SME

Kto sú najväčší konkurenti pre nováčika BYD Seal?

Nováčika potrápi najmä Tesla.

BYD Seal má najväčšieho súpera Teslu Model 3 a to aj napriek tomu, že sa oficiálne na Slovensku nepredáva. BYD Seal má najväčšieho súpera Teslu Model 3 a to aj napriek tomu, že sa oficiálne na Slovensku nepredáva. (Zdroj: BYD)

Tesla bola minulý rok na Slovensku najžiadanejším elektromobilom. A to aj napriek tomu, že stále nemá v krajine oficiálny import ani žiadnu predajnú či servisnú sieť. Vybavenie kúpy, dovoz, prihlásenie a poistenie suplujú rôzne spoločnosti, napríklad Drive Tesla či EV Store.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže Tesla v rámci štatistík registrácií Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) spadá do kategórie individuálny dovoz, dopátrať sa k číslam je náročnejšie, no napriek tomu sme sa k nim dostali, ZAP si totiž vedie aj databázu všetkých elektromobilov a plug-in hybridov, ktoré boli na Slovensku zaregistrované.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku nepôsobí, ale má najlepšie predaje

Z databázy napríklad vyplýva, že v roku 2024 bolo na Slovensku zaregistrovaných 321 kusov z Tesly Model Y, ďalších 230 pripadá na Model 3.

Ide pritom o nové alebo maximálne ročné autá, pri ojazdených sú počty ešte vyššie. Na porovnanie, zo Škody Enyaq v oboch karosárskych verziách bolo vlani registrovaných 246 vozidiel.

Súvisiaci článok Najväčší konkurent Tesly prišiel na Slovensko, šoférovali sme BYD Seal Čítajte 

Aj keď v súčasnosti Tesla čelí prepadu predajov v Európe, podľa analýz spoločnosti JATO Dynamics nemusí ísť z dlhodobého hľadiska o spojitosť s Elonom Muskom a jeho vstupom do politiky v USA.

Značka prešla na výrobu nového modelu Juniper, čo automobilkám vždy prináša poklesy v registráciách nových vozidiel.

Rastúci všeobecný záujem o elektromobily v Európe je pre čínske značky ideálnou príležitosťou expandovať na nové trhy a túto skutočnosť chce využiť aj BYD, ktorý v uplynulých dňoch oficiálne vstúpil na slovenský trh.

SkryťVypnúť reklamu

Má šancu uspieť zatiaľ s troma drahšími modelmi? Pozreli sme sa, ako cenovo obstojí BYD Seal v porovnaní s konkurenciou.

Kto čakal výrazne atraktívne ceny od značky BYD, zrejme ostal sklamaný. Okrem plugin-hybridného SUV Seal U DM-i totiž ceny elektromobilov začínajú od 45 690 eur.

Značka však už avizovala, že ešte tento rok do ponuky pribudnú aj menšie kompaktné modely, zrejme Atto 3, Atto 2 a Dolphin.

Kým sa tak stane, najväčším súperom Tesly Model 3 je práve BYD Seal. Vie síce zaujať dizajnom aj výkonom, no zdá sa, že Model 3 má cenovo lepšie našliapnuté, pritom sa tiež vyrába v Číne.

Tesla Model 3 ako najväčší súper

Najlacnejšia verzia Tesly Model 3 je od 40 800 eur s DPH. Má výkon 208 kW (283 koní) a krútiaci moment 420 Nm, poháňané sú zadné kolesá a zrýchlenie z nuly na sto trvá 6,1 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Batéria s kapacitou 60 kWh (57,5 kWh netto) má vydržať na dojazd 420 kilometrov.

Verzia s dlhým dojazdom označovaná ako Long Range zvláda na jedno nabitie 545 kilometrov vďaka väčšej 78 kWh batérii (75 kWh netto). Výkon je 235 kW (320 koní) a krútiaci moment 450 Nm.

Súvisiaci článok Najpredávanejší elektromobil dostal novú tvár a zlepšuje komfort Čítajte 

K Modelu 3 Long Range s pohonom zadných kolies má BYD Seal Design najbližšie. Stojí 45 690 eur a za túto cenu ponúka 230 kW (313 koní) a krútiaci moment 360 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 5,9 sekundy, porovnateľná Tesla za 5,2 sekundy.

Väčší rozdiel je potom v technológiách, BYD Seal využíva platformu s 800-voltovou architektúrou s použitím 82,5 kWh LFP batérie, Tesla Model 3 ostáva pri 400-voltovej platforme s NMC batériou a dojazd je pri oboch autách vyše 540 kilometrov.

BMW i4 je tiež v hre

Oproti kórejským a európskym konkurentom má BYD Seal parametrovo aj cenou rozhodne výhodu. Hoci sa môže zdať drahý, veľkostne podobné BMW i4 iDrive35 je až od 56 150 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Základná verzia i4 má 210 kW (286 koní) a 70 kWh batériu (67,1 kWh netto) pre dojazd 430 kilometrov.

