SME

Mazda3 sedan je zrelšia sestra hatchbacku

Nový hatchback z dielní automobilky Mazda doplní aj Mazda3 s karosériou typu sedan.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilke Mazda unikli fotografie hatchbacku a následne i sedanu už pre niekoľkými týždňami. Až včera však model Mazda3 s karosériou typu sedan predstavila značka oficiálne.

K technickým detailom sa vracať nebudeme, všetko podstatné sme písali pred časom tu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedan skutočne prináša len pár litrov v batožinovom priestore navyše. Priestor pre posádku ostal nedotknutý rovnako ako rázvor náprav.

Pripravili sme porovnanie oboch karosárskych verzií v tabuľke:

Sedan

Hatchback

Koeficient odporu vzduchu

cd

0.258

0.275

Celková dĺžka

mm

4,585 / 4,580

4,465 / 4,460

Šírka

mm

1,795

1,795

Celková šírka vrátane zrkadiel

mm

2,053

2,053

Celková výška

mm

1,450

1,450

Rázvor náprav

mm

2,700

2,700

Svetlá výška

mm

155

155

Hmotnosť

Kapacita batožinového priestoru (VDA)**

l

419

350

Kapacita batožinového priestoru so sklopenými sedadlami (VDA)**

l

1,250

Height floor to tonneau cover**

mm

501

500

Dĺžka ložnej plochy po druhý rad sedadiel

mm

1,019

885

Dĺžka ložnej plochy po prvý rad sedadiel

mm

1,754

1,612

Šírka medzi zadnými kolesami

mm

1,022

1,022

Šírka pri podlahe

mm

1,319

1,261

Výška nakladacej hrany od zeme

mm

706

701

Pohotovostná hmotnosť bez vodiča

kg

1 190 – 1310

1 190 – 1 320

Za povšimnutie stojí pohotovostná hmotnosť vozidla bez vodiča, ktorá v prípade sedanu neprevyšuje hmotnosť verzie hatchback, práve naopak. S motorizáciou Skyactiv-G 2.0 a Skyactiv-D 2.2 je sedan dokonca ľahší od 5 do 10 kg. Dôvod by sme mali hľadať v jednoduchšom riešení veka kufra.

SkryťVypnúť reklamu

V oficiálnej tlačovej správe značky k novej Mazde3 sedan pri naftovom motore Skyactiv-D 2.2 chýba automatická prevodovká a motorizácii Skyactiv-G 2.0 zas rekuperačný paket i-Eloop. Je otázne, či je to zámer automobilky, alebo spomenuté prvky výbavy prídu na trh s oneskorením.

Ceny nového modelu určené pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme, no mali by veľmi presne kopírovať ponuku konkurenčného Volkswagenu Golf. Automobil sa v predajniach objaví na jeseň po jeho oficiálnej premiére na autosalóne vo Frankfurte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 116
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 914
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 839
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 789
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 176
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 981
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 908
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu