SME

Hyundai Ioniq 9 má slovenský cenník, ponúka sedem miest aj ohromný výkon

Je drahší ako Kia EV9

Hyundai Ioniq 9Hyundai Ioniq 9 (Zdroj: Hyundai)

Hyundai zverejnil ceny svojho najväčšieho modelu z rodiny Ioniq. Veľké 7-miestne elektrické SUV dáva dnes zmysel aj ďalším značkám ako Kia či Volvo a konkurenta chystá aj Škoda.

Ioniq 9 sa svetu predstavil v závere minulého roka a ide o jednu z najväčších aktuálnych noviniek značky Hyundai, ktorý postupne rozširuje ponuku elektromobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z technickej stránky je Ioniq 9 zhodný s Kiou EV9. Oproti Hyundaiu Santa Fe, ktorý sa spolieha na hybridný pohon, je novinka ešte väčšia, na dĺžku má vyše 5 metrov a rázvor kolies cez 3 metre.

SkryťVypnúť reklamu

Veľká batéria aj výkon

Ioniq 9 môže byť v troch verziách zameraných buď na dojazd, alebo výkon.

Najslabšia Long Range verzia má len zadný elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a s krútiacim momentom 350 Nm. Druhou možnosťou je Long Range s pohonom všetkých kolies, keď sa dopredu pridáva elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní).

Najvýkonnejšia verzia Performance využíva dva elektromotory s výkonom po 160 kW (218 koní), ktoré zabezpečujú pohon všetkých kolies a systémový výkon je na úrovni 320 kW (435 koní) s krútiacim momentom 700 Nm. Na zrýchlenie z nuly na sto v takomto prípade stačí len 5,2 sekundy.

Súvisiaci článok Kia EV9 je praktické SUV, ktoré vyrazí dych dizajnom aj výkonom (test) Čítajte 

Batéria s LFP chémiou má pri oboch verziách Ioniqu 9 kapacitu až 110,3 kWh, čo má pri Long Range verzii vystačiť na dojazd 620 kilometrov.

Aký je vlastne maximálny nabíjací výkon, výrobca už tradične neuvádza, len údaj, že pri využití 350 kW nabíjačky sa auto nabije z 10 na 80 percent za 28 minút.

SkryťVypnúť reklamu

S luxusnou výbavou v základe

Najnižšia výbava Style ponúka 7-miestnu konfiguráciu, trojzónovú automatickú klimatizáciu, full-LED svetlá, 19-palcové hliníkové disky, adaptívny tempomat, dve 12,3-palcové obrazovky s integrovanou navigáciou aj V2L adaptér pre nabíjanie spotrebičov s výkonom do 3,6 kW.

Cenník Hyundai Ioniq 9218 k 4 x 2308 k 4 x 4428 k 4 x 4
Style68 450 €
Premium 79 950 €
Calligraphy 82 950 €84 950 €

Vyššia výbava Premium má už projektorové adaptívne svetlá, 20-palcové disky, kožené čalúnenie s odvetrávanými relaxačnými sedadlami, head-up displej, kamerový systém, digitálne vnútorné zrkadlo a aktívne potláčanie hluku v interiéri.

Najluxusnejšia výbava Calligraphy ponúka 6-miestnu konfiguráciu interiéru s dvoma otočnými kreslami v druhom rade s relaxačnou aj masážnou funkciou, posuvnú stredovú konzolu, čalúnenie kožou Nappa, strop potiahnutý semišom, 21-palcové disky a UV sterilizačnú priehradku na dezinfekciu menších predmetov.

SkryťVypnúť reklamu

Priplatiť sa ešte dá za panoramatické strešné okno (+ 1300 €) a za digitálne vonkajšie zrkadlá (+ 1300 €).

Cenovo medzi Kiou a Volvom

Pri veľkých a drahých SUV sa cenové rozdiely medzi modelmi so spaľovacími a s elektrickými motormi zatiaľ najviac stierajú. Sedemmiestny Ioniq 9 je vlajkovou loďou značky Hyundai. So 110,3 kWh batériou a s pohonom zadných kolies má cenovku od 68 450 eur.

Súvisiaci článok Nová vlajková loď Volva vie žmurkať a bude už len elektrická Čítajte 

Zatiaľ sa tak zaradí medzi Kiu EV9 od 60 190 eur a Volvo EX90 od 102 900 eur.

Výkonnejšia verzia Ioniqu 9, ktorá má už vyšší výkon aj pohon všetkých kolies je 79 950 eur. Najvýkonnejšia verzia je od 84 950 eur.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 354
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 046
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 991
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 785
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 763
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 433
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 350
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 322
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  2. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  3. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  4. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  5. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  6. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  7. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  8. Marek Tocimák: Dobrodruh
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 749
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 9 071
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 346
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 228
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 490
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 737
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 686
  8. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 3 438
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu