Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
BRATISLAVA. Po príchode Toyoty GT86 na trh sa objavilo veľa skeptikov, ktorí neverili v možnosť oživenia športovej tradície japonskej značky. Kupé s pohonom zadných kolies však zakrátko presvedčilo všetkých šoférov, pre ktorých nie je zrýchlenie v priamom smere hlavným a jediným parametrom určujúcim kvalitu športového automobilu.
Zrejme najviac kritiky sa zo strany priaznivcov modelu GT 86 (Subaru BRZ) zniesol na „malý a slabý“ pohonný agregát, napriek oponovaniu výrobcu, že pre daný typ auta plne postačuje.
Zdá sa túžba po výkonnejšej Toyote GT86 sa vyplatila. S informáciou prišiel internetový portál Carscoop s odvolaním sa na šéf-inžiniera projektu GT86 – Tetsuyu Tada. Podľa jeho slov by sa výkonnejšia „zadnokolka“ mohla na trhu objaviť v roku 2015.
Toyota už údajne vyskúšala viacero možností ako posilniť pohonnú jednotku. Medzi koncepty sa tak zaradila verzia s prepĺňaným spaľovacím motorom aj hybridné pohonné ústrojenstvo. Toyota v súčasnosti zvažuje všetky možnosti.
Zatiaľ najjednoduchším a najreálnejším riešením by malo byť navýšenie zdvihového objemu atmosférického agregátu z pôvodných dvoch litrov na 2,5 litra. Výkon by sa mohol vyšplhať na úroveň 190 kW (258 k).
Práve zväčšenie objemu by malo dostať prednosť pred hybridnom, kvôli svojej nižšej váhe.
Tetsuya Tada ďalej potvrdil, že vo vývoji je už aj nová generácia modelu GT86 a naznačil, že ju už nemusí poháňať motor s protichodnými piestami typu boxer. Prednosť by mohol dostať prepĺňaný radový štvorvalec.
Nebude to chybné rozhodnutie?