Vodič svadobného Audi Q7 strach nemal, prišiel načas. Pred sebavedomým Audi aj počasie ustúpilo.
Hravý obor
Najvýraznejšie luxusné SUV na trhu na nás spočiatku pôsobilo ako prehnane veľké, zavalité auto s neprimeranou spotrebou a cenou. Prvé a milé prekvapenie nastalo v uliciach mesta. Audi Q7 síce pôsobí zavalito, ale výborne sa ovláda, bez pocitu nadbytočnej hmotnosti. Podvozok hrdinsky nesie obrovskú masu na pleciach a nenechá ju rozkmitať ani pri rýchlom prejazde „slovenskej“ zákruty s vlnitým povrchom. Autu tejto kategórie so špičkovým dielenským spracovaním (vyrába sa na Slovensku) ťažko niečo vytknúť. Snáď iba mierne komplikované ovládanie palubného systému MMI. Interiér inšpirovaný modelom Audi A6 Avant pôsobí útulnejšie ako predloha, navyše, kto sa rozhodne pre osobnú verziu môže odviezť až siedmych cestujúcich. Batožinový priestor od kabíny testovacieho vozidla delila plechová sieť úžitkovej verzie N1. Stačí si vybrať : dve miesta naviac alebo odpočet DPH v hodnote 370 329 Sk.
Ťahá náklad Naftový motor základnej verzie 3,0 V6 TDI, jeden z najlepších, má s autom vážiacim 2325 kg veľa práce, čo sa odzrkadľuje aj na šprinte z 0 na 100 km/h (9,1 s). Viac ako hmotnosť ho však brzdí automatická prevodovka tiptronic. Pri bežnej jazde sa prevodovka pomerne dobre vcíti do vodičovho jazdného štýlu. V športovom režime už taká empatická nie je. Všetko však vyvážia brilantné jazdné vlastnosti na ceste a ťah motora vo vysokých rýchlostiach. Askéza v jazdení na spotrebu sa nevypláca, pretože tá iba ťažko klesne pod 10 l/100 km. Pri bežnej jazde je to iba o málo viac, 11,5 l/100 km.
Pohon Quattro doplnený o protipreklzový systém, je v prenose výkonu na podklad doslova vzorový. V komplikovanejšom teréne sa ako negatívum ukazuje dĺžka auta a obmedzená schopnosť v krížení. Podvozok je navrhnutý skôr na cesty, hoci rozbité a zlé. Sebavedomie, akým Q7 dopuje vodiča na cestách i necestách, je doslova opovážlivé. Audi sa na vstup do sveta luxusných SUV pripravovalo poriadne dlho, stálo to však za to.
Sem by sa asi bežná cestná limuzína nedostala, Q7 áno a pritom jej môže konkurovať na ceste.
Do koča aj do voza,
na dni sviatočné i všedné.
Pri prejazde priečnych nerovností sa pomerne skoro dvíha jedno z kolies do vzduchu, no od cestného podvozka lepšie „kríženie“ čakať nemožno.
Keď zostane jedno koleso vo vzduchu, zapája sa do činnosti ESP, ktoré ho automaticky pribrzdí a nahradí tak uzávierku. Bez zastavenia pretáčajúceho kolesa by sa auto nepohlo.
Audi Q7 3,0 TDI – základné údaje
Cena modelu od | 2 012 000 Sk |
Cena testovanej verzie | 2 784 000 Sk |
Výkon motora | 171 kW (233 k) |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,1s |
Objem batožinového priestoru (päťmiestna verzia) | 770 l |
Spotreba v teste | 9,4 – 14,6 l/100 km |
Spotreba podľa výrobcu | 10,5 l/100 km |
Naše hodnotenie
vzhľad | sebavedomé robustné auto, krížnik ciest, za ktorým sa otočí aj majiteľ Porsche |
interiér | tradične vysoká kvalita dielenského spracovania, slušný priestor, trochu komplikované ovládanie MMI, dobré odhlučnenie, prehľadné prístroje, komfort |
motor | jeden z najlepších vo svojej kategórii, úsporný, trochu hlučný, užšie spektrum využiteľných otáčok |
jazdné vlastnosti | ľahko ovládateľný kolos na všetkých typoch ciest , komfortné pruženie, výborná stabilita vo vysokej rýchlosti, |
technika | to najlepšie, čo dnes existuje (okrem automatickej prevodovky) |
výbava | bohatá, drahé doplnkové vybavenie, množstvo prvkov za príplatok |
úžitok | variabilita zadných sedadiel, zaujímavý systém upínania batožiny, dobrý prístup do kufra, možnosť jazdenia v ťažkých podmienkach, slušný kufor pri sedemmiestnej verzii (330 l) |
celkový dojem | počiatočný rozporuplný dojem, podozrenie z ťažkopádneho správania a prehnaných rozmerov rýchlo pominulo, Audi vyrobilo jedno z najlepších áut v histórii značky |
História AUDI Q7

Motor | ||
Typ | naftový šesťvalec V6 | |
Uloženie | pozdľžne | |
Zdvihový objem | 2967 | cm3 |
Výkon | 171/233 | kw/k |
Pri otáčkach | 4000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 500 | Nm |
Pri otáčkach | 1750–2750 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 9,7 | kg/k |
Litrový výkon | 77,5 | k/l |
Emisná norma | EURO IV, DPF | |
Karoséria | ||
Typ | SUV | |
Počet dverí | 5 | |
Pneumatiky | 235/60 R18 | |
Prevodovka | ||
Typ | Aut. Tiptronic | |
Počet stupňov | 6 | |
Poháňané kolesá | všetky | |
Podvozok | ||
Predná náprava | Dvojité priečne ramená, hliník | |
Zadná náprava | viacprvkove zavesenie, dvojité priečne ramená | |
Svetlosť podvozka | 205 | mm |
Priemer otočenia | 12 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 3002 | mm |
Dĺžka | 5086 | mm |
Širka | 1985 | mm |
Výška | 1735 | mm |
Pohotovostná hmot. | 2295 | kg |
Užitočná hmotnosť | 655 | kg |
Batožinový priestor | 330/770/2035 | l |
Objem pal. nádrže | 100 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 9,1 | s |
Maximálna rýchlosť | 210 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 14,6 | l/100 km |
mimo mesto | 8,3 | l/100 km |
kombinácia | 10,5 | l/100 km |
v teste | 12,1 | l/100 km |