Audi Q7 – sebavedomie bez hraníc

Dvadsaťosem rokov tvrdila, že sa vydá v sobotu, len nevie, v ktorú. Potom keď prišla tá pravá sobota a vonku neznesiteľne lialo, voda sa valila potokmi a vietor lámal konáre stromov, stála pri okne kaderníctva a túžobne vyzerala auto s bielou stuhou.

Vodič svadobného Audi Q7 strach nemal, prišiel načas. Pred sebavedomým Audi aj počasie ustúpilo.

Hravý obor
Najvýraznejšie luxusné SUV na trhu na nás spočiatku pôsobilo ako prehnane veľké, zavalité auto s neprimeranou spotrebou a cenou. Prvé a milé prekvapenie nastalo v uliciach mesta. Audi Q7 síce pôsobí zavalito, ale výborne sa ovláda, bez pocitu nadbytočnej hmotnosti. Podvozok hrdinsky nesie obrovskú masu na pleciach a nenechá ju rozkmitať ani pri rýchlom prejazde „slovenskej“ zákruty s vlnitým povrchom. Autu tejto kategórie so špičkovým dielenským spracovaním (vyrába sa na Slovensku) ťažko niečo vytknúť. Snáď iba mierne komplikované ovládanie palubného systému MMI. Interiér inšpirovaný modelom Audi A6 Avant pôsobí útulnejšie ako predloha, navyše, kto sa rozhodne pre osobnú verziu môže odviezť až siedmych cestujúcich. Batožinový priestor od kabíny testovacieho vozidla delila plechová sieť úžitkovej verzie N1. Stačí si vybrať : dve miesta naviac alebo odpočet DPH v hodnote 370 329 Sk.

Ťahá náklad
Naftový motor základnej verzie 3,0 V6 TDI, jeden z najlepších, má s autom vážiacim 2325 kg veľa práce, čo sa odzrkadľuje aj na šprinte z 0 na 100 km/h (9,1 s). Viac ako hmotnosť ho však brzdí automatická prevodovka tiptronic. Pri bežnej jazde sa prevodovka pomerne dobre vcíti do vodičovho jazdného štýlu. V športovom režime už taká empatická nie je. Všetko však vyvážia brilantné jazdné vlastnosti na ceste a ťah motora vo vysokých rýchlostiach. Askéza v jazdení na spotrebu sa nevypláca, pretože tá iba ťažko klesne pod 10 l/100 km. Pri bežnej jazde je to iba o málo viac, 11,5 l/100 km.
Pohon Quattro doplnený o protipreklzový systém, je v prenose výkonu na podklad doslova vzorový. V komplikovanejšom teréne sa ako negatívum ukazuje dĺžka auta a obmedzená schopnosť v krížení. Podvozok je navrhnutý skôr na cesty, hoci rozbité a zlé. Sebavedomie, akým Q7 dopuje vodiča na cestách i necestách, je doslova opovážlivé. Audi sa na vstup do sveta luxusných SUV pripravovalo poriadne dlho, stálo to však za to.

Sem by sa asi bežná cestná limuzína nedostala, Q7 áno a pritom jej môže konkurovať na ceste.





Do koča aj do voza,
na dni sviatočné i všedné
.






Pri prejazde priečnych nerovností sa pomerne skoro dvíha jedno z kolies do vzduchu, no od cestného podvozka lepšie „kríženie“ čakať nemožno.


Keď zostane jedno koleso vo vzduchu, zapája sa do činnosti ESP, ktoré ho automaticky pribrzdí a nahradí tak uzávierku. Bez zastavenia pretáčajúceho kolesa by sa auto nepohlo.

Audi Q7 3,0 TDI – základné údaje

Cena modelu od 2 012 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 784 000 Sk
Výkon motora 171 kW (233 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1s
Objem batožinového priestoru (päťmiestna verzia) 770 l
Spotreba v teste 9,4 – 14,6 l/100 km
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km


Naše hodnotenie

vzhľad sebavedomé robustné auto, krížnik ciest, za ktorým sa otočí aj majiteľ Porsche
interiér tradične vysoká kvalita dielenského spracovania, slušný priestor, trochu komplikované ovládanie MMI, dobré odhlučnenie, prehľadné prístroje, komfort
motor jeden z najlepších vo svojej kategórii, úsporný, trochu hlučný, užšie spektrum využiteľných otáčok
jazdné vlastnosti ľahko ovládateľný kolos na všetkých typoch ciest , komfortné pruženie, výborná stabilita vo vysokej rýchlosti,
technika to najlepšie, čo dnes existuje (okrem automatickej prevodovky)
výbava bohatá, drahé doplnkové vybavenie, množstvo prvkov za príplatok
úžitok variabilita zadných sedadiel, zaujímavý systém upínania batožiny, dobrý prístup do kufra, možnosť jazdenia v ťažkých podmienkach, slušný kufor pri sedemmiestnej verzii (330 l)
celkový dojem počiatočný rozporuplný dojem, podozrenie z ťažkopádneho správania a prehnaných rozmerov rýchlo pominulo, Audi vyrobilo jedno z najlepších áut v histórii značky


História AUDI Q7
Prvým konkrétnym náznakom vstupu Audi do triedy luxusných SUV bola premiéra štúdie Pikes Peak na autosalóne v Detroite v roku 2003. Premiéra sériového modelu sa neustále naťahovala kvôli testom elektroniky. Automobilka sa chcela vyvarovať problémom a poruchám aké stále sprevádzajú VW Touareg.







Motor
Typ naftový šesťvalec V6
Uloženie pozdľžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 171/233 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1750–2750 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 77,5 k/l
Emisná norma EURO IV, DPF
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 235/60 R18
Prevodovka
Typ Aut. Tiptronic
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava Dvojité priečne ramená, hliník
Zadná náprava viacprvkove zavesenie, dvojité priečne ramená
Svetlosť podvozka 205 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 3002 mm
Dĺžka 5086 mm
Širka 1985 mm
Výška 1735 mm
Pohotovostná hmot. 2295 kg
Užitočná hmotnosť 655 kg
Batožinový priestor 330/770/2035 l
Objem pal. nádrže 100 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,1 s
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Spotreba
mesto 14,6 l/100 km
mimo mesto 8,3 l/100 km
kombinácia 10,5 l/100 km
v teste 12,1 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 892
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 611
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 583
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 591
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 157
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 222
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 639
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 109
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 983
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 2 985