Škoda už vyrobila štyri milióny Octavií

Na úspech značky chce nadviazať aj akčný model Rapid StylePLUS.

(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Automobilka našich západných susedov sa pochválila, že sa jej podarilo vyrobiť už štyri milióny kusov vozidla Škoda Octavia.

Začalo to v roku 1996 prvým novo vyvinutým modelom značky Škoda po páde železnej opony a spoluprácou značky Škody s koncernom Volkswagen.

Úspech nie len v našich končinách

Od roku 1996 do konca júla 2013 boli zákazníkom na celom svete dodané takmer štyri milióny Octavií, čo predstavuje približne 38 % celkového odbytu značky za toto obdobie. Octavia je v takmer 118. ročnej histórii automobilky nesporným bestsellerom.

Cieľom rastovej stratégie je zvýšiť do roku 2018 celosvetové predaje značky na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.

V prvom polroku 2013 predstavila česká automobilka tretiu generáciu Octavie postupne v štyroch variantoch, keď prišla Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a športová Octavia RS.

Popri výrobe v hlavnom závode značky Škoda v Mladej Boleslavi, schádza vozidlo aj z liniek v Rusku (Nižní Novgorod), Indii (Aurangabad), na Ukrajine (Solomonovo) a v Kazachstane (Usť-Kamenogorsk).

Škoda plánuje dd roku 2014 spustenie výroby v Číne, na najväčšom trhu značky.

Produkcia podľa modelov

Počet kusov

Produkcia podľa závodov

Počet kusov

Octavia I.

971 490

ČR, Mladá Boleslav

2 239 978

Octavia I. Combi

470 636

ČR, Vrchlabí

856 273

Octavia II.

1 607 875

Čína

639 654

Octavia II. Combi

881 191

Rusko

120 130

Octavia III.

45 146

India

73 575

Octavia III. Combi

23 662

Ukrajina

23 446

Slovensko

46 944

Rapid tiež nechce zaostávať

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Od roku 2012 vyrába Škoda aj liftback nižšej strednej triedy s menom Rapid, ktorý má ambície zaplniť mieste po prvej generácii modelu Octavia.

Škodovka by chcela tento model ešte viac zatraktívniť a preto prichádza s novým akčným modelom Rapid StylePLUS. Vychádza z výbavového stupňa Ambition, doplneného o rad dizajnových, komfortných a funkčných prvkov.

Akčný model sa odlišuje dizajnovými prvkami v čiernom prevedení: patrí k nim zadný spojler na piatych dverách, kryty vonkajších spätných zrkadiel a lišty na prednom nárazníku a na dverách.

Súčasťou sériovej výbavy verzie Rapid StylePLUS sú nové xenónové svetlomety a predné hmlové svetlomety s funkciou svietenia do zákruty.

Interiér vozidla zahŕňa aj športové sedadlá s výrazne tvarovanými bočnicami alebo kryty pedálov z ušľachtilej ocele s protišmykovými gumovými plochami.

V ponuke akčného modelu sú štyri motory - dva zážihové 1,2 TSI s výkonmi 63 kW alebo 77 kW, a dva naftové, 1,6 TDI s výkonom 66 kW a 1,6 TDI s výkonom 77 kW. Silnejší benzínový motor má manuálnu šesťstupňovú prevodovku, manuálne prevodovky ostatných troch motorizácií sú päťstupňové.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 968
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 892
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 765
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 274
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 727
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 651
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 497
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744