SME

Nový Volkswagen Golf R zvládne stovku pod päť sekúnd

Volkswagen ukryl techniku Audi S3 do ďalšieho derivátu modelu Golf.

(Zdroj: Volkswagen)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

BRATISLAVA. Nemecká automobilka Volkswagen si je vedomá postavenia modelu Golf a aj preto rýchlo rozširuje počet jeho verzií. Po prvých oficiálnych informáciách je jasné, že zotiera aj doteraz samozrejmý rozdiel medzi Golfom a Audi A3.

SkryťVypnúť reklamu

Najatraktívnejším Volkswagenom Golf sa stane verzia R, ktorá výkonom i ďalšími vlastnosťami preskočí „gétéíčko“.

Srdcom novej verzie sa stane dvojlitrový prepĺňaný motor TFSI naladený na výkon 221 kW (300 k) v rozsahu otáčok od 5 500 do 6 200 ot/min., čo je voči modelu Golf R viac o výrazných 59 kW (80 k).

Zanedbať nemôžeme ani nárast krútiaceho momentu o 30 Nm na celkových 380 Nm (1 800 - 5 500 ot/min.).

Predpokladáme, že podobný (alebo rovnaký) motor by mohol poháňať aj zvažovaný model sesterskej značky – Seat Leon Cupra R.

Vďaka spomenutým motorickým vlastnostiam automobilu a pohonu oboch náprav mu na zrýchlenie z pokoja na 100 km/h stačí 4,9 sekundy.

To však len v prípade, že je pohonný agregát kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.

SkryťVypnúť reklamu

Manuál je na tom o niečo horšie – 5,3 sekundy.

Dynamické vlastnosti automobilu ďalej vylepší elektronická náhrada samosvorného diferenciálu a podvozok prikovaný ešte o 5 mm bližšie k vozovke ako verzia GTI.

Exteriér vozidla by mal byť dostatočne jedinečný. Doplnia ho štýlové 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, agresívnejšie nasávacie otvory vzduchu a štvorica koncoviek výfukového systému.

V septembri na frankfurtskom autosalóne by sme mali vedieť potvrdiť aj domnienky o cene vozidla, ktorá by nemala prekročiť cenu predchádzajúceho modelu.

Autá Volkswagen

Toyota Yaris ponúka v B segmente cenovo najdostupnejší hybrid.

V ponuke je čoraz viac elektromobilov.


Oliver Varchol 43
Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  8. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  3. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  8. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 187
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 811
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 681
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 761
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 159
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 530
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 929
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 591
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: A vzápätí nechal Stalin vyškriabať Ježova zo všetkých záberov
  2. Viktor Pamula: Milý Matúš, ženy nie sú iba matky
  3. Ivan Mlynár: Smerácky zombie Robert Fico nám prináša politické retro a dostatok nedostatku.
  4. Ivan Čáni: Gustáv Husák o povaľačoch …
  5. Dávid Polák: Izrael ako lakmusový papierik NATO
  6. Jozef Javurek: Čierny obelisk
  7. Róbert Mačej: Prečo politici ľuďom kradnú sny
  8. Diana Atzmon Weinberg: Jadrový Irán? Nie je to paranoja, ale realita
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 181 043
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 780
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 303
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 862
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 003
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 655
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 557
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 852
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťZatvoriť reklamu