Rada odborníka: Ako ísť dolu kopcom na Felícii?

Náš čitateľ vlastní Škodu Felícia a zaujíma ho, ako jazdiť čo najvýhodnejšie z kopca. Na neutrále alebo so zaradeným stupňom? A čo na to hovorí odborník?

(Zdroj: sme.sk)

Náš čitateľ, Rado Kubiš, vlastní Škodu Felícia a zaujíma ho, ako jazdiť čo najvýhodnejšie z kopca. Na neutrále alebo so zaradeným stupňom? Píše:

"Dobrý deň. Chcem sa opýtať, či deklarovaná nulová spotreba pri zaradenom prevodovom stupni pri jazde z kopca platí aj pri starších motoroch, konkrétne Škoda Felicia 1.3 z roku 1995. Za odpoveď vopred ďakujem."

Odpovedá Lucia Busquet, PR manažérka spoločnosti Škoda Auto Slovensko:

"U vozidiel Škoda Felicia s motorom 1,3 boli použité tri druhy vstrekovania, karburátor, Mono-Motronic a Simos 2P. Predpokladáme, že klient má systém Mono-Motronic.

felda.jpg

U vozidiel s karburátorom dochádza pri jazde dolu kopcom so zaradeným rýchlostným stupňom, kedy nie je stlačený pedál akcelerácie k určitej spotrebe paliva. Výška tejto spotreby nie je výrobcom vozidla udávaná.

U motorov so vstrekovaním Mono-Motronic a Simos 2P, dochádza v danom jazdnom režime k odpojeniu vstrekovania paliva, teda spotreba paliva je v danom režime nulová."

Poznámka redakcie:
Prosíme čitateľov, aby do budúcna v prípade podobnej technickej otázky uviedli aspoň číslo VIN pre lepšiu identifikáciu výbavy vozidla, ktorá je pre zodpovedanie technických otázok dosť dôležitá.
V opačnom prípade majú pracovníci technických oddelení sťaženú úlohu identifikovať konkrétne parametre na danom vozidle.

Téme jazdy dolu kopcom sme sa už niekoľkokrát venovali aj v našej sekcii. Čítajte tu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 7 388
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 746
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 464
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 089
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 680
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 872
  7. Splnený sen 1 164
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 103
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 978
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 964

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.