SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Audi chystá nadupané Q3 RS. Krátko sme vyskúšali prototyp

Prvý pokus Audi urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. V predstihu ho Nemci dali vyskúšať novinárom.

(Zdroj: mp)

BRATISLAVA, ZURICH. Rýchle či dokonca „športové“ SUV? Dnes nič výnimočné. Ako sa dá čiastočne oklamať fyzika, už ukázalo BMW s modelmi X5 M a X6 M. Audi - pochopiteľne - nechce zostať v ústraní.

Prvý pokus urobiť z SUV športovo ladené auto sa bude volať Audi Q3 RS a na trh príde o rok alebo dva. Počas jazdnej prezentácie nového modelu Q3 sme natrafili na bokom odstavené tri kusy už na pohľad našlapaných verzií - optický balík S-Line, veľké 19-palcové kolesá, viditeľné veľké brzdy... Až neskôr sme sa dozvedeli, že ide o prototypy pripravovaného Audi Q3 RS.



Nechajú si poradiť

Audi ich dalo vyskúšať novinárom, aby získalo spätnú väzbu a až následne sa rozhodne, v akej podobe ho vlastne pustí do sériovej výroby. Mometálne sa vraj zvažuje naladenie tvrdosti pruženia - či zvoliť kompromisnejšie nastavenie S-Line alebo radikálnejšie RS. Na sériovom aute budú určite ešte výkonnejšie brzdy.

Pod kapotou pradie ostro naladený prepĺňaný päťvalec z modelu Audi RS3, ktorý ale musel byť uchytený o 40 mm viac vpredu, aby sa tam vôbec zmestil. Jeho výkon je mierne znížený na 228 kW (310 k) a skombinovali ho so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic a pohonom quattro s medzinápravovou spojkou Haldex 4. S manuálnou prevodovkou sa zatiaľ nepočíta.



Prvé kilometre v meste

S autom sme mohli absolvovať len veľmi krátky - 19-kilometrový - okruh, v zásade celý po meste, kde sa ani nedalo extra pridať, ale na krátke zoznámenie stačilo. Motor má nádherný sýty zvuk ako poznáme z A3 RS. Rovnako krásne strieľa do výfuku pri preradení. Jeho záťah je ohurujúci, autu právom prináleží označenie RS.

Príjemným prekvapením bola ľahkosť ovládania najrýchlejšej Q-trojky - riadenie odľahčené od vplyvu hmotnosti a ťahu motora. Riadenie aj podvozok výborne zvládajú obrovskú porciu sily. Vozidlo je úžasne agilné, ale to platí aj pre klasické štandardné verzie k opisu ktorých sa ešte dostaneme v rámci prvej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 142
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 926
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 188
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 570
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 651
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 733
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


11 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  5. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 566
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 324
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 589
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 255
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 167
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 767
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu