BRATISLAVA. Novinka strednej triedy značky Lexus, ktorú už onedlho otestujeme, má za sebou pomerne náročné skúšky.
Automobilka v snahe upriamiť pozornosť na auto, aby sa naň od jarnej premiéry v Ženeve nezabudlo, zverejnila, že prototypy najazdili až 1,6 milióna testovacích kilometrov a hlavné skúšky jazdnej dynamiky ladili experti na okruhoch Nürburgring a Fuji Speedway.
Samozrejme veľkú časť z najazdených kilometrov prešlo auto so zadným pohonom a dnes už aj hybridným systémom v arktických podmienkach južnej pologule.
Urobili tuhú "kasňu"
Základom jazdných pôžitkov a komfortu ostáva bezpochyby tuhá karoséria. Niektoré jej bočné časti v oblasti dverí boli zvarené novou laserovou technológiou a tiež je tam 25 metrov lepených kovových spojov. Všetky operácie prispeli k zvýšeniu tuhosti karosérie oproti predchodcovi o 20 percent.
Keď sme v našich komentároch z autosalónu označovali Lexus za japonské BMW, zrejme sme neboli ďaleko od pravdy, pretože samotná značka Lexus tvrdí, že pre nich bola prioritou "radosť z jazdy" a to je známy slogan automobilky s čierno-bielou vrtuľou v znaku.
Má byť ako BMW?
Nechajme sa prekvapiť, pretože IS vraj získalo istú časť "DNA" z modelu LFA. Minimálne prístrojový panel sa podobá. V súvislosti s dynamikou modelu IS sa nám v pamäti vynára naša prvá cesta na pretekársky okruh Nürburgring, kde sme absolvovali premiéru práve s Lexusom IS-F.
Je v tom istá nostalgia, pretože práve teraz odchádzame na Nürburgring opäť, avšak sledovať 24-hodinové preteky na najťažšom pretekárskom okruhu. Teraz sa s úsmevom pozeráme na naše prvé "vyplašené" video zo Zeleného pekla. Spomínate?