Pokračovanie ofenzívy elektromobilov sa pri značke Volvo dotklo už oboch najväčších modelov osobných áut. Po SUV EX90 totiž prišiel rad na predstavenie limuzíny ES90. Teda ak je ešte správne ju tak vôbec nazývať.
Rozmery Volvo ES90:
- Rázvor: 3 102 mm
- Dĺžka: 5 000 mm
- Šírka: 1 942 mm
- Výška: 1 546 mm
- Kufor: 424 l + 22 l
Oproti Volvu S90 síce novinka pôsobí kompaktnejšie, no v skutočnosti je ešte dlhšia, má rovných 5 metrov a dlhý rázvor kolies ponúka 3,1 metra.
Zaujímavosťou je prechod z karosérie sedan na liftback, dvere batožinového priestoru s objemom 424 litrov sa teda otvárajú aj so zadným oknom. Polestar 4 ho napríklad vôbec nemá, ale siluetou karosérie sú si s ES90 podobné. Napriek tomu majú obe autá odlišnú podvozkovú platformu.
Zo sedanu liftback
Volvo ES90 využíva platformu SPA2, podobne ako EX90. Určená je len pre elektromobily, no rozdiel oboch modelov je aj v tom, že nová vlaková loď už využíva výkonnejšiu 800-voltovú architektúru.
Najväčšími konkurentmi pre ES90 budú elektromobily ako BMW i5, Mercedes EQE aj nové Audi A6 e-tron a, samozrejme, Tesla Model S.

Po dizajnovej stránke sa veľké prekvapenia nekonajú, zaujímavým detailom sú vrchné zadné svetlá po stranách okna, hoci nejde o kombi. Keď už spomíname túto praktickú karosársku verziu, tak pri ES90 sa jej zákazníci nedočkajú, dokonca podľa najnovších správ Volvo s klasickým kombi už nepočíta ani pri ďalších generáciách svojich modelov. V kurze sú SUV alebo liftbacky.
Značka o ES90 tvrdí, že má eleganciu sedanov, prispôsobivosť sedanov a vnútorným priestorom aj svetlou výškou podvozka 180 mm pripomína SUV.
S pokročilými bezpečnostnými funkciami
Bezpečnosť pri značke Volvo je síce známa už 55 rokov, no tentoraz je už aj na prvý pohľad viditeľná. Vpredu na streche totiž nie je nasávací otvor, ale LiDARová technológia merania vzdialenosti s maximálnou presnosťou. Okrem toho je auto na sledovanie okolia počas jazdy vybavené piatimi radarmi, dvanástimi senzormi a nechýba ani sedem kamier.
Prístrojová doska v interiéri je podľa súčasných trendov minimalistická, všetko sa ovláda buď tlačidlami na trojramennom volante alebo pomocou veľkej 14,5-palcovej obrazovky, ktorá je zvislo orientovaná.
Výkonný a rýchly infotainment funguje na platforme Snapdragon od Qualcomm Technologies. Volvo spolu s Renaultom patrilo k prvým značkám, ktoré ponúkli vstavané Google prostredie s prepojením na všetky funkcie z ďalších zariadení vrátane domácnosti. Mozog jazdných asistentov v aute pre zmenu funguje na platforme Nvidia Drive AGX.
Nechýba výkon ani veľký dojazd
Známe sú už podrobnosti o pohonných jednotkách aj o batériách.
Základná verzia ES90 Single Motor má pohon zadných kolies, ktoré poháňa elektromotor s výkonom 245 kW (333 koní) a krútiacim momentom 480 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 kilometrov za hodinu.
Potom sú už na výber štvorkolky Twin Motor, ktoré môžu ťahať aj dvojtonový príves. Pri 330 kW (449-koňovej) s krútiacim momentom 670 Nm trvá zrýchlenie na stovku 5,6 sekundy.

Najsilnejšia verzia Performance má 500 kW (680 koní) a krútiaci moment 870 Nm. Pri nej už zrýchlenie na stovku trvá len 4 sekundy.
Kým základná verzia Single Motor má 92 kWh batériu pre dojazd 650 kilometrov a maximálny nabíjací výkon 300 kW, štvorkolky Twin Motor majú väčšiu 106 kWh batériu s dojazdom do 700 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je 350 kW.
Za vlajkovú loď si Volvo dá aj patrične zaplatiť, najlacnejšia verzia štartuje na niektorých európskych trhoch s cenou od 72 000 eur, najdrahšie verzie budú za 95 500 eur.
Aj keď ES90 mala premiéru "doma" vo švédskom Štokholme, auto sa bude vyrábať v Číne, podobne ako najmenší elektromobil značky, model EX30.