SME

Nové Audi Q5 má aj naďalej spaľovacie motory, hoci už naposledy

Zaujať chce aj ponechaním šesťvalca.

Audi Q5Audi Q5 (Zdroj: Audi )

Medzi kompaktnými prémiovými SUV sa Audi Q5 stalo za 15 rokov etablovaným hráčom. Medzitým v posledných rokoch pribudli značke aj menšie a väčšie modely Q4 a Q6. Hoci sú oba elektrické, tretia generácia Q5 ostáva pri spaľovacích motoroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zadanie pre konštruktérov bolo jasné: urobiť z dobrého auta ešte lepšie. Audi tak vyvinulo novú platformu PPC (Premium Platform Combustion), ktorú pri SUV použilo prvýkrát. Kto však novinky nemeckej značky trochu sleduje, zrejme vie, že tento podvozkový základ sa už objavil aj pri modeli A5 novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne sa aj tu uplatňujú tri druhy podvozka. Výber začína oceľovými pružinami a pasívnymi tlmičmi pruženia FSD, ktoré však majú premenlivý účinok podľa povrchu.

Nechýba však ani športový podvozok, ktorý je štandardný pre výkonnú verziu SQ5 a tiež voliteľný podvozok so vzduchovým pružením a aktívnym tlmením nerovností.

Pribudlo zopár centimetrov

Rozmerovo nová Q5 opäť trochu podrástla, presnejšie o 38 mm, celkovo má teraz 4720 mm. Prekvapivé je, že objem kufra sa mierne zmenšil, ponúka 520 litrov, teda o 30 litrov menej ako predošlá generácia. Zadné sedadlá ostanú za príplatok posuvné a s nastaviteľným sklonom operadiel.

Súvisiaci článok Audi A4 končí, nahrádza ho nová generácia A5 a známa je aj základná cena Čítajte 

Zvonku ide skôr o prirodzené evolučné zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad nijako výrazné. Predná maska dostala agresívnejší vzhľad s väčšou šesťuholníkovou mriežkou chladiča známou ako single frame.

SkryťVypnúť reklamu

Svetlá s matrixovou LED technológiou sú štíhlejšie, zadné s OLED technológiou sú prepojené do jedného celku. Obsahujú 6 digitálnych panelov a až 266 segmentov, čo umožňuje meniť ich svetelný podpis a zároveň zobrazovať informácie pre ostatných vodičov vzadu. Napríklad vizuálne upozorniť na príliš malú vzdialenosť medzi vozidlami.

Veľké zmeny vo vnútri

Čo sa prístrojovej dosky týka, došlo k výraznej medzigeneračnej zmene. Tá vedie k výrazne dotykovému ovládaniu a online aktualizáciám softvéru.

Okrem hlavnej 14,5-palcovej obrazovky môže mať aj spolujazdec pred sebou menšiu 10,9-palcovú. Vďaka funkcii Active Privacy Mode pozeraním videí nerozptyľuje vodiča za jazdy, ten tretiu obrazovku zo svojej pozície nevidí. Nejde o štandardnú výbavu, tou však bude digitálny kokpit pred vodičom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Audi A6 v novej generácii pribralo a bude už len elektrické Čítajte 

Okrem toho je k dispozícii aj projekčný head-up displej premietaný na čelné sklo. Dostal rozšírené funkcie. Okrem informácii o jazde pribudla možnosť kontaktov z telefónneho zoznamu alebo zadávať posledné ciele navigácie.

Benzín, diesel a výkonný šesťvalec

Pri motoroch začnime už skôr spomínanou ostrou verziou SQ5, ktorá má trojlitrový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 koní) a maximálny krútiaci moment 550 Nm.

Vráťme sa však k bežnejším motorom, základ ponuky tvorí benzínový dvojliter TFSI s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 340 Nm. Kombinovať sa dá s pohonom predných alebo všetkých kolies quattro.

Rovnaký výkon 150 kW (204 koní) ponúkne aj naftová verzia 2,0 TDI, ktorá však má vyšší krútiaci moment 400 Nm a vždy je len s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Elektrické SUV Audi Q6 e-tron je v predaji, novinka zaujme dojazdom aj technikou Čítajte 

Pripomeňme, že v oboch prípadoch už ide o mild-hybridy so 48-voltovým systémom. S ním vie auto vďaka účinnému generátoru TSG rekuperovať pri brzdení energiu až do výkonu 25 kW a ukladať ju do 1,7 kWh batérie. Mild-hybrid vie potom pomôcť s navýšením výkonu o 18 kW (24 koní).

Neskôr sa majú v ponuke objaviť aj plug-in hybridné verzie TFSIe s externým dobíjaním zo zásuvky.

Audi už potvrdilo, že ide o poslednú generáciu jeho kompaktného SUV so spaľovacími motormi, no pri vývoji situácie v automobilovom sektore je dnes lepšie byť s podobnými vyjadreniami opatrný.

Nové Audi Q5 sa na Slovensku v predpredaji objaví už v septembri, no prvé autá prídu až v prvom štvrťroku 2025. Aj tretia generácia bude schádzať z linky v Mexiku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 128
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 640
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 285
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 034
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 881
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 423
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 302
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 129
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 23 310
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 439
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 693
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 576
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 856
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 369
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 290
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu