SME

Volvo ES90 sa predstavuje ako elektrická limuzína s najnovšími technológiami

Ohromiť chce výkonom aj dojazdom.

Volvo ES90Volvo ES90 (Zdroj: Volvo)

Pokračovanie ofenzívy elektromobilov sa pri značke Volvo dotklo už oboch najväčších modelov osobných áut. Po SUV EX90 totiž prišiel rad na predstavenie limuzíny ES90. Teda ak je ešte správne ju tak vôbec nazývať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti Volvu S90 síce novinka pôsobí kompaktnejšie, no v skutočnosti je ešte dlhšia, má rovných 5 metrov a dlhý rázvor kolies ponúka 3,1 metra.

Zaujímavosťou je prechod z karosérie sedan na liftback, dvere batožinového priestoru s objemom 424 litrov sa teda otvárajú aj so zadným oknom. Polestar 4 ho napríklad vôbec nemá, ale siluetou karosérie sú si s ES90 podobné. Napriek tomu majú obe autá odlišnú podvozkovú platformu.

SkryťVypnúť reklamu

Zo sedanu liftback

Volvo ES90 využíva platformu SPA2, podobne ako EX90. Určená je len pre elektromobily, no rozdiel oboch modelov je aj v tom, že nová vlaková loď už využíva výkonnejšiu 800-voltovú architektúru.

Najväčšími konkurentmi pre ES90 budú elektromobily ako BMW i5, Mercedes EQE aj nové Audi A6 e-tron a, samozrejme, Tesla Model S.

Súvisiaci článok Malé Volvo EX30 v sebe skrýva veľký potenciál aj výkon Čítajte 

Po dizajnovej stránke sa veľké prekvapenia nekonajú, zaujímavým detailom sú vrchné zadné svetlá po stranách okna, hoci nejde o kombi. Keď už spomíname túto praktickú karosársku verziu, tak pri ES90 sa jej zákazníci nedočkajú, dokonca podľa najnovších správ Volvo s klasickým kombi už nepočíta ani pri ďalších generáciách svojich modelov. V kurze sú SUV alebo liftbacky.

Značka o ES90 tvrdí, že má eleganciu sedanov, prispôsobivosť sedanov a vnútorným priestorom aj svetlou výškou podvozka 180 mm pripomína SUV.

SkryťVypnúť reklamu

S pokročilými bezpečnostnými funkciami

Bezpečnosť pri značke Volvo je síce známa už 55 rokov, no tentoraz je už aj na prvý pohľad viditeľná. Vpredu na streche totiž nie je nasávací otvor, ale LiDARová technológia merania vzdialenosti s maximálnou presnosťou. Okrem toho je auto na sledovanie okolia počas jazdy vybavené piatimi radarmi, dvanástimi senzormi a nechýba ani sedem kamier.

Prístrojová doska v interiéri je podľa súčasných trendov minimalistická, všetko sa ovláda buď tlačidlami na trojramennom volante alebo pomocou veľkej 14,5-palcovej obrazovky, ktorá je zvislo orientovaná.

Výkonný a rýchly infotainment funguje na platforme Snapdragon od Qualcomm Technologies. Volvo spolu s Renaultom patrilo k prvým značkám, ktoré ponúkli vstavané Google prostredie s prepojením na všetky funkcie z ďalších zariadení vrátane domácnosti. Mozog jazdných asistentov v aute pre zmenu funguje na platforme Nvidia Drive AGX.

SkryťVypnúť reklamu

Nechýba výkon ani veľký dojazd

Známe sú už podrobnosti o pohonných jednotkách aj o batériách.

Základná verzia ES90 Single Motor má pohon zadných kolies, ktoré poháňa elektromotor s výkonom 245 kW (333 koní) a krútiacim momentom 480 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 kilometrov za hodinu.

Potom sú už na výber štvorkolky Twin Motor, ktoré môžu ťahať aj dvojtonový príves. Pri 330 kW (449-koňovej) s krútiacim momentom 670 Nm trvá zrýchlenie na stovku 5,6 sekundy.

Súvisiaci článok Volvo EX90 už má aj slovenské ceny. O koľko zdraželo oproti predchodcovi? Čítajte 

Najsilnejšia verzia Performance má 500 kW (680 koní) a krútiaci moment 870 Nm. Pri nej už zrýchlenie na stovku trvá len 4 sekundy.

Kým základná verzia Single Motor má 92 kWh batériu pre dojazd 650 kilometrov a maximálny nabíjací výkon 300 kW, štvorkolky Twin Motor majú väčšiu 106 kWh batériu s dojazdom do 700 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je 350 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za vlajkovú loď si Volvo dá aj patrične zaplatiť, najlacnejšia verzia štartuje na niektorých európskych trhoch s cenou od 72 000 eur, najdrahšie verzie budú za 95 500 eur.

Aj keď ES90 mala premiéru "doma" vo švédskom Štokholme, auto sa bude vyrábať v Číne, podobne ako najmenší elektromobil značky, model EX30.

Elektromobily

Súvisiace témy: Volvo, Limuzíny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 544
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 476
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 910
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 707
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 555
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 212
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 152
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 115
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tibor Gašpar ukazuje fotku jaziev na bruchu Roberta Fica.

Využili, že majú prístup k spisu.


a 2 ďalší 306

Spoluautor tvrdí, že prešla odbornou oponentúrou.


92
Peter Schutz

Do tejto situácie ho dostáva Trumpova podpora „koalície ochotných“.


11
Atentátnik Juraj Cintula na súde.

Rentu pre Fica odmietajú aj voliči Smeru.


26
reklama
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 200
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 751
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 607
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 774
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 940
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 680
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 173
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 914
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu