BRATISLAVA. Automobila zameraná výhradne na veľké luxusné vozidlá, ako napr. Jaguar, môže mať v blízkej budúcnosti zásadný problém. Nehovoríme len o ekonomickom aspekte, ale o poplatku (alebo pokute), ktorý uvalila Európska únia na automobilky.
Od roku 2020 bude dovolená hranica emisií CO2 na jeden kilometer jazdy 95 g, platná ako priemer všetkých modelov značky, predávajúcej viac ako 300-tisíc automobilov ročne.
Ak bude priemer vyšší, za každý gram CO2 navyše musí automobilka zaplatiť (na každom vozidle zvlášť), čo samozrejme neúmerne zaťaží cenu automobilu.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo Jaguar pripravuje celú paletu noviniek, rozširujúcu modelovú ponuku aj smerom k menším vozidlám. Šepká sa dokonca aj o malom kompakte s pohonom prednej nápravy.
Kompaktný sedan a menšie motory
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
K už vyrábanému športovému modelu F-Type pribudne na budúci rok ľahšie, lacnejšie a rýchlejšie kupé. Podľa všetkého by sa k slovu dostala aj výkonnejšia verzia prepĺňaného osemvalca, ktorý sa môže dostať pod kapotu modelu F-Type RS.
Druhý facelift modelu XF by mohol na trh doraziť už v roku 2014. Na jeho pohon by mohli slúžiť aj úsporné štvorvalcové motory vyvinuté vo vlastnej réžii.
Model XF novej generácie, postavený na „globálnej platforme“, by tak Jaguar predstavil až v roku 2017.
O dva roky skôr by sa priaznivci značky mohli dočkať nového sedanu strednej triedy, tiež na novej platforme PLA a so štvorvalcovými motormi. Najsilnejšiu pohonnou jednotkou by však mohol byť šesťvalec 3,0 prepĺňaný kompresorom.
Rok 2015 by mal patriť aj prvému SUV z dielní Jaguar. Na platforme PLA nebude chýbať pohon všetkých kolies a systém, ktorý umožní zdieľanie motorov naprieč modelmi. Štýlový Jaguar XQ by rád konkuroval vozidlám ako Audi Q5, alebo novému Mercedesu GLA.
Po takmer desiatich rokoch sa generačnej zmeny dočkajú aj modely s označením XK a XJ (i predĺžený XJL). Aj posledné dva spomenuté modely sa môžu tešiť aj na hliníkovú platformu „Premium Lightweight Architecture“, ktorú už využíva nová generácia modelu Range Rover.
Či Jaguaru budú stačiť štvorvalcové motory na splnenie emisných limitov určených pre automobilku a či svoje portfólio skutočne rozšíri o kompaktný hatchback, ukáže čas.