Audi vylepšilo turbomotor 1,8 TFSI

Pod kapotou modernizovaného Audi A5 sa objavila nová generácia prepĺňaného agregátu 1,8 TFSI.

(Zdroj: Audi)

Pod kapotou modernizovaného Audi A5 sa objavila nová generácia prepĺňaného agregátu 1,8 TFSI.

BRATISLAVA. Štvorvalec 1,8 TFSI prešiel odľahčovacou kúrou a dostal nové technológie s cieľom zvýšiť hodnotu najvyššieho krútiaceho momentu a zredukovať spotrebu paliva i produkciu emisií.

Nový blok, hlava valcov, piesty a olejová vaňa, ale aj menšie hlavné ložiská na kľukovom hriadeli, sa postarali o zníženie hmotnosti agregátu zo 135 na 131,5 kilogramu.

Novinkou je duálny systém vstrekovania, keď priame FSI privádza palivo do valcov, zatiaľ čo nepriame MPI ho vstrekuje do sacieho potrubia. Konštruktéri tak údajne dosiahli kvalitnejšie spaľovanie zmesi a obmedzili vznik pevných častíc, vďaka čomu modernizovaný motor 1,8 TFSI v predstihu plní emisnú normu Euro 6 (platiť začne v roku 2015).

Spotreba pod šesť litrov

Bežného užívateľa bude zrejme viac zaujímať výkon 125 kW (170 k), ktorý síce zostal nezmenený, ale poháňacia jednotka ho produkuje v širšom pásme 3800 až 6200 ot./min. Hodnota krútiaceho momentu narástla o 70 Nm na výsledných 320. K dispozícii je medzi otáčkami 1500 a 3700/min.

Kupé Audi A5 1,8 TFSI so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 230 km/h. Výrobcom udávaná priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 134 g/km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.