Ponuku Jaguaru rozšíri kompaktný sedan a možno aj malý hatchback

Model F-Type doplní ľahké kupé, po ktorom bude nasledovať facelift modelu XF. Rad rozšíri SUV XQ aj kompaktný sedan s potenciálnym názvom Q-Type.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobila zameraná výhradne na veľké luxusné vozidlá, ako napr. Jaguar, môže mať v blízkej budúcnosti zásadný problém. Nehovoríme len o ekonomickom aspekte, ale o poplatku (alebo pokute), ktorý uvalila Európska únia na automobilky.

Od roku 2020 bude dovolená hranica emisií CO2 na jeden kilometer jazdy 95 g, platná ako priemer všetkých modelov značky, predávajúcej viac ako 300-tisíc automobilov ročne.

Ak bude priemer vyšší, za každý gram CO2 navyše musí automobilka zaplatiť (na každom vozidle zvlášť), čo samozrejme neúmerne zaťaží cenu automobilu.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo Jaguar pripravuje celú paletu noviniek, rozširujúcu modelovú ponuku aj smerom k menším vozidlám. Šepká sa dokonca aj o malom kompakte s pohonom prednej nápravy.

Kompaktný sedan a menšie motory

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

K už vyrábanému športovému modelu F-Type pribudne na budúci rok ľahšie, lacnejšie a rýchlejšie kupé. Podľa všetkého by sa k slovu dostala aj výkonnejšia verzia prepĺňaného osemvalca, ktorý sa môže dostať pod kapotu modelu F-Type RS.

Druhý facelift modelu XF by mohol na trh doraziť už v roku 2014. Na jeho pohon by mohli slúžiť aj úsporné štvorvalcové motory vyvinuté vo vlastnej réžii.

Model XF novej generácie, postavený na „globálnej platforme“, by tak Jaguar predstavil až v roku 2017.

O dva roky skôr by sa priaznivci značky mohli dočkať nového sedanu strednej triedy, tiež na novej platforme PLA a so štvorvalcovými motormi. Najsilnejšiu pohonnou jednotkou by však mohol byť šesťvalec 3,0 prepĺňaný kompresorom.

Rok 2015 by mal patriť aj prvému SUV z dielní Jaguar. Na platforme PLA nebude chýbať pohon všetkých kolies a systém, ktorý umožní zdieľanie motorov naprieč modelmi. Štýlový Jaguar XQ by rád konkuroval vozidlám ako Audi Q5, alebo novému Mercedesu GLA.

Po takmer desiatich rokoch sa generačnej zmeny dočkajú aj modely s označením XK a XJ (i predĺžený XJL). Aj posledné dva spomenuté modely sa môžu tešiť aj na hliníkovú platformu „Premium Lightweight Architecture“, ktorú už využíva nová generácia modelu Range Rover.

Či Jaguaru budú stačiť štvorvalcové motory na splnenie emisných limitov určených pre automobilku a či svoje portfólio skutočne rozšíri o kompaktný hatchback, ukáže čas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 518
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 619
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 389
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 977
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 385
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 949
  10. Najužitočnejšia appka 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.