NAVRHNUTÝ VO FRANCÚZSKU, VYROBENÝ NA SLOVENSKU

Peugeot 207 - prvá jazda

Peugeot 207 patrí k významným tohtoročným novinkám svojej kategórie. Prvá jazda nás lákala o to viac, že model 207 sa vyrába aj na Slovensku. Nie všetko je zlato, čo sa blyští, pomyslíme si neraz, keď usadáme za volant ospevovanej automobilovej novi

Peugeot 207 patrí k významným tohtoročným novinkám svojej kategórie. Prvá jazda nás lákala o to viac, že model 207 sa vyrába aj na Slovensku.

Nie všetko je zlato, čo sa blyští, pomyslíme si neraz, keď usadáme za volant ospevovanej automobilovej novinky. Peugeot 207 však príjemne prekvapil jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy. Najbezpečnejšie auto svojej kategórie (podľa Euro NCAP) už nebude malým, lacným a jednoduchým levom. Preto v ponuke značky zostáva aj predchádzajúci model Peugeot 206.

Prvá jazda
Rozmerovú nadradenosť dvestosedmičky v porovnaní s predchádzajúcim modelom 206 cítiť už pri prvom posadení za volant. Peugeot 207 je vpredu tak veľký, že pocitovo pripomína väčší model 307, s ktorým má spoločných hneď niekoľko prvkov (palubný informačný systém, rádio s telefónom, ovládače). Dizajn prístrojovej dosky je novší a pôsobivý najmä v drahších verziách. Základná verzia s benzínovým motorom objemu 1,4 l vyzerá jednoducho ale priestranne. Konštruktéri si dali mimoriadne záležať na odkladacích priestoroch a nízkej hladine aerodynamického hluku. Do boxov vo dverách sa vmestí fotoaparát s objektívom a hluk pri rýchlosti okolo 130 km/h je na úrovni strednej triedy. Napokon vonkajšie rozmery karosérie sú bližšie k nižšej strednej triede než k predchodcovi. Základná trojdverová verzia 207 1,4e Urban bude stáť 403 000 Sk. V cene je zahrnutý protiblokovací systém ABS a štyri airbagy. Vzhľadom na naše pomery je cena vysoká, na druhej strane bezpečnostná výbava a konštrukcia auta plne zodpovedá cene. Škoda však, že sa v základnej zostave nenašlo miesto pre klimatizáciu.

Brilantný podvozok
Peugeot 207 priniesol do triedy malých (stále sa zväčšujúcich ) automobilov nové prvky, ale rozhodne najvýznamnejší skok vpred znamená podvozok. Najskôr sme vyskúšali silnejšie verzie s motormi výkonu 110 koní, kde sa podvozok javil takmer dokonalý, s perfektným odfiltrovaním rázov a vibrácií. Vozidlá však boli obuté na drahých pneumatikách, a tak nás viac lákala základná veria 1,4e Urban. Aj tá jazdí výborne, podvozok dokonale pohltí kmity karosérie a s istotou vedie stopu. Doteraz mali podľa nás najlepšie podvozky v triede Škoda Fabia, Ford Fiesta a Fiat Grande Punto. Peugeot 207 zaužívané poradie mení, dobieha stratu „dvestošestky“ a vystupuje na vrchol triedy. K súčasnej motorovej palete pribudnú nové motory vyvinuté v spolupráci PSA Peugeot Citroen a BMW Group.


 

Ponuka benzínových motorov pozostáva z troch motorov 1,4 l (54 kW) 1,4 l (65 kW) a 1,6 l (80 kW). Naftové pohonné jednotky sú dve 1.4 HDi a 1,6 HDi.


Samotný objem batožinového priestoru (270 l) patrí medzi priemer vrámci triedy. Vďaka rovným stenám však výrazne stúpla jeho využiteľnosť. Ostrekovač zadného okna je ukrytý priamo v treťom brzdovom svetle.



Francúzi sa nezaprú. Vo vložke pripomínajúcej elektrický zapaľovač je voňavá náplň. Otočením regulátora na ventilácii začne vzduch prúdiť cez vložku zasunutú v prístrojovej doske.



        Rozmery karosérie a ďalšie foto nájdete  TU...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 405
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 13 392
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 627
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 8 322
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 064
  6. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 859
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 499
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 701
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 262
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 678

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová zachránila slovenskú povesť. Akú známku si dala Vlhová?

Prinášame hodnotenie slovenských športovcov na olympiáde v Pjongčangu.

SVET

Holandsko sa mení na narkoštát. Polícia nezvláda boj s kartelmi

Veci, vďaka ktorým je Holandsko úspešné, uľahčujú život aj kartelom.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.