NAVRHNUTÝ VO FRANCÚZSKU, VYROBENÝ NA SLOVENSKU

Peugeot 207 - prvá jazda

Peugeot 207 patrí k významným tohtoročným novinkám svojej kategórie. Prvá jazda nás lákala o to viac, že model 207 sa vyrába aj na Slovensku. Nie všetko je zlato, čo sa blyští, pomyslíme si neraz, keď usadáme za volant ospevovanej automobilovej novi

Peugeot 207 patrí k významným tohtoročným novinkám svojej kategórie. Prvá jazda nás lákala o to viac, že model 207 sa vyrába aj na Slovensku.

Nie všetko je zlato, čo sa blyští, pomyslíme si neraz, keď usadáme za volant ospevovanej automobilovej novinky. Peugeot 207 však príjemne prekvapil jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy. Najbezpečnejšie auto svojej kategórie (podľa Euro NCAP) už nebude malým, lacným a jednoduchým levom. Preto v ponuke značky zostáva aj predchádzajúci model Peugeot 206.

Prvá jazda
Rozmerovú nadradenosť dvestosedmičky v porovnaní s predchádzajúcim modelom 206 cítiť už pri prvom posadení za volant. Peugeot 207 je vpredu tak veľký, že pocitovo pripomína väčší model 307, s ktorým má spoločných hneď niekoľko prvkov (palubný informačný systém, rádio s telefónom, ovládače). Dizajn prístrojovej dosky je novší a pôsobivý najmä v drahších verziách. Základná verzia s benzínovým motorom objemu 1,4 l vyzerá jednoducho ale priestranne. Konštruktéri si dali mimoriadne záležať na odkladacích priestoroch a nízkej hladine aerodynamického hluku. Do boxov vo dverách sa vmestí fotoaparát s objektívom a hluk pri rýchlosti okolo 130 km/h je na úrovni strednej triedy. Napokon vonkajšie rozmery karosérie sú bližšie k nižšej strednej triede než k predchodcovi. Základná trojdverová verzia 207 1,4e Urban bude stáť 403 000 Sk. V cene je zahrnutý protiblokovací systém ABS a štyri airbagy. Vzhľadom na naše pomery je cena vysoká, na druhej strane bezpečnostná výbava a konštrukcia auta plne zodpovedá cene. Škoda však, že sa v základnej zostave nenašlo miesto pre klimatizáciu.

Brilantný podvozok
Peugeot 207 priniesol do triedy malých (stále sa zväčšujúcich ) automobilov nové prvky, ale rozhodne najvýznamnejší skok vpred znamená podvozok. Najskôr sme vyskúšali silnejšie verzie s motormi výkonu 110 koní, kde sa podvozok javil takmer dokonalý, s perfektným odfiltrovaním rázov a vibrácií. Vozidlá však boli obuté na drahých pneumatikách, a tak nás viac lákala základná veria 1,4e Urban. Aj tá jazdí výborne, podvozok dokonale pohltí kmity karosérie a s istotou vedie stopu. Doteraz mali podľa nás najlepšie podvozky v triede Škoda Fabia, Ford Fiesta a Fiat Grande Punto. Peugeot 207 zaužívané poradie mení, dobieha stratu „dvestošestky“ a vystupuje na vrchol triedy. K súčasnej motorovej palete pribudnú nové motory vyvinuté v spolupráci PSA Peugeot Citroen a BMW Group.


 

Ponuka benzínových motorov pozostáva z troch motorov 1,4 l (54 kW) 1,4 l (65 kW) a 1,6 l (80 kW). Naftové pohonné jednotky sú dve 1.4 HDi a 1,6 HDi.


Samotný objem batožinového priestoru (270 l) patrí medzi priemer vrámci triedy. Vďaka rovným stenám však výrazne stúpla jeho využiteľnosť. Ostrekovač zadného okna je ukrytý priamo v treťom brzdovom svetle.



Francúzi sa nezaprú. Vo vložke pripomínajúcej elektrický zapaľovač je voňavá náplň. Otočením regulátora na ventilácii začne vzduch prúdiť cez vložku zasunutú v prístrojovej doske.



        Rozmery karosérie a ďalšie foto nájdete  TU...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 27 205
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 129
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 348
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 7 567
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 6 286
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 881
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 695
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 845
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 778
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 973

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom, keď unikol viac ako 80 kilometrov pred cieľom.

ŠPORT

Peter Sagan nedal nikomu šancu. Pozrite si jeho triumf

Slovák suverénne vyhral spoločné majstrovstvá Česka a Slovenska.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Keď sa začnú Kočnerovia a Bašternákovia naozaj báť

Kde začína spravodlivosť v krajine.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.