Opel Adam zabojuje v rely a aj na trhu

Len v priebehu týždňa od uvedenia na trh si nový Adam objednalo vyše 20.000 motoristov, najmä Nemcov. Automobilka zároveň oznámila veľkolepý vstup do rely s modelom Adam R2.

Prvé preteky a úvodná sezóna ukážu, či Opel dokáže vo svojej triede R2 poraziť momentálne najrýchlejší Peugeot 208 R2.(Zdroj: OPEL)

BRATISLAVA. Už v tejto chvíli vieme, kde budú smerovať naše kroky na Ženevskom autosalóne hneď po otvorení brány. Opel prvý krát ukáže verejnosti novú zbraň na automobilové súťaže rely.

Do pomaly sa zapĺňajúcej kategórie R2 pribudne Adam a stane sa konkurentom pre Citroen C2 R2, Ford Fiestu R2, Škodu Fabia R2 a najmä momentálne najrýchlejší Peugeot 208 R2.

Žlto-čierno-sivá kombinácia farieb na bielej karosérii v motoristickom športe dlho chýbala a návrat dielne Opel Motorsport na vrcholnú scénu potešil.

Opel uprednostnil kategóriu R2, ktorá má napomôcť rozvoju rely, podpore mladých talentov a svojím spôsobom je trieda FIA R2 príkladom kvalitného pretekania za prijateľné peniaze.

Zaútočí na leva

Nový Adam R2 vychádza v prvom rade z prísnych technických noriem triedy R2 a platnú homologáciu pre európske súťaže by mal dostať už v tomto roku.

Vozidlá takto postavené poháňa 1,6 litrový motor bez turbodúchadla, ktorý vďaka veľkým úpravám dosahuje výkon 136 kW (185 k).

Výkon dokáže divy v spojení s nízkou hmotnosťou len 1030 kilogramov a s päťstupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev.

Ťahákom triedy R2 sú pomerne vyrovnané súboje, vzrastajúci počet áut na tratiach rely a vysoké otáčky atmosférických motorov.

Napríklad motor určený pre Opel Adam dosahuje maximum výkonu pri 7750 otáčkach za minútu. Krátke prevody sekvenčnej prevodovky sú pomerom blízko seba aj preto, lebo maximálny krútiaci moment 190 Nm je položený relatívne blízko (6200 otáčok za minútu) k vrcholu výkonu.

Pre súkromníkov a talenty

Adam R2 určený na predaj súkromným tímom má vpredu štvorpiestikové strmene Brembo a samozrejme hydraulickú ručnú brzdu.

Výrobca siahol po nastaviteľných športových tlmičoch vyššej kategórie značky Reiger a po hliníkových diskoch Evo Corse.


Zadné brzdy s kotúčmi priemeru 262 milimetrov nevymieňajú v závislosti od typu a povrchu trate. Verzia na asfaltovú rely má predné kotúče s priemerom 310 milimetrov a na štrkové cesty určili kotúče s priemerom 278 mm.

Nedávno predstavená slabšia verzia Adama v počte 40 kusov začne tento rok súťažiť ako Adam Cup v Nemecku a Francúzsku.

Napríklad nemecký víťaz pohára ADAC OPEL RALLYE CUP postúpi v ďalšej sezóne do triedy R2 s osobitnou podporou značky Opel a národného autoklubu ADAC.

Takto sme skúšali Peugeot 208 R2

Opel Adam R2 aPeugeot 208 R2 - základné parametre

Automobil

Opel Adam R2

Peugeot 208 R2

Motor

1,6 Ecotec

1,6 VTi 16 V

Objem (cm3)

1598

1598

Výkon (kW(k))

136 (185)

136 (185)

Pri otáčkach (ot./min.)

7750

7800

Krútiaci moment (Nm)

190

190

Pri otáčkach (ot./min.)

6200

6300

Priemer brzd. kotúčov vpredu (mm)

310 asfalt / 278 štrk

310 asfalt / 285 štrk

Priemer brzd. kotúčov vzadu (mm)

262

285

Predná náprava/uchytenie

McPherson,
zosilnený stabilizátor /unibal

McPherson,
zosilnený stabilizátor /unibal

Tlmiče

Reiger

Ohlins, nastaviteľné, trojcestné

Prevodovka

5-stupňová, sekvenčná SADEV

5-stupňová, sekvenčná SADEV

Hmotnosť vozidla (kg)

1030

1030

Dĺžka (mm)

3698

3962

Šírka (mm)

1720

1739

Rázvor (mm)

2310

2538

Objem nádrže (litre)

60

60

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 360
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 10 831
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 146
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 854
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 531
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 382
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 909
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 752
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 064
  10. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 199

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

SVET

‘Na Ukrajine bojujú nadrogovaní zombíci‘ je hoax

Rusi uviedli, že tam bojujú bojovníci s nadľudskými schopnosťami.

Neprehliadnite tiež

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop