Dostal novú tvár, lepšie technológie a dlhší elektrický dojazd. Peugeot sa po SUV modeloch vrátil ku kompaktu 308 a po vyše štyroch rokoch predstavuje jeho modernizovanú podobu.
Produkčný cyklus pri určitom modeli auta väčšinou trvá šesť rokov. Postupne sa však začína predlžovať a príkladom neskoršieho faceliftu je aj Peugeot 308. Ponúka sa ako hatchback aj kombi a so štyrmi rôznymi motormi s rôznou mierou elektrifikácie.
Začnime dizajnom, ktorý je najvýraznejšou zmenou tretej generácie tristoosmičky. Peugeot aj naďalej pracuje s motívom pazúrov leva, ktorého má hrdo vo svojom znaku.
Okrem zadných svetiel sa "škrabance" leva po novom objavujú aj vpredu vo forme denného svietenia. Tam, kde boli donedávna hlavné svetlomety, je po novom denné svietenie a smerovky s full-LED technológiou. Nad mriežkou chladiča vytvárajú jeden spojený celok zvislých pruhov.
V tme sa už nestratí ani samotné predné logo Peugeotu, ktoré je odteraz podsvietené.
Nové matrixové svetlá
Hlavné svetlá majú pri výbavách GT a GT Exclusive adaptívnu matrixovú technológiu a presunuli sa nižšie a splývajú s výduchmi v nárazníku. Na prvý pohľad ich tak ani nevidno. Peugeot 308 sa teda zbavil pôvodného riešenia s dlhými "tesákmi", ktoré od svetlometov zvislo pokračovali dole do nárazníka.

Vzadu sa zmeny neudiali, štandardom sa stali LED svetlá s 3D efektom, ktoré boli predtým len pre najvyššie stupne výbavy.
Do ponuky pribudli dve nové farby - modrá Lagoa a svetlejšia modrá Ingaro známa už z Peugeotu 3008. Nechýba ani nový dizajn 17- a 18-palcových diskov kolies.
Vnútri sa zmeny sústredili na nové možnosti čalúnenia a lepšej online konektivity s automatickými aktualizáciami softvéru.
V novom stupni výbavy GT Exclusive sú zahrnuté donedávna len voliteľné príplatky ako rozšírený balík jazdných asistentov, 3D prístrojový štít, masážne sedadlá s Alcantara poťahom či 360-stupňový kamerový systém.
Benzín, elektrina a stále aj diesel
Jediný motor, ktorý ostal bez elektrifikácie, je stále ešte moderný 1,5-litrový dieselový štvorvalec Blue HDI s výkonom 96 kW (130 koní). V kombinácii s 8-stupňovým automatom ide o ideálnu voľbu pre časté dlhé trasy.
Základným motorom je 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom, no už s reťazovým rozvodom a predovšetkým doplnený o 48-voltový mild-hybrid. Systémový výkon je 107 kW (145 koní) a o radenie sa stará 6-stupňový dojspojkový automat e-DCS6. Týmto zanikne možnosť mať 308 s manuálnou prevodovkou. Podľa výrobcu má mild-hybrid pri jazde v meste tráviť až 50 percent času v elektrickom režime.

Tak ako už predtým platilo, jediný 1,6-litrový benzínový štvorvalec nájdeme ako súčasť plug-in hybridného pohonu so systémovým výkonom 143 kW (195 koní). Nová je aj 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka.
Ide už o druhú generáciu hybridu, ktorého 17,2 kWh batéria sa dobíja predovšetkým pripojením do zásuvky. Pri plnom nabití vystačí elektrická jazda na dojazd 85 kilometrov. Trojfázová palubná nabíjačka ostáva len na striedavý prúd (AC) s výkonom 7,4 kW keďže sa počíta s nabíjaním v práci alebo doma z wallboxu.
Pri plne elektrickej verzii e-308 sa medzičasom zvýšila kapacita batérie na 58,4 kWh (55,4 kWh využiteľných) vďaka čomu dojazd vrástol na 450 kilometrov, čo je o 34 km viac ako predtým. Dodajme, že elektromotor s výkonom 115 kW (156 koní) poháňa aj naďalej len predné kolesá.
S novými funkciami
Novinkou sú nastaviteľné tri stupne rekuperácie ovládané páčkami za volantom a tiež funkcia V2L pre obojsmerný tok energie a možnosť pripojiť externé elektrické spotrebiče.
Doplnenie energie na verejných miestach uľahčuje funkcia Plug & Charge, pri ktorej nabíjací stojan rozpozná auto a netreba kartou spúšťať či zastavovať nabíjanie.
Modernizáciou už prešli aj ďalšie kompakty Stellantisu, minulý rok Citroën C4, nasledoval DS 4 a po Peugeote 308 je na rade aj Opel Astra. Ceny vynovenej 308 budú známe v priebehu jesene. Aktuálne sa predfaceliftová verzia v akčnej výbave Le Mans predáva od 21 490 eur.