BRATISLAVA. Prestavba automobilu na skvapalnený ropný plyn LPG je relatívne populárna, no v našich končinách sú alternatívne palivá stále v absolútnej menšine.
Tento stav sa snažia zvrátiť aj samotní výrobcovia automobilov, ktorí z času na čas ponúknu model na LPG alebo stlačený zemný plyn CNG, priamo od výroby.
Automobilka Opel sa rozhodla, že rozšíri paletu svojich modelových verzií ecoFlex, schopných spaľovať LPG o nový model. Stane sa ním malý štýlový Adam.
Opel Adam LPG bude poháňať 1,4-litrový spaľovací motor, produkujúci výkon 64 kW (87 k).
V kombinovanom cykle by mu malo stačiť 6,9 litra plynu na 100 km jazdy, čo sú približne polovičné náklady voči prevádzke na benzín.
Aby na automobil mohla byť poskytnutá rovnaká záruka ako na vozidlá spaľujúce výhradne benzín, výrobca zosilnil ventily a ich sedlá a preprogramoval riadiacu jednotku.
Pri prerábaní benzínového vozidla na LPG, obsadí nádrž pôvodné zväčša miesto rezervného kolesa.
Keďže je Opel Adam automobilom na LPG od výroby, jeho 35 litrová nádrž neobmedzuje batožinový priestor. Umiestnená je totiž pod podlahou auta.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Systém vo vozidle prepína medzi LPG a benzínom automaticky a je schopný ukázať dojazd pre každú nádrž zvlášť, ale aj dojazd kombinovaný.
V čisto plynovom režime by mal Opel Adam precestovať vzdialenosť približne 500 km. Ak plynu pomôže benzín, tak sa dojazd zvýši na 1 200 km.
So špeciálnou redukciou by ste nemali mať problém natakovať do malého Adama plyn kdekoľvek v Európe. Celkovo je k dispozícii 35-tisíc čerpacích staníc so skvapalneným ropným plynom. Hrdlá oboch nádrží sú na jednom – štandardnom mieste.
Automobilka Opel si malého Adama na kombinované palivo v Nemecku váži na 16 150 eur.