ŽENEVA. Dominantným modelom japonskej značky je momentálne Forester a popri ňom koncept Viziv s novou alternáciou pohonu všetkých kolies „symmetrical All-Wheel drive“.
Dieselový motor plug-in hybridu dopĺňajú tri elektromotory, ktoré majú za úlohu strážiť jazdnú dynamiku. Najmä dva elektromotory zadnej nápravy pomáhajú nezávislou reguláciou výkonu v zákrutách a pri prudkých manévroch. Ide o elektrickú alternatívu k aktívnym mechanickým diferenciálom.
Zaujme tiež riešenie dvoch bočných dverí relatívne veľkého Vizivu. Dvere otvárajúce sa dohora slúžia na sprístupnenie celej dĺžky auta – oboch radov sedadiel.
Automobilka vkladá veľké nádeje do univerzálneho modelu Forester, ktorý narástol do dĺžky 35 mm voči svojmu predchodcovi. Sedenie na zadných sedadlách je pohodlnejšie za čo vďačí aj natiahnutiu rázvoru o 25 mm.
Oceňujeme modernizáciu stredovej konzoly prístrojového panela, ktorý dostal modernejší multimediálny systém a horizontálne rozdelenie podobne ako v modeli XV. Viac o novom modeli Forester sme písali tu.
Subaru oslavuje tento rok svoje 55. narodeniny. Práve pred vyše pol storočím prišlo na svet prvé produkčné auto - Subaru 360.
Autíčko podobajúce sa na taliansky Fiat 500 poháňal skutočne malý benzínový dvojvalec so zdvihovým objemom len 365 cm3. Ten bol však plne dostačujúci, keďže hmotnosť Subaru 360 presiahla "objem motora" len o pár kilogramov - 385 kg.