Juhokórejská značka, ktorá je špecialistom na SUV, sa po rokoch lúči s menom SsangYong, odteraz už všetky nové modely budú pod značkou KG Mobility alebo len KGM. Prvým z nich na slovenskom trhu je nový Actyon.
Pred dvadsiatimi rokmi prišla značka s rovnako pomenovaným modelom, ktorý sa z historického hľadiska považuje za jedno z prvých SUV-kupé. Verejnosť si ho však zapamätala skôr pre kontroverzný dizajn prednej masky, ktorá pripomínala čelo lode. Jeho moderný pokračovateľ je už rozhodne atraktívnejší.
Elegantnejší ako Torres
Nie je náhoda, že proporcie Actyonu sa podobajú na Torres, práve z neho totiž skutočne vychádza, no jeho úlohou je osloviť zákazníkov, ktorí chcú skôr elegantnejšie a dobre vybavené SUV.
Rozmery KGM Actyon:
- Rázvor: 2680 mm
- Dĺžka: 4740 mm
- Šírka: 1910 mm
- Výška: 1680 mm
- Kufor: 668 l
S dĺžkou 4740 mm sa radí medzi Toyotu RAV4 a Škodu Kodiaq, rázvor kolies 2680 mm je úplne identický s Torresom a kufor má objem 668 litrov.
Zadná časť je tentoraz bez naznačeného rezervného kolesa, skôr pripomína luxusné SUV ako Range Rover. Celkovo je dizajn moderný, predné svetlá sú dole v nárazníku, hore ostal priestor len pre denné svietenie a smerovky.
Dizajn interiéru s dvoma 12,3-palcovými obrazovkami a s „plávajúcou“ stredovou konzolou s elektronickým voličom prevodovky sú podobné elektrickému modelu Torres EVX, ktorý prišiel neskôr ako spaľovacia verzia. Tá sa týka aj Actyonu.

Pod kapotou môže byť jediná motorizácia – 1,5-litrový štvorvalec GDI s turbom, ktorý má výkon 120 kW (163 koní) a krútiaci moment 280 Nm. Štandardom je 6-stupňová automatická prevodovka značky Aisin a pohon predných kolies. Actyon však môže byť aj ako štvorkolka, no dopláca sa 1990 eur. Všetky verzie majú vzadu viacprvkovú nápravu.
Motory SsangYongu sú známe vyššou spotrebou, aj pri Actyone výrobca uvádza deväť litrov na 100 kilometrov, v budúcnosti by sa aj na európsky trh mohol dostať nový full-hybridný pohon, zatiaľ ostáva ponuka bez akejkoľvek elektrifikácie.

Napriek tomu sa Torres ponúka pod označením EVX aj ako elektromobil so 73,4 kWh LFP batériou a s cenou od 35 990 eur. Pri elektromobile je sedemročná záruka, modely so spaľovacím motorom majú päťročnú záruku.
Najdrahší z ponuky
Kým benzínový Torres je v predaji od 25 990 eur, na Actyon si treba pripraviť 38 990 eur, čím sa stáva najdrahším modelom z ponuky. Dokonca je to viac ako za najväčší Rexton s rámovým podvozkom.
Na obranu Actyonu však treba zároveň dodať, že v ponuke je len v najvyššej výbave s automatickou prevodovkou a doplatiť sa dá len za pohon všetkých kolies, panoramatické strešné okno a metalickú farbu karosérie vrátane dvojfarebnej kombinácie.
Vo výbave tak nájdeme dvojzónovú automatickú klimatizáciu vrátane zadných výduchov, dve 12,3-palcové obrazovky na prístrojovej doske, adaptívny tempomat, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné aj zadné parkovacie senzory, bezkľúčový prístup aj štartovanie.
Nechýba ani vyhrievanie volantu, predných a dokonca aj zadných kožených sedadiel, pričom predné sú aj ventilované a s elektrickým ovládaním, zadné sa dajú manuálne polohovať.