BRATISLAVA, ZURICH. Rýchle či dokonca „športové“ SUV? Dnes nič výnimočné. Ako sa dá čiastočne oklamať fyzika, už ukázalo BMW s modelmi X5 M a X6 M. Audi - pochopiteľne - nechce zostať v ústraní.
Prvý pokus urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Audi Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. Počas jazdnej prezentácie nového modelu Q3 sme natrafili na bokom odstavené tri kusy už na pohľad našlapaných verzií - optický balík S-Line, veľké 19-palcové kolesá, viditeľné veľké brzdy... Až neskôr sme sa dozvedeli, že ide o prototypy pripravovaného Audi Q3 RS.
Nechajú si poradiť
Audi ich dalo vyskúšať novinárom, aby získalo spätnú väzbu a až následne sa rozhodne, v akej podobe ho vlastne pustí do sériovej výroby. Mometálne sa vraj zvažuje naladenie tvrdosti pruženia - či zvoliť kompromisnejšie nastavenie S-Line alebo radikálnejšie RS. Na sériovom aute budú určite ešte výkonnejšie brzdy.
Pod kapotou pradie ostro naladený prepĺňaný päťvalec z modelu Audi RS3, ktorý ale musel byť uchytený o 40 mm viac vpredu, aby sa tam vôbec zmestil. Jeho výkon je mierne znížený na 228 kW (310 k) a skombinovali ho so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic a pohonom quattro s medzinápravovou spojkou Haldex 4. S manuálnou prevodovkou sa zatiaľ nepočíta.
Prvé kilometre v meste
S autom sme mohli absolvovať len veľmi krátky - 19-kilometrový - okruh, v zásade celý po meste, kde sa ani nedalo extra pridať, ale na krátke zoznámenie stačilo. Motor má nádherný sýty zvuk ako poznáme z A3 RS. Rovnako krásne strieľa do výfuku pri preradení. Jeho záťah je ohurujúci, autu právom prináleží označenie RS.
Príjemným prekvapením bola ľahkosť ovládania najrýchlejšej Q-trojky - riadenie odľahčené od vplyvu hmotnosti a ťahu motora. Riadenie aj podvozok výborne zvládajú obrovskú porciu sily. Vozidlo je úžasne agilné, ale to platí aj pre klasické štandardné verzie k opisu ktorých sa ešte dostaneme v rámci prvej jazdy.