Audi vylepšilo turbomotor 1,8 TFSI

Pod kapotou modernizovaného Audi A5 sa objavila nová generácia prepĺňaného agregátu 1,8 TFSI.

(Zdroj: Audi)

Pod kapotou modernizovaného Audi A5 sa objavila nová generácia prepĺňaného agregátu 1,8 TFSI.

BRATISLAVA. Štvorvalec 1,8 TFSI prešiel odľahčovacou kúrou a dostal nové technológie s cieľom zvýšiť hodnotu najvyššieho krútiaceho momentu a zredukovať spotrebu paliva i produkciu emisií.

Nový blok, hlava valcov, piesty a olejová vaňa, ale aj menšie hlavné ložiská na kľukovom hriadeli, sa postarali o zníženie hmotnosti agregátu zo 135 na 131,5 kilogramu.

Novinkou je duálny systém vstrekovania, keď priame FSI privádza palivo do valcov, zatiaľ čo nepriame MPI ho vstrekuje do sacieho potrubia. Konštruktéri tak údajne dosiahli kvalitnejšie spaľovanie zmesi a obmedzili vznik pevných častíc, vďaka čomu modernizovaný motor 1,8 TFSI v predstihu plní emisnú normu Euro 6 (platiť začne v roku 2015).

Spotreba pod šesť litrov

Bežného užívateľa bude zrejme viac zaujímať výkon 125 kW (170 k), ktorý síce zostal nezmenený, ale poháňacia jednotka ho produkuje v širšom pásme 3800 až 6200 ot./min. Hodnota krútiaceho momentu narástla o 70 Nm na výsledných 320. K dispozícii je medzi otáčkami 1500 a 3700/min.

Kupé Audi A5 1,8 TFSI so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,9 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 230 km/h. Výrobcom udávaná priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 134 g/km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 341
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 003
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 446
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 819
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 697
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 386
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 951
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen bol minulý rok ziskový, zarobil viac než 5 miliárd eur

Napriek emisnému škandálu sa nemeckej automobilke Volkswagen podarilo vrátiť v minulom roku do čiernych čísiel.

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop