Talianska značka Ferrari po šiestich rokoch strieda svoje elegantné kupé Roma za novinku Amalfi. V skutočnosti však ide skôr o veľký facelift so zmenou mena.
Takzvaný dvojmiestny grand tourer alebo len GT s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, je v hierarchii Ferrari základným modelom.
Názov Amalfi dostalo podľa historického talianskeho mesta v Salernskom zálive, ktoré je zapísané v svetovom dedičstve UNESCO. Tak ako pri predchodcovi, aj toto sa bude vyrábať v Maranelle.
Pripomeňme, že rok dozadu na popud talianskeho ministra priemyslu sa Alfa Romeo Milano muselo premenovať na Junior, lebo sa v skutočnosti vyrába v poľskom meste Tychy.

Veľa zmien pre rovnaké kupé
Podľa Ferrari bol dôvod na zmenu mena, pretože úpravami prešiel nielen pohon ale aj karoséria. Žiaden z jej dielcov nie je identický s Romou, pribudlo viac hrán a úplne nová je predná maska v minimalistickom duchu.
Vzadu sa vysúva aktívny spojler, ktorý sa za jazdy naklápa podľa aktuálnej situácie. Optimalizované bolo aj obtekanie vzduchu cez predný nárazník.
Novinka sa predstavila v zelenej farbe Verde Costiera, akú vraj možno pozorovať v mori v blízkosti mesta Amalfi.

Komfort aj viac obrazoviek
Úplne nová je aj prístrojová doska, predtým zvislo orientovanú obrazovku infotainmentu vystriedala horizontálna a dotykové tlačidlá na volante nahradili klasické. Menšia obrazovka je pred spolujazdcom a najväčšiu 15,6-palcovú má pred sebou vodič.
Posádka si môže užiť aj prémiový audiosystém Burmester so 14 reproduktormi alebo masážne sedadlá.
Chýbať nemôžu obrovské karbónové pádla za volantom pre manuálne radenie, inak sa oň postará osemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá dostala rýchlejšiu riadiacu jednotku.

Osvedčený osemvalec dostal vylepšenia
Dostávame sa k tomu najdôležitejšiemu a tým je vidlicový osemvalec s objemom 3,9 litra a s dvoma turbami. Po novom má výkon 471 kW (640 koní) a krútiaci moment 760 Nm. Z nuly na sto kilometrov za hodinu trvá zrýchlenie len 3,3 sekundy.
Motor dostal ľahšiu konštrukciu, nové vačkové hriadele a prepracované zvody. Olej s nižšou viskozitou znižuje odpory pri studených štartoch a pomáha k rýchlejšiemu zahriatiu na prevádzkovú teplotu.
Ide síce o najlacnejší model, ale len v rámci ponuky Ferrari. Cena nového Amalfi začína od 240-tisíc eur.
Nie je jasné, koľko áut vzniklo z predošlého modelu Roma, Ferrari prestalo prijímať objednávky už v lete 2023. Predpokladá sa, že vzniklo okolo 2100 kusov.