GARÁŽ

Audi chystá nadupané Q3 RS. Krátko sme vyskúšali prototyp

Prvý pokus Audi urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. V predstihu ho Nemci dali vyskúšať novinárom.

(Zdroj: mp)

BRATISLAVA, ZURICH. Rýchle či dokonca „športové“ SUV? Dnes nič výnimočné. Ako sa dá čiastočne oklamať fyzika, už ukázalo BMW s modelmi X5 M a X6 M. Audi - pochopiteľne - nechce zostať v ústraní.

Prvý pokus urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Audi Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. Počas jazdnej prezentácie nového modelu Q3 sme natrafili na bokom odstavené tri kusy už na pohľad našlapaných verzií - optický balík S-Line, veľké 19-palcové kolesá, viditeľné veľké brzdy... Až neskôr sme sa dozvedeli, že ide o prototypy pripravovaného Audi Q3 RS.



Nechajú si poradiť

Audi ich dalo vyskúšať novinárom, aby získalo spätnú väzbu a až následne sa rozhodne, v akej podobe ho vlastne pustí do sériovej výroby. Mometálne sa vraj zvažuje naladenie tvrdosti pruženia - či zvoliť kompromisnejšie nastavenie S-Line alebo radikálnejšie RS. Na sériovom aute budú určite ešte výkonnejšie brzdy.

Pod kapotou pradie ostro naladený prepĺňaný päťvalec z modelu Audi RS3, ktorý ale musel byť uchytený o 40 mm viac vpredu, aby sa tam vôbec zmestil. Jeho výkon je mierne znížený na 228 kW (310 k) a skombinovali ho so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic a pohonom quattro s medzinápravovou spojkou Haldex 4. S manuálnou prevodovkou sa zatiaľ nepočíta.



Prvé kilometre v meste

S autom sme mohli absolvovať len veľmi krátky - 19-kilometrový - okruh, v zásade celý po meste, kde sa ani nedalo extra pridať, ale na krátke zoznámenie stačilo. Motor má nádherný sýty zvuk ako poznáme z A3 RS. Rovnako krásne strieľa do výfuku pri preradení. Jeho záťah je ohurujúci, autu právom prináleží označenie RS.

Príjemným prekvapením bola ľahkosť ovládania najrýchlejšej Q-trojky - riadenie odľahčené od vplyvu hmotnosti a ťahu motora. Riadenie aj podvozok výborne zvládajú obrovskú porciu sily. Vozidlo je úžasne agilné, ale to platí aj pre klasické štandardné verzie k opisu ktorých sa ešte dostaneme v rámci prvej jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.