SME

Lexus IS ladili na Nürburgringu pre radosť z jazdy

Automobilka neskrýva snahu urobiť Lexus IS športovo ladeným autom v štýle BMW. Nová generácia má pedantne vystuženú karosériu a laserové zvary.

Lexus IS dostal hlavne viac miesta na zadných sedadlách a lepší posed šoféra. V minulej generácii bola vrchná hrana  čelného okna veľmi blízko pri šoférovej hlave, posed vysoký a vzadu málo miesta.Lexus IS dostal hlavne viac miesta na zadných sedadlách a lepší posed šoféra. V minulej generácii bola vrchná hrana čelného okna veľmi blízko pri šoférovej hlave, posed vysoký a vzadu málo miesta. (Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Novinka strednej triedy značky Lexus, ktorú už onedlho otestujeme, má za sebou pomerne náročné skúšky.

Automobilka v snahe upriamiť pozornosť na auto, aby sa naň od jarnej premiéry v Ženeve nezabudlo, zverejnila, že prototypy najazdili až 1,6 milióna testovacích kilometrov a hlavné skúšky jazdnej dynamiky ladili experti na okruhoch Nürburgring a Fuji Speedway.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme veľkú časť z najazdených kilometrov prešlo auto so zadným pohonom a dnes už aj hybridným systémom v arktických podmienkach južnej pologule.

SkryťVypnúť reklamu

Urobili tuhú "kasňu"

Základom jazdných pôžitkov a komfortu ostáva bezpochyby tuhá karoséria. Niektoré jej bočné časti v oblasti dverí boli zvarené novou laserovou technológiou a tiež je tam 25 metrov lepených kovových spojov. Všetky operácie prispeli k zvýšeniu tuhosti karosérie oproti predchodcovi o 20 percent.

Keď sme v našich komentároch z autosalónu označovali Lexus za japonské BMW, zrejme sme neboli ďaleko od pravdy, pretože samotná značka Lexus tvrdí, že pre nich bola prioritou "radosť z jazdy" a to je známy slogan automobilky s čierno-bielou vrtuľou v znaku.

Má byť ako BMW?

Nechajme sa prekvapiť, pretože IS vraj získalo istú časť "DNA" z modelu LFA. Minimálne prístrojový panel sa podobá. V súvislosti s dynamikou modelu IS sa nám v pamäti vynára naša prvá cesta na pretekársky okruh Nürburgring, kde sme absolvovali premiéru práve s Lexusom IS-F.

SkryťVypnúť reklamu

Je v tom istá nostalgia, pretože práve teraz odchádzame na Nürburgring opäť, avšak sledovať 24-hodinové preteky na najťažšom pretekárskom okruhu. Teraz sa s úsmevom pozeráme na naše prvé "vyplašené" video zo Zeleného pekla. Spomínate?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 449
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 401
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 047
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 784
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 572
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu