SME

Šiesta generácia Toyoty RAV4 je na svete, drsný vzhľad šiel pri novinke bokom

Nový je softvér aj plug-in hybrid.

Toyota RAV4Toyota RAV4 (Zdroj: Toyota )

Po siedmich rokoch prichádza nová generácia jedného z najúspešnejších SUV na svete, ktorým je dobre známa Toyota RAV4. Je väčšia, priestrannejšia a nabitá najnovšími technológiami.

Vlani populárne japonské SUV oslávilo tridsiate narodeniny a doteraz sa z neho predalo vyše 15 miliónov kusov, z toho 2,5 milióna v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toyota sa tak trochu držala hesla, že dobré netreba zbytočne meniť, no napriek tomu sa šiesta generácia posúva dizajnovo, aj v rámci technológií.

Overená platforma a nový dizajn

Auto stojí na vylepšenej podvozkovej platforme TNGA-K, ktorá má teraz ešte väčšiu tuhosť skeletu. Aj keď sa proporcie karosérie trochu zmenili, rázvor kolies ostal rovnaký - 2690 mm - a celková dĺžka 4600 mm sa tiež nemenila. Očakáva sa trochu väčší kufor a to aj kvôli tomu, že časť hybridnej výzbroje sa zmestila pod prednú kapotu.

SkryťVypnúť reklamu

Inak šiel dizajn evolučnými zmenami. Vpredu sú svetlá do tvaru písmena C, aké majú aj modely bZ4x alebo C-HR. Nárazník má výrazné šesťhranné otvory, no nejde o jedinú možnú masku.

Súvisiaci článok Toyota RAV4 GR Sport dokázala, že aj úsporný hybrid môže byť ladený športovo (test) Čítajte 

Toyota naraz ukázala aj športovejšiu verziu GR a drsnejšiu Woodland s úplne odlišnou prednou maskou. Či sa časom objaví aj na európskom trhu zatiaľ nie je jasné, no zrejme bude určená len pre USA.

Najvýraznejšou zmenou vzadu je prudší sklon okna aj väčší strešný spojler, ktorý prispel k lepšej aerodynamike aj optickému predĺženiu auta. Lemy blatníkov sú štandardne z matného plastu, pri GR sú v čiernom lakovaní, a rozchod kolies je širší o 20 mm.

Viac dotykového ovládania

Pri návrhu interiéru sa hrany zapáčili dizajnérom už pri Land Cruiseri, a teraz sa niektoré podobné riešenia objavujú aj v RAV4. Vďaka nim pôsobí ešte robustnejšie ako predchodca, výrazne vyčnievajúca obrazovka s uhlopriečkou takmer 13 palcov ostala.

SkryťVypnúť reklamu

Čo však zmizlo je panel klimatizácie. Po novom sa väčšina funkcií už ovláda dotykovo cez obrazovku. Klasické tlačidlá ostali aspoň na nastavovanie teploty alebo pre rýchle odhmlievanie.

Novinkou je elektronický ovládač e-CVT prevodovky podobný koncernu Volkswagen. Zaberá na stredovom tuneli menej miesta ako klasická páka. Lakťová opierka sa dá otvoriť do ľavej alebo pravej strany, podobné riešenie používa sesterský Lexus.

Výrazným prvkom stredovej konzoly sú tlačidlá ovládajúce jazdné režimy a medzi nimi polička s bezdrôtovým dobíjaním smartfónu.

Plug-in hybrid dostal vylepšenia

Tak, ako pri piatej generácii RAV4, aj pri tej šiestej môžeme počítať s full-hybridným (HEV) alebo plug-in hybridným (PHEV) pohonom.

Pri plug-in hybride, ktorý sa objavil už v minulej generácii, je aj teraz pohon všetkých kolies. Systémový výkon oboch elektromotorov a spaľovacieho motora je 224 kW (304 koní). Dostupnejším plug-in hybridom bude verzia s pohonom len predných kolies, ktorá má výkon 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Akú spotrebu má hybridné SUV v zime? Tiež sa musí dobre zahriať Čítajte 

Zo siete nabíjateľný plug-in hybrid dostal novú 22,7 kWh batériu, ktorá má vydržať na čisto elektrický dojazd 100 kilometrov. Nabíjať sa dá buď 11 kW striedavým prúdom (AC) alebo po novom aj 50 kW jednosmerným prúdom (DC). Vtedy na nabitie z 10 na 80 percent stačí pol hodina.

Populárnejšou verziou RAV4 ostane full-hybrid, alebo samonabíjací hybrid. Pri štvorkolke je výkon 142 kW (194 koní) a pri predokolke 136 kW (185 koní).

Nový softvér Arene

Podľa Toyoty je RAV4 prvým autom s novým softvérom Arene, ktorý sa nestará len o najnovšie aktualizácie multimédií, ale aj jazdných asistentov, ktorých značka združuje pod názvom T-Mate.

Bezpečnostná výbava sa rozšírila o jazdných asistentov pre odbočovanie cez cestu či križovatku a na diaľnici pribudla kontrolka upozornenia na blížiace sa vozidlo zozadu. Podľa Toyoty má tento systém prispieť k zníženiu stresu vodiča, no naša skúsenosť je skôr opačná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na ďalšie podrobnosti o novej RAV4 ako výkon spaľovacieho motora či objem kufra si ešte musíme počkať. Tak, ako predchodca, aj nová šiesta generácia sa bude vyrábať v Japonsku a v Kanade.

Elektromobily

Súvisiace témy: Rodinné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 246
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 890
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 164
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 333
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 316
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 091
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 746
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 656
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  2. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  3. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  4. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  5. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  6. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  7. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  8. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 906
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 951
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 738
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 877
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 850
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 384
  7. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 235
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 194
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu