Pod kapotou modernizovaného Audi A5 sa objavila nová generácia prepĺňaného agregátu 1,8 TFSI.
BRATISLAVA. Štvorvalec 1,8 TFSI prešiel odľahčovacou kúrou a dostal nové technológie s cieľom zvýšiť hodnotu najvyššieho krútiaceho momentu a zredukovať spotrebu paliva i produkciu emisií.
Nový blok, hlava valcov, piesty a olejová vaňa, ale aj menšie hlavné ložiská na kľukovom hriadeli, sa postarali o zníženie hmotnosti agregátu zo 135 na 131,5 kilogramu.
Novinkou je duálny systém vstrekovania, keď priame FSI privádza palivo do valcov, zatiaľ čo nepriame MPI ho vstrekuje do sacieho potrubia. Konštruktéri tak údajne dosiahli kvalitnejšie spaľovanie zmesi a obmedzili vznik pevných častíc, vďaka čomu modernizovaný motor 1,8 TFSI v predstihu plní emisnú normu Euro 6 (platiť začne v roku 2015).
Spotreba pod šesť litrov
Bežného užívateľa bude zrejme viac zaujímať výkon 125 kW (170 k), ktorý síce zostal nezmenený, ale poháňacia jednotka ho produkuje v širšom pásme 3800 až 6200 ot./min. Hodnota krútiaceho momentu narástla o 70 Nm na výsledných 320. K dispozícii je medzi otáčkami 1500 a 3700/min.
Kupé Audi A5 1,8 TFSI so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 230 km/h. Výrobcom udávaná priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 134 g/km.
Autor: fg