Audi Q7 – sebavedomie bez hraníc

Dvadsaťosem rokov tvrdila, že sa vydá v sobotu, len nevie, v ktorú. Potom keď prišla tá pravá sobota a vonku neznesiteľne lialo, voda sa valila potokmi a vietor lámal konáre stromov, stála pri okne kaderníctva a túžobne vyzerala auto s bielou stuhou.

Vodič svadobného Audi Q7 strach nemal, prišiel načas. Pred sebavedomým Audi aj počasie ustúpilo.

Hravý obor
Najvýraznejšie luxusné SUV na trhu na nás spočiatku pôsobilo ako prehnane veľké, zavalité auto s neprimeranou spotrebou a cenou. Prvé a milé prekvapenie nastalo v uliciach mesta. Audi Q7 síce pôsobí zavalito, ale výborne sa ovláda, bez pocitu nadbytočnej hmotnosti. Podvozok hrdinsky nesie obrovskú masu na pleciach a nenechá ju rozkmitať ani pri rýchlom prejazde „slovenskej“ zákruty s vlnitým povrchom. Autu tejto kategórie so špičkovým dielenským spracovaním (vyrába sa na Slovensku) ťažko niečo vytknúť. Snáď iba mierne komplikované ovládanie palubného systému MMI. Interiér inšpirovaný modelom Audi A6 Avant pôsobí útulnejšie ako predloha, navyše, kto sa rozhodne pre osobnú verziu môže odviezť až siedmych cestujúcich. Batožinový priestor od kabíny testovacieho vozidla delila plechová sieť úžitkovej verzie N1. Stačí si vybrať : dve miesta naviac alebo odpočet DPH v hodnote 370 329 Sk.

Ťahá náklad
Naftový motor základnej verzie 3,0 V6 TDI, jeden z najlepších, má s autom vážiacim 2325 kg veľa práce, čo sa odzrkadľuje aj na šprinte z 0 na 100 km/h (9,1 s). Viac ako hmotnosť ho však brzdí automatická prevodovka tiptronic. Pri bežnej jazde sa prevodovka pomerne dobre vcíti do vodičovho jazdného štýlu. V športovom režime už taká empatická nie je. Všetko však vyvážia brilantné jazdné vlastnosti na ceste a ťah motora vo vysokých rýchlostiach. Askéza v jazdení na spotrebu sa nevypláca, pretože tá iba ťažko klesne pod 10 l/100 km. Pri bežnej jazde je to iba o málo viac, 11,5 l/100 km.
Pohon Quattro doplnený o protipreklzový systém, je v prenose výkonu na podklad doslova vzorový. V komplikovanejšom teréne sa ako negatívum ukazuje dĺžka auta a obmedzená schopnosť v krížení. Podvozok je navrhnutý skôr na cesty, hoci rozbité a zlé. Sebavedomie, akým Q7 dopuje vodiča na cestách i necestách, je doslova opovážlivé. Audi sa na vstup do sveta luxusných SUV pripravovalo poriadne dlho, stálo to však za to.

Sem by sa asi bežná cestná limuzína nedostala, Q7 áno a pritom jej môže konkurovať na ceste.





Do koča aj do voza,
na dni sviatočné i všedné
.






Pri prejazde priečnych nerovností sa pomerne skoro dvíha jedno z kolies do vzduchu, no od cestného podvozka lepšie „kríženie“ čakať nemožno.


Keď zostane jedno koleso vo vzduchu, zapája sa do činnosti ESP, ktoré ho automaticky pribrzdí a nahradí tak uzávierku. Bez zastavenia pretáčajúceho kolesa by sa auto nepohlo.

Audi Q7 3,0 TDI – základné údaje

Cena modelu od 2 012 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 784 000 Sk
Výkon motora 171 kW (233 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1s
Objem batožinového priestoru (päťmiestna verzia) 770 l
Spotreba v teste 9,4 – 14,6 l/100 km
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km


Naše hodnotenie

vzhľad sebavedomé robustné auto, krížnik ciest, za ktorým sa otočí aj majiteľ Porsche
interiér tradične vysoká kvalita dielenského spracovania, slušný priestor, trochu komplikované ovládanie MMI, dobré odhlučnenie, prehľadné prístroje, komfort
motor jeden z najlepších vo svojej kategórii, úsporný, trochu hlučný, užšie spektrum využiteľných otáčok
jazdné vlastnosti ľahko ovládateľný kolos na všetkých typoch ciest , komfortné pruženie, výborná stabilita vo vysokej rýchlosti,
technika to najlepšie, čo dnes existuje (okrem automatickej prevodovky)
výbava bohatá, drahé doplnkové vybavenie, množstvo prvkov za príplatok
úžitok variabilita zadných sedadiel, zaujímavý systém upínania batožiny, dobrý prístup do kufra, možnosť jazdenia v ťažkých podmienkach, slušný kufor pri sedemmiestnej verzii (330 l)
celkový dojem počiatočný rozporuplný dojem, podozrenie z ťažkopádneho správania a prehnaných rozmerov rýchlo pominulo, Audi vyrobilo jedno z najlepších áut v histórii značky


História AUDI Q7
Prvým konkrétnym náznakom vstupu Audi do triedy luxusných SUV bola premiéra štúdie Pikes Peak na autosalóne v Detroite v roku 2003. Premiéra sériového modelu sa neustále naťahovala kvôli testom elektroniky. Automobilka sa chcela vyvarovať problémom a poruchám aké stále sprevádzajú VW Touareg.







Motor
Typ naftový šesťvalec V6
Uloženie pozdľžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 171/233 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1750–2750 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 77,5 k/l
Emisná norma EURO IV, DPF
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 235/60 R18
Prevodovka
Typ Aut. Tiptronic
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava Dvojité priečne ramená, hliník
Zadná náprava viacprvkove zavesenie, dvojité priečne ramená
Svetlosť podvozka 205 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 3002 mm
Dĺžka 5086 mm
Širka 1985 mm
Výška 1735 mm
Pohotovostná hmot. 2295 kg
Užitočná hmotnosť 655 kg
Batožinový priestor 330/770/2035 l
Objem pal. nádrže 100 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,1 s
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Spotreba
mesto 14,6 l/100 km
mimo mesto 8,3 l/100 km
kombinácia 10,5 l/100 km
v teste 12,1 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 546
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 627
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 18 537
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 985
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 914
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 13 237
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 853
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 5 586
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 101
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 4 875

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.