BRATISLAVA. Hybridné systémy sa stávajú čoraz častejšie bežnou súčasťou veľkých automobilov. Dôkazom toho je aj doplnenie radu X5 automobilky BMW o hybrid typu plug-in – s možnosťou dobíjania z elektrickej siete.
Koncept BMW X5 eDrive bol odhalený ešte pre autosalónom vo Frankfurte, kde nemecká značka pripravuje ‚megaexpozíciu‘.
Už si začíname zvykať, že BMW kombinuje elektromotor s trojvalcovým spaľovacím motorom. V prípade BMW X5 eDrive nemecká značka zvolila (pre istotu?) štvorvalec so zatiaľ nešpecifikovaným objemom. Portál Autoexpress špekuluje o použití dvojlitrového motora s výkonom 180 kW (245 k) z modelu 328i.
K výkonu spomenutého spaľovacieho motora je pripojený 70 kW elektromotor. Celkový výkon sústavy je prenášaný prevodovkou na všetky štyri kolesá systémom xDrive.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Vodič bude mať k dispozícii tri módy jazdy: „Inteligent hybrid drive“ je automatický režim a sám volí medzi športovým a ekonomickým režimom jazdy.
Druhým je čisto elektrický režim, v ktorom by nové BMW X5 eDrive malo prejsť vzdialenosť 30 km a funguje až do rýchlosti 120 km/h.
Posledným režimom je mód nabíjania, ktorý viac zaťažený spaľovací motor s úlohou nabíjať akumulátor.
Informácie o dynamických parametroch hovoria o zrýchlení z pokoja na 100 km/ za menej ako sedem sekúnd. To však musia spolupracovať obe pohonné jednotky.
Hybridný model BMW X5 dostane nový strešný nosič a unikátne 21-palcové disky kolies so vzhľadom prispôsobeným na zníženie aerodynamického odporu. Koncovka pre nabíjanie z elektrickej siete je umiestnená nad predným blatníkom.
Batérie hybridného systému si svoje miesto našli pod podlahou batožinového priestoru. Využiteľný objem sa údajne voči štandardnému BMW X5 znížil len nepatrne.
BMW X5 eDrive je ďalším „logickým“ krokom k získaniu čo najnižšieho emisného priemeru naprieč všetkými modelmi nemeckej značky. Vozidlo by sa mohlo na cestách objaviť v roku 2015.