Kia Picanto 1,2 DPi M5 GT-line | |
Cena od / verzia od (eur) | 13 990 / 17 890 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,5 / 5,9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 255 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2400; 3605; 1595; 1485 |
Malé a cenovo dostupné hatchbacky sa stali ohrozeným druhom. Aj keď z nich kompaktné rozmery a úsporné motory robia ideálne riešenie do mesta, dnešná doba im jednoducho nepraje.
Uškodili im prísnejšie bezpečnostné nároky, ktoré idú ruka v ruke s vyššou hmotnosťou aj cenou. Paradoxne, utrpeli aj prísnejšími emisnými normami, ktoré viac prajú ťažším autám či alternatívnym pohonom.
Preto sa jednoduché malé hatchbacky pomaly vytratili z ponúk automobiliek, skončil Volkswagen Up!, ale aj kultový Fiat 500. Na našom trhu už nekúpite ani Renault Twingo.
S malými mestskými autami to zatiaľ nevzdávajú kórejské automobilky, ktoré v segmente zastupujú Hyundai i10 a Kia Picanto. Práve druhé spomínané nedávno omladlo, a tak sme sa rozhodli lepšie pozrieť, čo mu modernizácia priniesla.
Aktuálne je model vo svojej tretej generácii, ktorá je na trhu od roku 2017. Vtedy sa ešte ceny začínali pod úrovňou 9-tisíc eur, dnes už najlacnejšie Picanto dostanete od 13 990 eur.
Napriek omnoho vyššej základnej cene však stále patrí k najdostupnejším autám na trhu. Má starnúce Picanto stále čo ponúknuť aj s vyššou cenovkou, alebo už jednoduchým mestským hatchbackom definitívne odzvonilo?
Štýl veľkých SUV hatchbacku sedí
Vyšší vek by ste tomuto autu rozhodne netipovali. Prvým faceliftom prešlo ešte v roku 2020, druhý prišiel iba tento rok a priniesol so sebou hlavne zmeny v oblasti dizajnu a technológií.
Malý hatchback si osvojil dizajnový jazyk podstatne väčších súrodencov ako EV9 alebo nové Sorento. Dizajn veľkých SUV funguje vynikajúco aj na podstatne menšej hranatej karosérii.
Zadné svetlá sú prepojené pod hranou zadného okna, okrem toho dostali aj modernejšiu a atraktívnejšiu grafiku. Vpredu nájdeme vertikálne orientované svetlá s novým podpisom.
Najväčšou novinkou v oblasti svietenia sú však plne LED svetlomety montované od verzie Gold, ktoré svietia vynikajúco a v rámci triedy nemajú konkurenciu. Picanto si doteraz svietilo na cestu halogénmi, ktoré sú stále štandardom pre nižšie výbavy.

My sme si vyskúšali vrchol ponuky, ktorým je model GT-Line. Ten vychádza z bohatej výbavy Gold, no dáva mestskému autíčku športovejší charakter a zopár komfortných prvkov výbavy navyše.
Samozrejmosťou je agresívnejšie tvarovaný predný nárazník, vzadu sa zmenila iba jeho spodná časť. Pribudli tiež ozdobné lišty na prahoch, dynamickejší vizuál dotvárajú 16-palcové disky kolies.
Interiér zostal príjemne striedmy
Kým zvonku sa Picanto dočkalo pomerne dramatických zmien a výrazne moderného dizajnu, kabína zostáva príjemne staromódna. Nesnaží sa nasilu pôsobiť imidžovo, jednoduchý dizajn palubnej dosky pôsobí nadčasovo a pripomína skôr väčšie modely.
Maličký hatchback aj s dĺžkou iba 3,6 metra ponúka prekvapivo priestranný interiér. Vysoká karoséria ponúka dostatok miesta aj nad hlavou, hoci za cenu vzpriamenejšieho posedu za volantom.