Frankfurt: Porsche 911 na ceste k dokonalosti

Legendárne športové auto prichádza v novom vydaní. Na prvý pohľad sa takmer nelíši od predchodcu, zmeny zaznamenala najmä technika.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

FRANKFURT. Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

Stuttgartská automobilka otvorila novú kapitolu deväťstojedenástky na frankfurtskom autosalóne, kde odhalila jej šieste vydanie s kódovým označením 991.

Evolúcia známych tvarov

Základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Dizajn sa dočkal skôr evolučných zmien. Novinka pôsobí štíhlejšie aj vďaka o 100 mm dlhšiemu rázvoru osí kolies (2450 mm) a kratším previsom.

Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Automobilka ale k natiahnutiu rázvoru pristúpila najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Porsche ju predstaví v roku 2016.

Na spotrebu hľadia aj športové autá

V rámci výstavnej premiéry boli odhalené dve základné verzie - 911 Carrera a Carrera S. Carreru poháňa zážihový šesťvalec boxer s objemom 3,4 litra (v predošlej generácii mal objem 3,6 l), dosahujúci výkon 258 kW (350 k).

V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a v priemere spotrebuje 8,2 l/100 km.

Carrera S má pod kapotou šesťvalec s objemom 3,8 litra (294 kW/400 k). S prevodovkou PDK jej zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 4,3 sekundy, kým priemerná spotreba má hodnotu 8,7 l/100 km.

Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak bude opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).

Zamerané na komfort

Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvovala elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Téma: Autosalón Frankfurt


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.