SME

Peugeot 308 ponechal diesel v ponuke, elektrická verzia má lepší dojazd

Značka predstavila modernizovanú verziu.

Peugeot 308Peugeot 308 (Zdroj: Peugeot)
Načítavam... Peugeot 308 ponechal diesel v ponuke, elektrická verzia má lepší dojazd
Článok je nahovorený syntetickým hlasom.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostal novú tvár, lepšie technológie a dlhší elektrický dojazd. Peugeot sa po SUV modeloch vrátil ku kompaktu 308 a po vyše štyroch rokoch predstavuje jeho modernizovanú podobu.

Produkčný cyklus pri určitom modeli auta väčšinou trvá šesť rokov. Postupne sa však začína predlžovať a príkladom neskoršieho faceliftu je aj Peugeot 308. Ponúka sa ako hatchback aj kombi a so štyrmi rôznymi motormi s rôznou mierou elektrifikácie.

Začnime dizajnom, ktorý je najvýraznejšou zmenou tretej generácie tristoosmičky. Peugeot aj naďalej pracuje s motívom pazúrov leva, ktorého má hrdo vo svojom znaku.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem zadných svetiel sa "škrabance" leva po novom objavujú aj vpredu vo forme denného svietenia. Tam, kde boli donedávna hlavné svetlomety, je po novom denné svietenie a smerovky s full-LED technológiou. Nad mriežkou chladiča vytvárajú jeden spojený celok zvislých pruhov.

V tme sa už nestratí ani samotné predné logo Peugeotu, ktoré je odteraz podsvietené.

Nové matrixové svetlá

Hlavné svetlá majú pri výbavách GT a GT Exclusive adaptívnu matrixovú technológiu a presunuli sa nižšie a splývajú s výduchmi v nárazníku. Na prvý pohľad ich tak ani nevidno. Peugeot 308 sa teda zbavil pôvodného riešenia s dlhými "tesákmi", ktoré od svetlometov zvislo pokračovali dole do nárazníka.

Súvisiaci článok Peugeot 308 sa už nedoťahuje na Golf, ale ide ešte ďalej (test) Čítajte 

Vzadu sa zmeny neudiali, štandardom sa stali LED svetlá s 3D efektom, ktoré boli predtým len pre najvyššie stupne výbavy.

SkryťVypnúť reklamu

Do ponuky pribudli dve nové farby - modrá Lagoa a svetlejšia modrá Ingaro známa už z Peugeotu 3008. Nechýba ani nový dizajn 17- a 18-palcových diskov kolies.

Vnútri sa zmeny sústredili na nové možnosti čalúnenia a lepšej online konektivity s automatickými aktualizáciami softvéru.

V novom stupni výbavy GT Exclusive sú zahrnuté donedávna len voliteľné príplatky ako rozšírený balík jazdných asistentov, 3D prístrojový štít, masážne sedadlá s Alcantara poťahom či 360-stupňový kamerový systém.

Benzín, elektrina a stále aj diesel

Jediný motor, ktorý ostal bez elektrifikácie, je stále ešte moderný 1,5-litrový dieselový štvorvalec Blue HDI s výkonom 96 kW (130 koní). V kombinácii s 8-stupňovým automatom ide o ideálnu voľbu pre časté dlhé trasy.

Základným motorom je 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom, no už s reťazovým rozvodom a predovšetkým doplnený o 48-voltový mild-hybrid. Systémový výkon je 107 kW (145 koní) a o radenie sa stará 6-stupňový dojspojkový automat e-DCS6. Týmto zanikne možnosť mať 308 s manuálnou prevodovkou. Podľa výrobcu má mild-hybrid pri jazde v meste tráviť až 50 percent času v elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Peugeot 308 SW je krásny. Ale je aj praktický? (test) Čítajte 

Tak ako už predtým platilo, jediný 1,6-litrový benzínový štvorvalec nájdeme ako súčasť plug-in hybridného pohonu so systémovým výkonom 143 kW (195 koní). Nová je aj 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka.

Ide už o druhú generáciu hybridu, ktorého 17,2 kWh batéria sa dobíja predovšetkým pripojením do zásuvky. Pri plnom nabití vystačí elektrická jazda na dojazd 85 kilometrov. Trojfázová palubná nabíjačka ostáva len na striedavý prúd (AC) s výkonom 7,4 kW keďže sa počíta s nabíjaním v práci alebo doma z wallboxu.

Pri plne elektrickej verzii e-308 sa medzičasom zvýšila kapacita batérie na 58,4 kWh (55,4 kWh využiteľných) vďaka čomu dojazd vrástol na 450 kilometrov, čo je o 34 km viac ako predtým. Dodajme, že elektromotor s výkonom 115 kW (156 koní) poháňa aj naďalej len predné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S novými funkciami

Novinkou sú nastaviteľné tri stupne rekuperácie ovládané páčkami za volantom a tiež funkcia V2L pre obojsmerný tok energie a možnosť pripojiť externé elektrické spotrebiče.

Doplnenie energie na verejných miestach uľahčuje funkcia Plug & Charge, pri ktorej nabíjací stojan rozpozná auto a netreba kartou spúšťať či zastavovať nabíjanie.

Modernizáciou už prešli aj ďalšie kompakty Stellantisu, minulý rok Citroën C4, nasledoval DS 4 a po Peugeote 308 je na rade aj Opel Astra. Ceny vynovenej 308 budú známe v priebehu jesene. Aktuálne sa predfaceliftová verzia v akčnej výbave Le Mans predáva od 21 490 eur.

Peugeot

Súvisiace témy: Kombi, Kompaktné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 452
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 040
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 306
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 723
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 2 483
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 281
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 888
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 668
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Ako cyklisti ohrozujú vodičov
  2. Peter Hroško: Prečo sa mi nedarí vo vzťahu?
  3. Juraj Droppa: Na papieri a v realite
  4. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 2, kantón Ticino (Bellinzona, Ascona, Lugano, Locarno i hora Monte Generoso)
  5. Monika Albertiová: Kabaret moci: Vedci sú ako blázni na pranieri, kto vie, kto bude ďalší?
  6. Jozef Foltýn: Vyznamenanie eštebáka Banáša je urážkou všetkých obetí komunizmu
  7. Jozef Huljak: Na vojenskej prehliadke po boku Putina a Kim Čong-una.
  8. Andrea Podešvová: Slovenská vedecká tragédia: viac obhajoby, menej práce
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 59 307
  2. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 484
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 255
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 168
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 952
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 650
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 5 793
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 4 821
  1. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  4. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  5. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  6. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  7. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
SkryťZatvoriť reklamu