BRATISLAVA. Po päťmiestnej verzii Citroënu C4 Picasso pripravili Francúzi pre verejnosť fotografie a pár technických detailov priestorovo ešte štedrejšej verzie Grand.
Citroën Grand C4 Picasso, ktorý je zameraný na viacpočetné rodiny, by sa do predaja mohol dostať na začiatku budúceho roka.
Platforma EM2, ktorá bude oporou aj ďalších modelov koncernu PSA, umožnila predĺženie rázvoru napriek tomu, že celková dĺžka auta ostala takmer zhodná s vozidlom, ktoré nahrádza. Zlepšením je úbytok na váhe prevyšujúci 100 kg, čo by sa malo prejaviť na zníženom apetíte pohonných jednotiek.
Dizajn a použité technológie opisovať nebudeme, nakoľko všetky kopírujú už predstavený päťmiestny model Citroën C4 Picasso a písali sme o nich už v minulosti.
Hlavnou devízou verzie Grand má byť ešte vzdušnejšia kabína a ľahký prístup do tretieho radu sedadiel.
Automobil ponúkne okrem miesta pre ďalších dvoch pasažierov 69 litrov batožinového priestoru viac v porovnaním so svojim predchodcom.
Po zasunutí tretieho radu sedadiel do podlahy sa celkový objem kufra vyšplhá na 645 litrov (+108 litrov voči päťmiestnej verzii). Ak by sme posunuli druhý rad sedadiel do prednej polohy, objem narastie na 700 litrov (+70 litrov voči päťmiestnej verzii).
Aj sedemmiestny model príde na trh so sériovo montovaným panoramatickým čelným sklom. Automobil bude k dispozícii s plne digitálnym ovládacím rozhraním. Prostredníctvom menšej, 7-palcovej obrazovky vodič ovláda dvojzónovú klimatizáciu, navigáciu, audio, telefón, asistenčné systémy alebo doplnkové služby.
Širokouhlá 12-palcová HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju môže upraviť podľa svojich potrieb.
Systém Vision 360 dokáže prostredníctvom štyroch kamier po obvode vozidla zobraziť vozidlo z vtáčej perspektívy.
Automobilu nemusí chýbať parkovací asistent schopný zaparkovať priečne i pozdĺžne, aktívny tempomat s radarom, automatické diaľkové svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla vozidla alebo systém na automatické volanie záchrannej služby.
Aj sedemmiesta verzia dostane nový motor BlueHDi, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6, za čo vďačí aj procesu redukcie emisií prostredníctvom selektívnej katalytickej redukcie. Šesťstupňová manuálna prevodovka je dodávaná so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90).
Okrem toho je v ponuke šesťstupňová robotizovaná prevodovka: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá spolupracuje s motormi motormi e-HDi 90 a e-HDi 115. S oneskorením príde na trh aj šesťrýchlostná automatická prevodovka.