ním vie auto vďaka účinnému generátoru TSG rekuperovať pri brzdení energiu až do výkonu 25 kW a ukladať ju do 1,7 kWh batérie. Mild-hybrid vie potom pomôcť s navýšením výkonu o 18 kW (24 koní).

Neskôr sa majú v ponuke objaviť aj plug-in hybridné verzie TFSIe s externým dobíjaním zo zásuvky.

Audi už potvrdilo, že ide o poslednú generáciu jeho kompaktného SUV so spaľovacími motormi, no pri vývoji situácie v automobilovom sektore je dnes lepšie byť s podobnými vyjadreniami opatrný.

Nové Audi Q5 sa na Slovensku v predpredaji objaví už v septembri, no prvé autá prídu až v prvom štvrťroku 2025. Aj tretia generácia bude schádzať z linky v Mexiku.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 229
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 800
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 531
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 216
  5. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 3 932
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 729
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 747
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 086
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. František Kukura: Lucifer: Nositeľ zakázaného svetla
  2. Henrich Krejča: Mojich 15 európskych cestovateľských tipov na rok 2025.
  3. Jan Pražák: Jak ubohá migrantka bojovala s naší mateřštinou
  4. Dada Vozáriková: Splavovali sme tmavú zatopenú baňu v Slovinsku na kajakoch (+ video)
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  7. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  8. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 29 153
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 007
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 172
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 625
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 100
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 676
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 792
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 973
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu