SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Audi Q7 – sebavedomie bez hraníc

Dvadsaťosem rokov tvrdila, že sa vydá v sobotu, len nevie, v ktorú. Potom keď prišla tá pravá sobota a vonku neznesiteľne lialo, voda sa valila potokmi a vietor lámal konáre stromov, stála pri okne kaderníctva a túžobne vyzerala auto s bielou stuhou.

Vodič svadobného Audi Q7 strach nemal, prišiel načas. Pred sebavedomým Audi aj počasie ustúpilo.

Hravý obor
Najvýraznejšie luxusné SUV na trhu na nás spočiatku pôsobilo ako prehnane veľké, zavalité auto s neprimeranou spotrebou a cenou. Prvé a milé prekvapenie nastalo v uliciach mesta. Audi Q7 síce pôsobí zavalito, ale výborne sa ovláda, bez pocitu nadbytočnej hmotnosti. Podvozok hrdinsky nesie obrovskú masu na pleciach a nenechá ju rozkmitať ani pri rýchlom prejazde „slovenskej“ zákruty s vlnitým povrchom. Autu tejto kategórie so špičkovým dielenským spracovaním (vyrába sa na Slovensku) ťažko niečo vytknúť. Snáď iba mierne komplikované ovládanie palubného systému MMI. Interiér inšpirovaný modelom Audi A6 Avant pôsobí útulnejšie ako predloha, navyše, kto sa rozhodne pre osobnú verziu môže odviezť až siedmych cestujúcich. Batožinový priestor od kabíny testovacieho vozidla delila plechová sieť úžitkovej verzie N1. Stačí si vybrať : dve miesta naviac alebo odpočet DPH v hodnote 370 329 Sk.

Ťahá náklad
Naftový motor základnej verzie 3,0 V6 TDI, jeden z najlepších, má s autom vážiacim 2325 kg veľa práce, čo sa odzrkadľuje aj na šprinte z 0 na 100 km/h (9,1 s). Viac ako hmotnosť ho však brzdí automatická prevodovka tiptronic. Pri bežnej jazde sa prevodovka pomerne dobre vcíti do vodičovho jazdného štýlu. V športovom režime už taká empatická nie je. Všetko však vyvážia brilantné jazdné vlastnosti na ceste a ťah motora vo vysokých rýchlostiach. Askéza v jazdení na spotrebu sa nevypláca, pretože tá iba ťažko klesne pod 10 l/100 km. Pri bežnej jazde je to iba o málo viac, 11,5 l/100 km.
Pohon Quattro doplnený o protipreklzový systém, je v prenose výkonu na podklad doslova vzorový. V komplikovanejšom teréne sa ako negatívum ukazuje dĺžka auta a obmedzená schopnosť v krížení. Podvozok je navrhnutý skôr na cesty, hoci rozbité a zlé. Sebavedomie, akým Q7 dopuje vodiča na cestách i necestách, je doslova opovážlivé. Audi sa na vstup do sveta luxusných SUV pripravovalo poriadne dlho, stálo to však za to.

Sem by sa asi bežná cestná limuzína nedostala, Q7 áno a pritom jej môže konkurovať na ceste.





Do koča aj do voza,
na dni sviatočné i všedné
.






Pri prejazde priečnych nerovností sa pomerne skoro dvíha jedno z kolies do vzduchu, no od cestného podvozka lepšie „kríženie“ čakať nemožno.


Keď zostane jedno koleso vo vzduchu, zapája sa do činnosti ESP, ktoré ho automaticky pribrzdí a nahradí tak uzávierku. Bez zastavenia pretáčajúceho kolesa by sa auto nepohlo.

Audi Q7 3,0 TDI – základné údaje

Cena modelu od 2 012 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 784 000 Sk
Výkon motora 171 kW (233 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1s
Objem batožinového priestoru (päťmiestna verzia) 770 l
Spotreba v teste 9,4 – 14,6 l/100 km
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km


Naše hodnotenie

vzhľad sebavedomé robustné auto, krížnik ciest, za ktorým sa otočí aj majiteľ Porsche
interiér tradične vysoká kvalita dielenského spracovania, slušný priestor, trochu komplikované ovládanie MMI, dobré odhlučnenie, prehľadné prístroje, komfort
motor jeden z najlepších vo svojej kategórii, úsporný, trochu hlučný, užšie spektrum využiteľných otáčok
jazdné vlastnosti ľahko ovládateľný kolos na všetkých typoch ciest , komfortné pruženie, výborná stabilita vo vysokej rýchlosti,
technika to najlepšie, čo dnes existuje (okrem automatickej prevodovky)
výbava bohatá, drahé doplnkové vybavenie, množstvo prvkov za príplatok
úžitok variabilita zadných sedadiel, zaujímavý systém upínania batožiny, dobrý prístup do kufra, možnosť jazdenia v ťažkých podmienkach, slušný kufor pri sedemmiestnej verzii (330 l)
celkový dojem počiatočný rozporuplný dojem, podozrenie z ťažkopádneho správania a prehnaných rozmerov rýchlo pominulo, Audi vyrobilo jedno z najlepších áut v histórii značky


História AUDI Q7
Prvým konkrétnym náznakom vstupu Audi do triedy luxusných SUV bola premiéra štúdie Pikes Peak na autosalóne v Detroite v roku 2003. Premiéra sériového modelu sa neustále naťahovala kvôli testom elektroniky. Automobilka sa chcela vyvarovať problémom a poruchám aké stále sprevádzajú VW Touareg.







Motor
Typ naftový šesťvalec V6
Uloženie pozdľžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 171/233 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1750–2750 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 77,5 k/l
Emisná norma EURO IV, DPF
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 235/60 R18
Prevodovka
Typ Aut. Tiptronic
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava Dvojité priečne ramená, hliník
Zadná náprava viacprvkove zavesenie, dvojité priečne ramená
Svetlosť podvozka 205 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 3002 mm
Dĺžka 5086 mm
Širka 1985 mm
Výška 1735 mm
Pohotovostná hmot. 2295 kg
Užitočná hmotnosť 655 kg
Batožinový priestor 330/770/2035 l
Objem pal. nádrže 100 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,1 s
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Spotreba
mesto 14,6 l/100 km
mimo mesto 8,3 l/100 km
kombinácia 10,5 l/100 km
v teste 12,1 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  5. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 788
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 7 932
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 562
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 329
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 062
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 756
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 070
  8. Excelentná novinka v Tescu 1 882
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Jozefská ulica
  2. Štefan Vidlár: Padla facka
  3. Tomáš Tenczer: Ženy nezarábajú menej ako muži
  4. Ľuboš Vodička: Veterné mlyny v Čechách a na Morave: Starý Poddvorov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  6. Ivan Mlynár: Čoho sa to vlastne vyšetrovatelia NAKA okolo Jána Čurillu dožadujú.
  7. Jozef Javurek: Skandar
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – Hra na schovávačku skončila.
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 219
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 11 217
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 182
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 004
  5. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 5 257
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 221
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 462
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 250
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu