Frankfurt: Porsche 911 na ceste k dokonalosti

Legendárne športové auto prichádza v novom vydaní. Na prvý pohľad sa takmer nelíši od predchodcu, zmeny zaznamenala najmä technika.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

Stuttgartská automobilka otvorila novú kapitolu deväťstojedenástky na frankfurtskom autosalóne, kde odhalila jej šieste vydanie s kódovým označením 991.

Evolúcia známych tvarov

Základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Dizajn sa dočkal skôr evolučných zmien. Novinka pôsobí štíhlejšie aj vďaka o 100 mm dlhšiemu rázvoru osí kolies (2450 mm) a kratším previsom.

Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Automobilka ale k natiahnutiu rázvoru pristúpila najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Porsche ju predstaví v roku 2016.

Na spotrebu hľadia aj športové autá

V rámci výstavnej premiéry boli odhalené dve základné verzie - 911 Carrera a Carrera S. Carreru poháňa zážihový šesťvalec boxer s objemom 3,4 litra (v predošlej generácii mal objem 3,6 l), dosahujúci výkon 258 kW (350 k).

V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a v priemere spotrebuje 8,2 l/100 km.

Carrera S má pod kapotou šesťvalec s objemom 3,8 litra (294 kW/400 k). S prevodovkou PDK jej zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, kým priemerná spotreba má hodnotu 8,7 l/100 km.

Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak bude opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).

Zamerané na komfort

Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvovala elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 867
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 9 881
  3. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 136
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 572
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 653
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 312
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 576
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 249
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 649
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 213

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Na väčšiu trpezlivosť sa musia pripraviť vodiči aj cestujúci MHD.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.