SME

Elektrická dodávka pre každého, Kia PV5 vracia značku na trh úžitkových vozidiel

Na jedno nabitie prejde 400 kilometrov.

Kia PV5Kia PV5 (Zdroj: Kia )

Čoskoro uplynie dvadsať rokov, odkedy Kia prestala v Európe ponúkať úžitkové vozidlá. Teraz však chystá návrat. Juhokórejská automobilka vidí potenciál v moderných elektromobiloch s vysokou variabilitou.

Koncept prepracovaného ekosystému ľahkých úžitkových vozidiel Kia predstavila už pred rokom na veľtrhu CES v Las Vegas. Teraz prvé dodávky mieria do sériovej výroby, na kórejských aj európskych cestách sa majú objaviť do konca tohto roka. Značka novinku predstavila v rámci podujatia Kia EV Day spolu s modelmi EV4 a konceptom EV2.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kia PV5 je prvým modelom, ktorý využíva „skejtbordovú“ platformu E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service). Ako názov napovedá, ide o upravenú E-GMP platformu, ktorú už poznáme z elektrických modelov Kia EV a Hyundai Ioniq, no v tomto prípade rozšírenú a s upraveným zavesením kolies, aby sa maximalizoval priestor pre náklad alebo pasažierov.

Okrem mikrobusu a dodávky môže byť Kia PV5 aj ako päťmiestny crew cab s posúvateľnou priečkou medzi kabínou a nákladným priestorom a tiež ako vozidlo s rampou na prepravu vozičkárov.

Do budúcnosti sa počíta s kempingovou úpravou, Kia už na nej spolupracuje s výrobcami ako Hymer či Westfalia.

Dve palety a pohon predných kolies

Výhodou dodávky má byť nízka nakladacia hrana, keďže PV5 má vždy len pohon predných kolies. Nie je však vylúčené, že väčšie chystané modely PV7 a PV9 dostanú aj pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Dve europalety s nákladom sa však medzi zadné blatníky zmestia len na dĺžku. Plocha pre náklad má objem 5,1 m³. Vpredu je pracovisko vodiča na výraznom schode, hoci neskrýva spaľovací motor ale palubnú elektroniku.

Súvisiaci článok Z volantu stolová lampa. Kia má plno nápadov pre jej nový mikrobus Čítajte 

Kia minulý rok spomínala aj malú mestskú dodávku PV3, no tá momentálne nie je prioritou. Taktiež výrobca zatiaľ nepredstavil koncept, ktorý počíta s výmenou nadstavieb. Jedno auto by podľa potreby mohlo slúžiť ako mikrobus, ale napríklad aj ako valník, chladiarenská skriňa alebo pojazdný predajný stánok.

Zatiaľ jedna verzia a tri možné batérie

Zatiaľ sa teda Kia PV5 predstavila v jedinej dĺžke 4695 mm s rázvorom kolies 2995 mm. Na výšku má auto vrátane antény 1923 mm, počíta sa neskôr v rámci programu konverzií aj so zvýšenou strechou.

SkryťVypnúť reklamu

Kia PV5 má elektromotor s výkonom 120 kW (163 koní) a s krútiacim momentom 250 Nm. Poháňané sú vždy predné kolesá.

Súvisiaci článok Volkswagen ID.Buzz už nešetrí na priestore ani na výkone (prvá jazda) Čítajte 

Pre osobnú verziu sú na výber batérie s kapacitou 51,5 kWh alebo 71,2 kWh a pri dodávke aj menšia 43,3-kilowatthodinová batéria s LFP chémiou. Dojazd s najväčšou má vystačiť na 400 kilometrov a na nabitie z 10 na 80 percent stačí pol hodiny.

Novinka sa bude vyrábať v Južnej Kórei v továrni EVO, pri ktorej Kia otvorí aj centrum na prestavbu úžitkových vozidiel podľa potrieb a predstáv zákazníkov. Predpokladaná cena dodávky je od 35-tisíc eur.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 130
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 447
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 660
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 436
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 373
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 041
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 034
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Gröhling odpovedal Ficovi, mne a nám – občanom nie.
  2. Dušan Koniar: Brucho zašiješ, dušu nie
  3. Koloman Gore: Kto viac zarába: MMA alebo Clash of the Stars?
  4. Ján Valchár: Dve blbé správy od Putina
  5. Branislav Gröhling: Gröhling odpovedá Ficovi na list
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho.
  7. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  8. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 28 445
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 13 870
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 705
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 758
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 218
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 974
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 655
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 940
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu