GARÁŽ

Audi chystá nadupané Q3 RS. Krátko sme vyskúšali prototyp

Prvý pokus Audi urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. V predstihu ho Nemci dali vyskúšať novinárom.

(Zdroj: mp)

BRATISLAVA, ZURICH. Rýchle či dokonca „športové“ SUV? Dnes nič výnimočné. Ako sa dá čiastočne oklamať fyzika, už ukázalo BMW s modelmi X5 M a X6 M. Audi - pochopiteľne - nechce zostať v ústraní.

Prvý pokus urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Audi Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. Počas jazdnej prezentácie nového modelu Q3 sme natrafili na bokom odstavené tri kusy už na pohľad našlapaných verzií - optický balík S-Line, veľké 19-palcové kolesá, viditeľné veľké brzdy... Až neskôr sme sa dozvedeli, že ide o prototypy pripravovaného Audi Q3 RS.



Nechajú si poradiť

Audi ich dalo vyskúšať novinárom, aby získalo spätnú väzbu a až následne sa rozhodne, v akej podobe ho vlastne pustí do sériovej výroby. Mometálne sa vraj zvažuje naladenie tvrdosti pruženia - či zvoliť kompromisnejšie nastavenie S-Line alebo radikálnejšie RS. Na sériovom aute budú určite ešte výkonnejšie brzdy.

Pod kapotou pradie ostro naladený prepĺňaný päťvalec z modelu Audi RS3, ktorý ale musel byť uchytený o 40 mm viac vpredu, aby sa tam vôbec zmestil. Jeho výkon je mierne znížený na 228 kW (310 k) a skombinovali ho so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic a pohonom quattro s medzinápravovou spojkou Haldex 4. S manuálnou prevodovkou sa zatiaľ nepočíta.



Prvé kilometre v meste

S autom sme mohli absolvovať len veľmi krátky - 19-kilometrový - okruh, v zásade celý po meste, kde sa ani nedalo extra pridať, ale na krátke zoznámenie stačilo. Motor má nádherný sýty zvuk ako poznáme z A3 RS. Rovnako krásne strieľa do výfuku pri preradení. Jeho záťah je ohurujúci, autu právom prináleží označenie RS.

Príjemným prekvapením bola ľahkosť ovládania najrýchlejšej Q-trojky - riadenie odľahčené od vplyvu hmotnosti a ťahu motora. Riadenie aj podvozok výborne zvládajú obrovskú porciu sily. Vozidlo je úžasne agilné, ale to platí aj pre klasické štandardné verzie k opisu ktorých sa ešte dostaneme v rámci prvej jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.