SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Škoda už vyrobila štyri milióny Octavií

Na úspech značky chce nadviazať aj akčný model Rapid StylePLUS.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Automobilka našich západných susedov sa pochválila, že sa jej podarilo vyrobiť už štyri milióny kusov vozidla Škoda Octavia.

Začalo to v roku 1996 prvým novo vyvinutým modelom značky Škoda po páde železnej opony a spoluprácou značky Škody s koncernom Volkswagen.

Úspech nie len v našich končinách

Od roku 1996 do konca júla 2013 boli zákazníkom na celom svete dodané takmer štyri milióny Octavií, čo predstavuje približne 38 % celkového odbytu značky za toto obdobie. Octavia je v takmer 118. ročnej histórii automobilky nesporným bestsellerom.

Cieľom rastovej stratégie je zvýšiť do roku 2018 celosvetové predaje značky na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.

V prvom polroku 2013 predstavila česká automobilka tretiu generáciu Octavie postupne v štyroch variantoch, keď prišla Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a športová Octavia RS.

Popri výrobe v hlavnom závode značky Škoda v Mladej Boleslavi, schádza vozidlo aj z liniek v Rusku (Nižní Novgorod), Indii (Aurangabad), na Ukrajine (Solomonovo) a v Kazachstane (Usť-Kamenogorsk).

Škoda plánuje dd roku 2014 spustenie výroby v Číne, na najväčšom trhu značky.

Produkcia podľa modelov

Počet kusov

Produkcia podľa závodov

Počet kusov

Octavia I.

971 490

ČR, Mladá Boleslav

2 239 978

Octavia I. Combi

470 636

ČR, Vrchlabí

856 273

Octavia II.

1 607 875

Čína

639 654

Octavia II. Combi

881 191

Rusko

120 130

Octavia III.

45 146

India

73 575

Octavia III. Combi

23 662

Ukrajina

23 446

Slovensko

46 944

Rapid tiež nechce zaostávať

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Od roku 2012 vyrába Škoda aj liftback nižšej strednej triedy s menom Rapid, ktorý má ambície zaplniť mieste po prvej generácii modelu Octavia.

Škodovka by chcela tento model ešte viac zatraktívniť a preto prichádza s novým akčným modelom Rapid StylePLUS. Vychádza z výbavového stupňa Ambition, doplneného o rad dizajnových, komfortných a funkčných prvkov.

Akčný model sa odlišuje dizajnovými prvkami v čiernom prevedení: patrí k nim zadný spojler na piatych dverách, kryty vonkajších spätných zrkadiel a lišty na prednom nárazníku a na dverách.

Súčasťou sériovej výbavy verzie Rapid StylePLUS sú nové xenónové svetlomety a predné hmlové svetlomety s funkciou svietenia do zákruty.

Interiér vozidla zahŕňa aj športové sedadlá s výrazne tvarovanými bočnicami alebo kryty pedálov z ušľachtilej ocele s protišmykovými gumovými plochami.

V ponuke akčného modelu sú štyri motory - dva zážihové 1,2 TSI s výkonmi 63 kW alebo 77 kW, a dva naftové, 1,6 TDI s výkonom 66 kW a 1,6 TDI s výkonom 77 kW. Silnejší benzínový motor má manuálnu šesťstupňovú prevodovku, manuálne prevodovky ostatných troch motorizácií sú päťstupňové.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  4. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 093
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 292
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 700
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 673
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 056
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


5 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


6 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


13 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


8 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 649
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 090
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 884
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 760
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 689
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 945
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu