Kia Stonic už síce má za sebou osemročnú kariéru, no do dôchodku sa ešte nechystá. Podrobila sa totiž druhému a dosť výraznému faceliftu. Ten ju udrží v ponuke zrejme až do konca spaľovacích motorov.
Po tom, ako Kia Rio zmizla z ponuky, je Stonic jediným ponúkaným modelom značky v B-segmente.
Súčasný dizajnový jazyk značka volá „spojené protiklady“ a okrem elektromobilov sa prenáša aj na modely so spaľovacími motormi. Takýmto príkladom bolo minulý rok najmenšie Picanto.
V podobnom duchu sa teraz mení aj Stonic, a to až do takej miery, že vyzerá ako nová generácia.
Rozmery Kia Stonic:
- Rázvor: 2580 mm
- Dĺžka: 4165 mm
- Šírka: 1760 mm
- Výška: 1520 mm
- Kufor: 352 l
Najväčšia zmena sa dotkla tvaru svetiel, ktoré sú viac zvislo orientované a s LED svetelným podpisom v tvare T. Nová je tiež predná maska a nárazník, ten má špecifický vzhľad pri verzii GT Line.
Nový je tiež dizajn 16- alebo 17-palcových diskov kolies a pribudli dve nové farby karosérie – zelená adventurous a modrá yacht.
Výraznou zmenou prešla prístrojová doska, po novom má dve opticky prepojené 12,3-palcové obrazovky. Pod strednou je multifunkčný panel s ovládaním audia alebo klimatizácie. Aj pri Stonicu už platí, že sa dajú niektoré funkcie ovládať na diaľku a smartfón sa dá použiť ako digitálny kľúč od auta.

Vylepšení sa dočkala ponuka jazdných asistentov, novinkou pre Stonic je systém sledovania mŕtveho uhla, asistent jazdy na diaľnici či automatické prispôsobenie rýchlosti podľa profilu cesty.
Crossover od Kie patrí aktuálne k cenovo najdostupnejším v segmente, pred faceliftom sa predáva od 16 090 eur. Lákadlom bol v základe klasický atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním. Pri modernizácii sa však už táto motorizácia nespomína.

Nový Stonic je vždy s motorom 1,0 T-GDI, pričom litrové turbo bude v ponuke v klasickej verzii s výkonom 74 kW (100 koní) alebo s pomocou mild-hybridu, vtedy je výkon 85 kW (115 koní).
V oboch prípadoch bude na výber 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňový dvojspojkový automat.