SME

Kia Picanto pripomína zlaté časy mestských hatchbackov (test)

Štvorvalec treba hnať do vyšších otáčok.

Kia PicantoKia Picanto (Zdroj: Marek Čepa)
Kia Picanto 1,2 DPi M5 GT-line
Cena od / verzia od (eur)13 990 / 17 890
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,5 / 5,9
Objem batožinového priestoru (l)255
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2400; 3605; 1595; 1485

Malé a cenovo dostupné hatchbacky sa stali ohrozeným druhom. Aj keď z nich kompaktné rozmery a úsporné motory robia ideálne riešenie do mesta, dnešná doba im jednoducho nepraje.

Uškodili im prísnejšie bezpečnostné nároky, ktoré idú ruka v ruke s vyššou hmotnosťou aj cenou. Paradoxne, utrpeli aj prísnejšími emisnými normami, ktoré viac prajú ťažším autám či alternatívnym pohonom.

Preto sa jednoduché malé hatchbacky pomaly vytratili z ponúk automobiliek, skončil Volkswagen Up!, ale aj kultový Fiat 500. Na našom trhu už nekúpite ani Renault Twingo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S malými mestskými autami to zatiaľ nevzdávajú kórejské automobilky, ktoré v segmente zastupujú Hyundai i10 a Kia Picanto. Práve druhé spomínané nedávno omladlo, a tak sme sa rozhodli lepšie pozrieť, čo mu modernizácia priniesla.

Aktuálne je model vo svojej tretej generácii, ktorá je na trhu od roku 2017. Vtedy sa ešte ceny začínali pod úrovňou 9-tisíc eur, dnes už najlacnejšie Picanto dostanete od 13 990 eur.

Napriek omnoho vyššej základnej cene však stále patrí k najdostupnejším autám na trhu. Má starnúce Picanto stále čo ponúknuť aj s vyššou cenovkou, alebo už jednoduchým mestským hatchbackom definitívne odzvonilo?

Štýl veľkých SUV hatchbacku sedí

Vyšší vek by ste tomuto autu rozhodne netipovali. Prvým faceliftom prešlo ešte v roku 2020, druhý prišiel iba tento rok a priniesol so sebou hlavne zmeny v oblasti dizajnu a technológií.

SkryťVypnúť reklamu

Malý hatchback si osvojil dizajnový jazyk podstatne väčších súrodencov ako EV9 alebo nové Sorento. Dizajn veľkých SUV funguje vynikajúco aj na podstatne menšej hranatej karosérii.

Zadné svetlá sú prepojené pod hranou zadného okna, okrem toho dostali aj modernejšiu a atraktívnejšiu grafiku. Vpredu nájdeme vertikálne orientované svetlá s novým podpisom.

Najväčšou novinkou v oblasti svietenia sú však plne LED svetlomety montované od verzie Gold, ktoré svietia vynikajúco a v rámci triedy nemajú konkurenciu. Picanto si doteraz svietilo na cestu halogénmi, ktoré sú stále štandardom pre nižšie výbavy.

My sme si vyskúšali vrchol ponuky, ktorým je model GT-Line. Ten vychádza z bohatej výbavy Gold, no dáva mestskému autíčku športovejší charakter a zopár komfortných prvkov výbavy navyše.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je agresívnejšie tvarovaný predný nárazník, vzadu sa zmenila iba jeho spodná časť. Pribudli tiež ozdobné lišty na prahoch, dynamickejší vizuál dotvárajú 16-palcové disky kolies.

Interiér zostal príjemne striedmy

Kým zvonku sa Picanto dočkalo pomerne dramatických zmien a výrazne moderného dizajnu, kabína zostáva príjemne staromódna. Nesnaží sa nasilu pôsobiť imidžovo, jednoduchý dizajn palubnej dosky pôsobí nadčasovo a pripomína skôr väčšie modely.

Maličký hatchback aj s dĺžkou iba 3,6 metra ponúka prekvapivo priestranný interiér. Vysoká karoséria ponúka dostatok miesta aj nad hlavou, hoci za cenu vzpriamenejšieho posedu za volantom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB2FS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 387
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 938
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 438
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 346
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 058
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 106
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 936
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  2. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  4. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  5. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  6. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  7. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  8. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 114
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 020
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 932
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 467
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 521
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 263
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 917
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 153
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu