SME

Peugeot Sport pripravuje ďalšie výkonné verzie modelov 208 a 308

Francúzska značka vyvíja posilnený Peugeot 208, ostrý koncept 308 R a hybrid kombinujúci zábavu a efektivitu - 208 FE.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Z absolútneho úspechu automobilky Peugeot na zrejme najznámejších pretekoch do vrchu - Pikes Peak, chce značka poriadne vyťažiť. V oddelení Peugeot Sport vzniká viacero špeciálnych derivátov bežných modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na americké víťazstvo najužšie nadviaže špeciálna verzia modelu 208 GTi Pikes Peak Edition. Motor posilnený o približne 30 konských síl ponúkne celkovo 169 kW (230 k).

Malý Peugeot sa tak vďaka prepĺňanému štvorvalcovému motoru 1,6 THP dostane z pokoja na stovku za menej ako sedem sekúnd. Maximálna rýchlosť – 225 km/h je už tiež veľmi slušná hodnota. Počítať zrejme môžeme aj so štylistickými zmenami napodobňujúcimi špeciál Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

SkryťVypnúť reklamu

Zaútočí kompaktný model na Golf GTi?

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

O malý stupienok vyššie od verzií GTi stoja ešte ostrejšie verzie R. Peugeot už predstavil model RCZ R, na ktorý má šancu nadviazať kompaktný hatchback 308 vo svojej novej generácii.

Napriek tomu, že sme ho už na fotografiách videli, svetu sa predstaví o niekoľko týždňov vo Frankfurte.

Koncept Peugeot 308 R bude tiež poháňať kompaktný a veľmi „talentovaný“ motor 1,6 THP s výkonom vyhnaným až na 199 kW (270 k). Zanedbateľný nie je ani krútiaci moment 330 Nm dostupný medzi 1 900 až 5 500 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že dynamické parametre ešte neboli oficiálne zverejnené, ak sa odrazíme od modelu RCZ R môžeme očakávať zrýchlenie 0 - 100 km/h pod 6 sekúnd.

Vonkajší vzhľad skrášlia 19-palcové kolesá s pneumatikami 235/35, pod ktorými budú ukryté brzdy Alcon s priemerom kotúčov 380 mm vpredu a 330 mm vzadu. Špecialitou bude rozšírená dvojfarebná karoséria posadená bližšie k zemi o 26 mm.

Zábavný a efektívny hybrid so spotrebou 2,1 litra

K modelu 208 sa ešte vrátime, pretože Peugeot pracuje na špeciálnej hybridnej verzii FE.

Očakávať by sme mali hybrid s priemernou spotrebou 2,1 litra paliva na 100 km jazdy a schopnosť zrýchliť z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd.

Nie je to len technika, čo malému hybridnému Peugeotu zabezpečí úspornosť a dynamiku. Hlavnú zásluhu na prípadnom úspechu má mať výrazne zníženie hmotnosti až na konečných 780 kg.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot skombinoval základnú karosériu z kompozitnými dielmi, sklami z polykarbonátu, polypropylénových polymérov vo dverách a odľahčeného zavesenia kolies.

Techniku tvorí 1,2-litrový spaľovací trojvalec s výkonom 51 kW (70 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Motor pracuje v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním. Osadený je pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre hladší chod.

Výkon zážihového motora podporí 30 kW elektromotor, ktorý je derivátom používaným aj vytrvalostným špeciálom Peugeot 908 HYbrid4 Le Mans. Umiestený je na zadnej náprave a spolu so spaľovacím motorom spolupracuje s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC.

Samotný elektromotor váži len 7 kilogramov a zásobený je energiou z akumulátorov s celkovou hmotnosťou 25 kg. V prípade brzdenia sa elektromotor premení na generátor s výkonom 100 kW, ktorý účinne dobíja batérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čisto elektrický režim by mal zabezpečiť automobilu dojazd do 20 km.

Skratka FE znamená ‚zábavný a efektívny‘. Či to tak bude aj v reálnom svete mimo laboratórnych podmienok ukáže čas.

Peugeot

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 7
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 506
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 170
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 475
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 313
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu