Peugeot 207 patrí k významným tohtoročným novinkám svojej kategórie. Prvá jazda nás lákala o to viac, že model 207 sa vyrába aj na Slovensku.
Nie všetko je zlato, čo sa blyští, pomyslíme si neraz, keď usadáme za volant ospevovanej automobilovej novinky. Peugeot 207 však príjemne prekvapil jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy. Najbezpečnejšie auto svojej kategórie (podľa Euro NCAP) už nebude malým, lacným a jednoduchým levom. Preto v ponuke značky zostáva aj predchádzajúci model Peugeot 206.
Prvá jazdaRozmerovú nadradenosť dvestosedmičky v porovnaní s predchádzajúcim modelom 206 cítiť už pri prvom posadení za volant. Peugeot 207 je vpredu tak veľký, že pocitovo pripomína väčší model 307, s ktorým má spoločných hneď niekoľko prvkov (palubný informačný systém, rádio s telefónom, ovládače). Dizajn prístrojovej dosky je novší a pôsobivý najmä v drahších verziách. Základná verzia s benzínovým motorom objemu 1,4 l vyzerá jednoducho ale priestranne. Konštruktéri si dali mimoriadne záležať na odkladacích priestoroch a nízkej hladine aerodynamického hluku. Do boxov vo dverách sa vmestí fotoaparát s objektívom a hluk pri rýchlosti okolo 130 km/h je na úrovni strednej triedy. Napokon vonkajšie rozmery karosérie sú bližšie k nižšej strednej triede než k predchodcovi. Základná trojdverová verzia 207 1,4e Urban bude stáť 403 000 Sk. V cene je zahrnutý protiblokovací systém ABS a štyri airbagy. Vzhľadom na naše pomery je cena vysoká, na druhej strane bezpečnostná výbava a konštrukcia auta plne zodpovedá cene. Škoda však, že sa v základnej zostave nenašlo miesto pre klimatizáciu.
Brilantný podvozok
Peugeot 207 priniesol do triedy malých (stále sa zväčšujúcich ) automobilov nové prvky, ale rozhodne najvýznamnejší skok vpred znamená podvozok. Najskôr sme vyskúšali silnejšie verzie s motormi výkonu 110 koní, kde sa podvozok javil takmer dokonalý, s perfektným odfiltrovaním rázov a vibrácií. Vozidlá však boli obuté na drahých pneumatikách, a tak nás viac lákala základná veria 1,4e Urban. Aj tá jazdí výborne, podvozok dokonale pohltí kmity karosérie a s istotou vedie stopu. Doteraz mali podľa nás najlepšie podvozky v triede Škoda Fabia, Ford Fiesta a Fiat Grande Punto. Peugeot 207 zaužívané poradie mení, dobieha stratu „dvestošestky“ a vystupuje na vrchol triedy. K súčasnej motorovej palete pribudnú nové motory vyvinuté v spolupráci PSA Peugeot Citroen a BMW Group.
Ponuka benzínových motorov pozostáva z troch motorov 1,4 l (54 kW) 1,4 l (65 kW) a 1,6 l (80 kW). Naftové pohonné jednotky sú dve 1.4 HDi a 1,6 HDi.
Samotný objem batožinového priestoru (270 l) patrí medzi priemer vrámci triedy. Vďaka rovným stenám však výrazne stúpla jeho využiteľnosť. Ostrekovač zadného okna je ukrytý priamo v treťom brzdovom svetle.
Francúzi sa nezaprú. Vo vložke pripomínajúcej elektrický zapaľovač je voňavá náplň. Otočením regulátora na ventilácii začne vzduch prúdiť cez vložku zasunutú v prístrojovej doske.
Rozmery karosérie a ďalšie foto nájdete TU...