Súvisiaci článok BMW i4 M50 je elektromobil, ktorý obmäkčí aj zarytých odporcov (test) Čítajte 

Nechýbajú, samozrejme, ani výkonnejšie verzie BMW i4, napríklad štvorkolka xDrive40 s výkonom 295 kW (401 koní) a s 84 kWh batériou pre dojazd 490 kilometrov.

S rovnakou batériou, ale výkonom 400 kW (544 koní) je tu potom vrcholná verzia i4 M50, ktorá zrýchľuje na stovku za 3,9 sekundy, no cena je až od 74 600 eur.

Veľký konkurent od Volkswagenu

Doslova najväčším konkurentom v Európe pre Seal je elektrický liftback Volkswagen ID.7 s dĺžkou 4961 mm. Aj on vie ponúknuť len 400-voltovú technológiu na platforme MEB primárne s pohonom zadných kolies.

Najlacnejšia verzia Pro na našom trhu znamená cenu od 51 190 eur a výkon 210 kW (286 koní). Po praktickej stránke tu má Volkswagen výhodu nielen väčším kufrom, ale aj karosárskou verziou kombi označovanou ako Tourer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Volkswagen ID.7 pripomína cestovanie vo vlaku prvou triedou (test) Čítajte 

Vďaka 82 kWh batérii, nízkej karosérii a dobrej aerodynamike sľubuje výrobca dojazd 618 kilometrov, reálny je však 475 km. Aj tu sa ponúka vrcholná verzia GTX s pohonom všetkých kolies, ktorá má výkon 250 kW (340 koní) a 86 kWh batériu s reálnym dojazdom 499 kilometrov.

Aerodynamický Hyundai vie zaujať

Jediným súperom Sealu s 800-voltovou technológiou je prúdnicový Hyundai Ioniq 6, ktorý čoskoro príde na trh vo faceliftovanej verzii.

Elektrická limuzína začína pri cene 47 990 eur, ale len s výkonom 111 kW (151 koní) a 50 kWh batériou pre 335-kilometrový dojazd.

Parametrami zrovnateľnejšia verzia je až s pohonom všetkých kolies a 74 kWh batériou pre reálny dojazd 440 kilometrov. Aj výkon je vtedy až 239 kW (325 koní), no treba tiež počítať s cenou 65 490 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Hyundai Ioniq 6 nie je len o dizajne, ale aj o nízkej spotrebe (prvá jazda) Čítajte 

Značka BYD teda môže s modelom Seal uspieť aj na slovenskom trhu, no závratné predaje zatiaľ ťažko očakávať. Lákadlom bude záruka 6 rokov alebo 200-tisíc kilometrov a predajná aj servisná sieť, na ktorej sa však zatiaľ ešte len pracuje.

Model Verzia výkon pohon batéria reál. dojazd cena
Tesla
Model 3
Model 3 208 kW
(283 k)
RWD 57,5 kWh 420 km 40 800 €
Tesla
Model 3
Long Range 235 kW
(320 k)
RWD 75 kWh 545 km 45 671 €
BYD Seal Design 230 kW
(313 k)
RWD 82,5 kWh 480 km 45 690 €
Hyundai
Ioniq 6
Family 111 kW
(151 k)
RWD 50 kWh 335 km 47 990 €
Tesla
Model 3
Long Range
Dual Motor
366 kW
(498 k)
AWD 75 kWh 545 km 49 933 €
BYD Seal Excellence 390 kW
(530 k)
AWD 82,5 kWh 445 km 50 790 €
VW ID.7 Pro 210 kW
(286 k)
RWD 77 kWh 475 km 51 190 €
VW ID.7 Pro S 210 kW
(286 k)
RWD 86 kWh 525 km 54 090 €
Hyundai
Ioniq 6
Style 168 kW
(228 k)
RWD 74 kWh 495 km 55 340 €
BMW i4 eDrive35 210 kW
(286 k)
RWD 67,1 kWh 430 km 56 150 €
Tesla
Model 3
Performance 461 kW
(627 k)
AWD 75 kWh 490 km 58 089 €
VW
ID.7
GTX 4Motion 250 kW
(340 k)
AWD 86 kWh 499 km 60 490 €
BMW i4 xDrive40 295 kW
(401 k)
AWD 81,3 kWh 490 km 64 650 €
Hyundai
Ioniq 6
Premium 239 kW
(325 k)
AWD 74 kWh 440 km 65 490 €
BMW i4 M50 400 kW
(544 k)
AWD 81,3 kWh 450 km 74 600 €
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 405
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 574
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 341
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 412
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 005
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 564
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 076
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu