SME

Kia Stonic prekvapila novým dizajnom, ide o rozsiahly facelift

K nižším emisiám pomôže mild-hybrid.

Kia StonicKia Stonic (Zdroj: Kia )

Kia Stonic už síce má za sebou osemročnú kariéru, no do dôchodku sa ešte nechystá. Podrobila sa totiž druhému a dosť výraznému faceliftu. Ten ju udrží v ponuke zrejme až do konca spaľovacích motorov.

Po tom, ako Kia Rio zmizla z ponuky, je Stonic jediným ponúkaným modelom značky v B-segmente.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasný dizajnový jazyk značka volá „spojené protiklady“ a okrem elektromobilov sa prenáša aj na modely so spaľovacími motormi. Takýmto príkladom bolo minulý rok najmenšie Picanto.

V podobnom duchu sa teraz mení aj Stonic, a to až do takej miery, že vyzerá ako nová generácia.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšia zmena sa dotkla tvaru svetiel, ktoré sú viac zvislo orientované a s LED svetelným podpisom v tvare T. Nová je tiež predná maska a nárazník, ten má špecifický vzhľad pri verzii GT Line.

Nový je tiež dizajn 16- alebo 17-palcových diskov kolies a pribudli dve nové farby karosérie – zelená adventurous a modrá yacht.

Výraznou zmenou prešla prístrojová doska, po novom má dve opticky prepojené 12,3-palcové obrazovky. Pod strednou je multifunkčný panel s ovládaním audia alebo klimatizácie. Aj pri Stonicu už platí, že sa dajú niektoré funkcie ovládať na diaľku a smartfón sa dá použiť ako digitálny kľúč od auta.

Súvisiaci článok Malá Kia ako hatchback alebo crossover. Oplatí sa drahší Stonic? Čítajte 

Vylepšení sa dočkala ponuka jazdných asistentov, novinkou pre Stonic je systém sledovania mŕtveho uhla, asistent jazdy na diaľnici či automatické prispôsobenie rýchlosti podľa profilu cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Crossover od Kie patrí aktuálne k cenovo najdostupnejším v segmente, pred faceliftom sa predáva od 16 090 eur. Lákadlom bol v základe klasický atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním. Pri modernizácii sa však už táto motorizácia nespomína.

Súvisiaci článok Kia Stonic stelesňuje všetko, čo nemáme radi na malých SUV (test) Čítajte 

Nový Stonic je vždy s motorom 1,0 T-GDI, pričom litrové turbo bude v ponuke v klasickej verzii s výkonom 74 kW (100 koní) alebo s pomocou mild-hybridu, vtedy je výkon 85 kW (115 koní).

V oboch prípadoch bude na výber 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňový dvojspojkový automat.

Kia

EV4 je prvým plne elektrickým vozidlom značky Kia vyrábaným v Európe.


TASR 1
Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 15 385
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 7 906
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 009
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 703
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 664
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 485
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 371
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 047
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Monika Albertiová: Jaromír Nohavica: Pesničkár medzi láskou a nenávisťou
  4. Ondřej Havelka: Nejhlubší kořeny koptského křesťanství
  5. Jozef Sitko: Zrada manžela a jeho poprava
  6. Ernest Klotton: Portrétna fotografia v exteriéri
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (5. - 11.9.1925)
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 672
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 342
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 306
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 161
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 816
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 566
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 309
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 290
  1. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  2. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  3. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  4. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  5. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  6. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  7. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  8. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
SkryťZatvoriť reklamu