SME

Šiesta generácia Toyoty RAV4 je na svete, drsný vzhľad šiel pri novinke bokom

Nový je softvér aj plug-in hybrid.

Toyota RAV4Toyota RAV4 (Zdroj: Toyota )

Po siedmich rokoch prichádza nová generácia jedného z najúspešnejších SUV na svete, ktorým je dobre známa Toyota RAV4. Je väčšia, priestrannejšia a nabitá najnovšími technológiami.

Vlani populárne japonské SUV oslávilo tridsiate narodeniny a doteraz sa z neho predalo vyše 15 miliónov kusov, z toho 2,5 milióna v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toyota sa tak trochu držala hesla, že dobré netreba zbytočne meniť, no napriek tomu sa šiesta generácia posúva dizajnovo, aj v rámci technológií.

Overená platforma a nový dizajn

Auto stojí na vylepšenej podvozkovej platforme TNGA-K, ktorá má teraz ešte väčšiu tuhosť skeletu. Aj keď sa proporcie karosérie trochu zmenili, rázvor kolies ostal rovnaký - 2690 mm - a celková dĺžka 4600 mm sa tiež nemenila. Očakáva sa trochu väčší kufor a to aj kvôli tomu, že časť hybridnej výzbroje sa zmestila pod prednú kapotu.

SkryťVypnúť reklamu

Inak šiel dizajn evolučnými zmenami. Vpredu sú svetlá do tvaru písmena C, aké majú aj modely bZ4x alebo C-HR. Nárazník má výrazné šesťhranné otvory, no nejde o jedinú možnú masku.

Súvisiaci článok Toyota RAV4 GR Sport dokázala, že aj úsporný hybrid môže byť ladený športovo (test) Čítajte 

Toyota naraz ukázala aj športovejšiu verziu GR a drsnejšiu Woodland s úplne odlišnou prednou maskou. Či sa časom objaví aj na európskom trhu zatiaľ nie je jasné, no zrejme bude určená len pre USA.

Najvýraznejšou zmenou vzadu je prudší sklon okna aj väčší strešný spojler, ktorý prispel k lepšej aerodynamike aj optickému predĺženiu auta. Lemy blatníkov sú štandardne z matného plastu, pri GR sú v čiernom lakovaní, a rozchod kolies je širší o 20 mm.

Viac dotykového ovládania

Pri návrhu interiéru sa hrany zapáčili dizajnérom už pri Land Cruiseri, a teraz sa niektoré podobné riešenia objavujú aj v RAV4. Vďaka nim pôsobí ešte robustnejšie ako predchodca, výrazne vyčnievajúca obrazovka s uhlopriečkou takmer 13 palcov ostala.

SkryťVypnúť reklamu

Čo však zmizlo je panel klimatizácie. Po novom sa väčšina funkcií už ovláda dotykovo cez obrazovku. Klasické tlačidlá ostali aspoň na nastavovanie teploty alebo pre rýchle odhmlievanie.

Novinkou je elektronický ovládač e-CVT prevodovky podobný koncernu Volkswagen. Zaberá na stredovom tuneli menej miesta ako klasická páka. Lakťová opierka sa dá otvoriť do ľavej alebo pravej strany, podobné riešenie používa sesterský Lexus.

Výrazným prvkom stredovej konzoly sú tlačidlá ovládajúce jazdné režimy a medzi nimi polička s bezdrôtovým dobíjaním smartfónu.

Plug-in hybrid dostal vylepšenia

Tak, ako pri piatej generácii RAV4, aj pri tej šiestej môžeme počítať s full-hybridným (HEV) alebo plug-in hybridným (PHEV) pohonom.

Pri plug-in hybride, ktorý sa objavil už v minulej generácii, je aj teraz pohon všetkých kolies. Systémový výkon oboch elektromotorov a spaľovacieho motora je 224 kW (304 koní). Dostupnejším plug-in hybridom bude verzia s pohonom len predných kolies, ktorá má výkon 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Akú spotrebu má hybridné SUV v zime? Tiež sa musí dobre zahriať Čítajte 

Zo siete nabíjateľný plug-in hybrid dostal novú 22,7 kWh batériu, ktorá má vydržať na čisto elektrický dojazd 100 kilometrov. Nabíjať sa dá buď 11 kW striedavým prúdom (AC) alebo po novom aj 50 kW jednosmerným prúdom (DC). Vtedy na nabitie z 10 na 80 percent stačí pol hodina.

Populárnejšou verziou RAV4 ostane full-hybrid, alebo samonabíjací hybrid. Pri štvorkolke je výkon 142 kW (194 koní) a pri predokolke 136 kW (185 koní).

Nový softvér Arene

Podľa Toyoty je RAV4 prvým autom s novým softvérom Arene, ktorý sa nestará len o najnovšie aktualizácie multimédií, ale aj jazdných asistentov, ktorých značka združuje pod názvom T-Mate.

Bezpečnostná výbava sa rozšírila o jazdných asistentov pre odbočovanie cez cestu či križovatku a na diaľnici pribudla kontrolka upozornenia na blížiace sa vozidlo zozadu. Podľa Toyoty má tento systém prispieť k zníženiu stresu vodiča, no naša skúsenosť je skôr opačná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na ďalšie podrobnosti o novej RAV4 ako výkon spaľovacieho motora či objem kufra si ešte musíme počkať. Tak, ako predchodca, aj nová šiesta generácia sa bude vyrábať v Japonsku a v Kanade.

Toyota

Výsledky firmy opäť podporili USA.


TASR
Logo spoločnosti Toyota.

V závode ukončí produkciu modelu luxusnej značky Lexus.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 499
  2. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 5 955
  3. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 4 821
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 539
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 375
  6. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025? 3 992
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 180
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 794
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (10. - 16.10.1925)
  2. Jozef Mačo: Malý Slivník – fraška pokračuje, desegregovaní žiaci sedia doma
  3. Martin Šuraba: Košická električka #2
  4. Juraj Sališ: Fico pojedá zdanené Nachos a škerí sa
  5. Ján Valchár: Prvá krajina, ktorá splní green deal (aľkogóliky gďe?)
  6. Človek v ohrození: Libanon: keď je elektrina luxusom
  7. Jana Reková: Malé tornádo v knižnici
  8. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 761
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 16 936
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 352
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 7 844
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 7 607
  6. Ján Valchár: Ideme budovať humanitárne centrum v Rusku!!! 4 779
  7. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 3 992
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde 3 367
  1. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  2. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  3. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
  4. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia.
  5. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  7. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  8. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
SkryťZatvoriť reklamu