SME

Actyon je elegantné SUV od niekdajšieho SsangYongu. Koľko stojí a čo ponúka?

Značka opúšťa komplikovaný názov.

KGM ActyonKGM Actyon (Zdroj: KGM)

Juhokórejská značka, ktorá je špecialistom na SUV, sa po rokoch lúči s menom SsangYong, odteraz už všetky nové modely budú pod značkou KG Mobility alebo len KGM. Prvým z nich na slovenskom trhu je nový Actyon.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred dvadsiatimi rokmi prišla značka s rovnako pomenovaným modelom, ktorý sa z historického hľadiska považuje za jedno z prvých SUV-kupé. Verejnosť si ho však zapamätala skôr pre kontroverzný dizajn prednej masky, ktorá pripomínala čelo lode. Jeho moderný pokračovateľ je už rozhodne atraktívnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Elegantnejší ako Torres

Nie je náhoda, že proporcie Actyonu sa podobajú na Torres, práve z neho totiž skutočne vychádza, no jeho úlohou je osloviť zákazníkov, ktorí chcú skôr elegantnejšie a dobre vybavené SUV.

S dĺžkou 4740 mm sa radí medzi Toyotu RAV4 a Škodu Kodiaq, rázvor kolies 2680 mm je úplne identický s Torresom a kufor má objem 668 litrov.

Zadná časť je tentoraz bez naznačeného rezervného kolesa, skôr pripomína luxusné SUV ako Range Rover. Celkovo je dizajn moderný, predné svetlá sú dole v nárazníku, hore ostal priestor len pre denné svietenie a smerovky.

Dizajn interiéru s dvoma 12,3-palcovými obrazovkami a s „plávajúcou“ stredovou konzolou s elektronickým voličom prevodovky sú podobné elektrickému modelu Torres EVX, ktorý prišiel neskôr ako spaľovacia verzia. Tá sa týka aj Actyonu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Test SsangYongu Torres: Len zaujímavý dizajn alebo aj dobré auto? Čítajte 

Pod kapotou môže byť jediná motorizácia – 1,5-litrový štvorvalec GDI s turbom, ktorý má výkon 120 kW (163 koní) a krútiaci moment 280 Nm. Štandardom je 6-stupňová automatická prevodovka značky Aisin a pohon predných kolies. Actyon však môže byť aj ako štvorkolka, no dopláca sa 1990 eur. Všetky verzie majú vzadu viacprvkovú nápravu.

Motory SsangYongu sú známe vyššou spotrebou, aj pri Actyone výrobca uvádza deväť litrov na 100 kilometrov, v budúcnosti by sa aj na európsky trh mohol dostať nový full-hybridný pohon, zatiaľ ostáva ponuka bez akejkoľvek elektrifikácie.

Súvisiaci článok Najlacnejšie SUV s veľkým kufrom má konkurenta vo vlastnej rodine (test) Čítajte 

Napriek tomu sa Torres ponúka pod označením EVX aj ako elektromobil so 73,4 kWh LFP batériou a s cenou od 35 990 eur. Pri elektromobile je sedemročná záruka, modely so spaľovacím motorom majú päťročnú záruku.

SkryťVypnúť reklamu

Najdrahší z ponuky

Kým benzínový Torres je v predaji od 25 990 eur, na Actyon si treba pripraviť 38 990 eur, čím sa stáva najdrahším modelom z ponuky. Dokonca je to viac ako za najväčší Rexton s rámovým podvozkom.

Na obranu Actyonu však treba zároveň dodať, že v ponuke je len v najvyššej výbave s automatickou prevodovkou a doplatiť sa dá len za pohon všetkých kolies, panoramatické strešné okno a metalickú farbu karosérie vrátane dvojfarebnej kombinácie.

Vo výbave tak nájdeme dvojzónovú automatickú klimatizáciu vrátane zadných výduchov, dve 12,3-palcové obrazovky na prístrojovej doske, adaptívny tempomat, udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné aj zadné parkovacie senzory, bezkľúčový prístup aj štartovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechýba ani vyhrievanie volantu, predných a dokonca aj zadných kožených sedadiel, pričom predné sú aj ventilované a s elektrickým ovládaním, zadné sa dajú manuálne polohovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 526
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 370
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 738
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 171
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 058
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 796
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 434
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lindtner bol v minulosti prokurátor a neskôr sudca.

Obžalovaný Lindtner je premiérov poradca a nový člen Rady STVR.


43
Letecký pohľad na areál firmy Bukóza Holding, a. s., v Hencovciach.

Okolo skupiny Bukóza sú viaceré otázniky.


17
Peter Schutz

Hlásia sa k proruskému disentu v Únii.


90
Ilustračné foto.

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť zverejnila prognózu vývoja počtu sestier.


15
reklama
  1. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  2. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  3. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  4. Michael Achberger: Niektoré éčka sú ako jed! Prečo ich výrobcovia stále pridávajú do jedla?
  5. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  6. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  7. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  8. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 903
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 604
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 956
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 407
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 936
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 641
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 746
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 046
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu