Prišli ste z hlavnej cesty? Kým križovatku neopustíte, ste stále na hlavnej

Vozidlo je na hlavnej ceste vždy, kým neprejde za križovatku. To platí nielen pre jednoduché ale aj pre zložité križovatky. Zmeniť to vie len dopravné značenie alebo policajt.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

01.jpgPeter: "Zaujímal by ma konkrétny typ križovatky, ako je na obrázku.

Keby som išiel zospodu, teda po hlavnej ceste a zatáčal by som doľava, nie na vedľajšiu ale stále na hlavnú cestu, vlastne by som sa chcel otočiť o 180 stupňov a ostal by som stáť v strede medzi dvomi hlavnými cestami, som stále na hlavnej ceste alebo nie? Oproti z vedľajšej cesty by išlo auto buď doprava alebo rovno.

Kto má prednosť? Ja alebo protiidúce vozidlo z vedľajšej cesty?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Križovatka, na akú upozorňuje Peter, sa nachádza napríklad v Bratislave na križovatke Trenčianskej ulice s Ružovou dolinou. Jej zvláštnosť spočíva v tom, že má až 5 ramien, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá.

Na spodnej časte sú dve jednosmerné cesty, z vrchu sa pripája jedna obojsmerná cesta s viacerými jazdnými pruhmi pre každý smer jazdy a na bokoch sa ku križovatke pripájajú dve vedľajšie cesty.

V prípade, že by vodič do križovatky prichádzal zospodu po jednosmerke, bol by na hlavnej ceste.

Aj platnosť dopravných značiek upravujúcich prednosť v jazde končí na vzdialenejšej hranici križovatky. Ak vojdete do križovatky z hlavnej ceste, ste na hlavnej až do momentu, kým križovatku neopustíte. Alebo situáciu nezmení dopravné značenie v križovatke prípadne policajt.

Peter je pri prejazde z jednej jednosmerky do druhej stále na hlavnej.

Ostať stáť v križovatke ale nesmie, ak nedáva prednosť chodcom alebo vozidlu na hlavnej idúcemu z opačného smeru jazdy. "Vodič nesmie vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Ak by z vedľajšej cesty vľavo chcelo odbočiť auto do jednosmerky, musí dať prednosť každému vozidlu na hlavnej ceste. Nielen Petrovi.

Z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky by však bolo ideálne, ak by Peter prechádzal do druhej jednosmerky do jej ľavého jazdného pruhu. Ak by zasiahol čo i len čiastočne do pravého, riskoval by kolíziu s vozidlom z vedľajšej cesty. Aj keby mal byť Peter po havárii nevinný, vždy je lepšie byť opatrný pri prejazde križovatkou. Predísť havárii stojí výrazne menej času a energie ako riešenie dopravnej nehody.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne