SME
reklama

Ponuku Jaguaru rozšíri kompaktný sedan a možno aj malý hatchback

Model F-Type doplní ľahké kupé, po ktorom bude nasledovať facelift modelu XF. Rad rozšíri SUV XQ aj kompaktný sedan s potenciálnym názvom Q-Type.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Automobila zameraná výhradne na veľké luxusné vozidlá, ako napr. Jaguar, môže mať v blízkej budúcnosti zásadný problém. Nehovoríme len o ekonomickom aspekte, ale o poplatku (alebo pokute), ktorý uvalila Európska únia na automobilky.

Od roku 2020 bude dovolená hranica emisií CO2 na jeden kilometer jazdy 95 g, platná ako priemer všetkých modelov značky, predávajúcej viac ako 300-tisíc automobilov ročne.

Ak bude priemer vyšší, za každý gram CO2 navyše musí automobilka zaplatiť (na každom vozidle zvlášť), čo samozrejme neúmerne zaťaží cenu automobilu.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo Jaguar pripravuje celú paletu noviniek, rozširujúcu modelovú ponuku aj smerom k menším vozidlám. Šepká sa dokonca aj o malom kompakte s pohonom prednej nápravy.

Kompaktný sedan a menšie motory

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

K už vyrábanému športovému modelu F-Type pribudne na budúci rok ľahšie, lacnejšie a rýchlejšie kupé. Podľa všetkého by sa k slovu dostala aj výkonnejšia verzia prepĺňaného osemvalca, ktorý sa môže dostať pod kapotu modelu F-Type RS.

Druhý facelift modelu XF by mohol na trh doraziť už v roku 2014. Na jeho pohon by mohli slúžiť aj úsporné štvorvalcové motory vyvinuté vo vlastnej réžii.

Model XF novej generácie, postavený na „globálnej platforme“, by tak Jaguar predstavil až v roku 2017.

O dva roky skôr by sa priaznivci značky mohli dočkať nového sedanu strednej triedy, tiež na novej platforme PLA a so štvorvalcovými motormi. Najsilnejšiu pohonnou jednotkou by však mohol byť šesťvalec 3,0 prepĺňaný kompresorom.

Rok 2015 by mal patriť aj prvému SUV z dielní Jaguar. Na platforme PLA nebude chýbať pohon všetkých kolies a systém, ktorý umožní zdieľanie motorov naprieč modelmi. Štýlový Jaguar XQ by rád konkuroval vozidlám ako Audi Q5, alebo novému Mercedesu GLA.

Po takmer desiatich rokoch sa generačnej zmeny dočkajú aj modely s označením XK a XJ (i predĺžený XJL). Aj posledné dva spomenuté modely sa môžu tešiť aj na hliníkovú platformu „Premium Lightweight Architecture“, ktorú už využíva nová generácia modelu Range Rover.

Či Jaguaru budú stačiť štvorvalcové motory na splnenie emisných limitov určených pre automobilku a či svoje portfólio skutočne rozšíri o kompaktný hatchback, ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 349
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 782
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 308
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 131
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 365
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 016
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 020
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 72 734
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 248
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 685
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 452
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 567
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 923
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 835
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu