SME

Toyota GT86 môže dostať hybrid, turbo, ale aj väčší motor

Značka sa rozhoduje medzi prepĺňaním, zväčšením motora ale aj hybridom. Výkonnejšia verzia modelu GT86 môže doraziť v roku 2015.

(Zdroj: Toyota)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

BRATISLAVA. Po príchode Toyoty GT86 na trh sa objavilo veľa skeptikov, ktorí neverili v možnosť oživenia športovej tradície japonskej značky. Kupé s pohonom zadných kolies však zakrátko presvedčilo všetkých šoférov, pre ktorých nie je zrýchlenie v priamom smere hlavným a jediným parametrom určujúcim kvalitu športového automobilu.

SkryťVypnúť reklamu

Zrejme najviac kritiky sa zo strany priaznivcov modelu GT 86 (Subaru BRZ) zniesol na „malý a slabý“ pohonný agregát, napriek oponovaniu výrobcu, že pre daný typ auta plne postačuje.

Zdá sa túžba po výkonnejšej Toyote GT86 sa vyplatila. S informáciou prišiel internetový portál Carscoop s odvolaním sa na šéf-inžiniera projektu GT86 – Tetsuyu Tada. Podľa jeho slov by sa výkonnejšia „zadnokolka“ mohla na trhu objaviť v roku 2015.

Toyota už údajne vyskúšala viacero možností ako posilniť pohonnú jednotku. Medzi koncepty sa tak zaradila verzia s prepĺňaným spaľovacím motorom aj hybridné pohonné ústrojenstvo. Toyota v súčasnosti zvažuje všetky možnosti.

Zatiaľ najjednoduchším a najreálnejším riešením by malo byť navýšenie zdvihového objemu atmosférického agregátu z pôvodných dvoch litrov na 2,5 litra. Výkon by sa mohol vyšplhať na úroveň 190 kW (258 k).

SkryťVypnúť reklamu

Práve zväčšenie objemu by malo dostať prednosť pred hybridnom, kvôli svojej nižšej váhe.

Tetsuya Tada ďalej potvrdil, že vo vývoji je už aj nová generácia modelu GT86 a naznačil, že ju už nemusí poháňať motor s protichodnými piestami typu boxer. Prednosť by mohol dostať prepĺňaný radový štvorvalec.

Nebude to chybné rozhodnutie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu