Pravdupovediac veľmi sa tomuto výsledku nečudujeme, pretože Ford dokázal v tomto aute veľmi dobre zladiť atraktívny dizajn, vysokú bezpečnosť, veľký vnútorný priestor a solídnu variabilitu so skvelou ovládateľnosťou a výbornými jazdnými vlastnosťami. Vozidlo profitujúce z podvozka nového Mondea (na slovenský trh príde budúce leto) dokáže perfektne maskovať svoje rozmery a v zákrutách s ním bez problémov vyzvŕtate nejednu športovú limuzínu. Okrem športového vyžitia ponúka aj veľa "family friendly" riešení. Vozidlo sa dobre ovláda aj ženám vďaka vysokému posedu ako na kapitánskom mostíku a veľkým presklenným plochám vôkol. Druhý rad sedadiel je ukotvený o niečo vyššie než prvý, čo spolu s nízko posadenou hranou bočných okien prispieva k výbornému výhľadu do strán.
Viac sa dočítate v prvých dojmoch z jazdy tu...
Europské auto roku 2007 - konečné poradie
1 | Ford S-Max | 235 bodov |
2 | Opel Corsa | 233 bodov |
3 | Citroën C4 Picasso | 222 bodov |
4 | Škoda Roomster | 189 bodov |
5 | Honda Civic | 148 bodov |
6 | Peugeot 207 | 144 bodov |
7 | Volvo C30 | 141 bodov |
8 | Fiat Grande Punto | 138 bodov |
Pre Ford je to už piaty titul Europské auto roka. V roku 1981 zvíťazil Ford Escort, v roku 1986 Scorpio, v roku 1994 Mondeo a v roku 1999 Ford Focus.