BRATISLAVA. Už je viac-menej isté, že bavorská automobilka BMW pripravuje vozidlá s pohonom prednej nápravy. Výsledkom má byť až 40 percent automobilov s pohon predných kolies.
Za všetkým by sme mali hľadať ekonomickú stránku a stále prísnejšie normy Európskej únie na emisné limity. Aj preto BMW tak štedro podporuje „elektrickú divíziu ‚i‘“.
Pohon predných kolies na novej platforme
Nemecká automobilka pre vozidlá s pohonom prednej nápravy pripravila aj nový typ platformy (UKL1), na ktorom by mala vyrásť nová generácia modelu X1 (aj ‚kupé‘ X2).
Smutnejšou správou je, že aj „jednotkové bavoráky“, by tiež mali prejsť na novú platformu a prísť tak o svoj jedinečný pohon zadných kolies.
Skladačka začína mať reálne kontúry a platformu UKL1 doplní aj nová generácia trojvalcových motorov s objemom 1,5 litra spaľujúcich benzín aj naftu. Zástupcom tejto kombinácie je aj rodinný Concept Active Torer.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Spomenuté pohonné jednotky budú skladané modulárne „valec po valci“ po 500 cm3. Keď bude BMW potrebovať dvojlitrový motor, pridá jeden valec navyše atď.
Z rovnakej koncepcie bude pochádzať aj nový prepĺňaný agregát poháňajúci BMW M4, so zdvihovým objemom tri litre.
Kabriolet Z2 aj s trojvalcom
Na platforme UKL1 pripravuje BMW aj malý štýlový roadster Z2 zameraný napríklad na zákazníkov Mazdy MX-5. BMW chce ťažiť z nízkej hmotnosti (do 1 200 kg) a motorov naladených na približne 200 koní.
Počíta sa aj s využitím štvorvalcového motora s výkonom okolo hranice 300 konských síl, opäť sa však dostanú len na predné kolesa.
Automobil by mal byť zaujímavý aj z cenového hľadiska, keďže sa zatiaľ spomína úroveň okolo 25 000 eur.