Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
BRATISLAVA. Nemecká automobilka Volkswagen si je vedomá postavenia modelu Golf a aj preto rýchlo rozširuje počet jeho verzií. Po prvých oficiálnych informáciách je jasné, že zotiera aj doteraz samozrejmý rozdiel medzi Golfom a Audi A3.
Najatraktívnejším Volkswagenom Golf sa stane verzia R, ktorá výkonom i ďalšími vlastnosťami preskočí „gétéíčko“.
Srdcom novej verzie sa stane dvojlitrový prepĺňaný motor TFSI naladený na výkon 221 kW (300 k) v rozsahu otáčok od 5 500 do 6 200 ot/min., čo je voči modelu Golf R viac o výrazných 59 kW (80 k).
Zanedbať nemôžeme ani nárast krútiaceho momentu o 30 Nm na celkových 380 Nm (1 800 - 5 500 ot/min.).
Predpokladáme, že podobný (alebo rovnaký) motor by mohol poháňať aj zvažovaný model sesterskej značky – Seat Leon Cupra R.
Vďaka spomenutým motorickým vlastnostiam automobilu a pohonu oboch náprav mu na zrýchlenie z pokoja na 100 km/h stačí 4,9 sekundy.
To však len v prípade, že je pohonný agregát kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.
Manuál je na tom o niečo horšie – 5,3 sekundy.
Dynamické vlastnosti automobilu ďalej vylepší elektronická náhrada samosvorného diferenciálu a podvozok prikovaný ešte o 5 mm bližšie k vozovke ako verzia GTI.
Exteriér vozidla by mal byť dostatočne jedinečný. Doplnia ho štýlové 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, agresívnejšie nasávacie otvory vzduchu a štvorica koncoviek výfukového systému.
V septembri na frankfurtskom autosalóne by sme mali vedieť potvrdiť aj domnienky o cene vozidla, ktorá by nemala prekročiť cenu predchádzajúceho modelu.