SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Peugeot Sport pripravuje ďalšie výkonné verzie modelov 208 a 308

Francúzska značka vyvíja posilnený Peugeot 208, ostrý koncept 308 R a hybrid kombinujúci zábavu a efektivitu - 208 FE.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Z absolútneho úspechu automobilky Peugeot na zrejme najznámejších pretekoch do vrchu - Pikes Peak, chce značka poriadne vyťažiť. V oddelení Peugeot Sport vzniká viacero špeciálnych derivátov bežných modelov.

Na americké víťazstvo najužšie nadviaže špeciálna verzia modelu 208 GTi Pikes Peak Edition. Motor posilnený o približne 30 konských síl ponúkne celkovo 169 kW (230 k).

Malý Peugeot sa tak vďaka prepĺňanému štvorvalcovému motoru 1,6 THP dostane z pokoja na stovku za menej ako sedem sekúnd. Maximálna rýchlosť – 225 km/h je už tiež veľmi slušná hodnota. Počítať zrejme môžeme aj so štylistickými zmenami napodobňujúcimi špeciál Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

Zaútočí kompaktný model na Golf GTi?

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

O malý stupienok vyššie od verzií GTi stoja ešte ostrejšie verzie R. Peugeot už predstavil model RCZ R, na ktorý má šancu nadviazať kompaktný hatchback 308 vo svojej novej generácii.

Napriek tomu, že sme ho už na fotografiách videli, svetu sa predstaví o niekoľko týždňov vo Frankfurte.

Koncept Peugeot 308 R bude tiež poháňať kompaktný a veľmi „talentovaný“ motor 1,6 THP s výkonom vyhnaným až na 199 kW (270 k). Zanedbateľný nie je ani krútiaci moment 330 Nm dostupný medzi 1 900 až 5 500 ot/min.

Napriek tomu, že dynamické parametre ešte neboli oficiálne zverejnené, ak sa odrazíme od modelu RCZ R môžeme očakávať zrýchlenie 0 - 100 km/h pod 6 sekúnd.

Vonkajší vzhľad skrášlia 19-palcové kolesá s pneumatikami 235/35, pod ktorými budú ukryté brzdy Alcon s priemerom kotúčov 380 mm vpredu a 330 mm vzadu. Špecialitou bude rozšírená dvojfarebná karoséria posadená bližšie k zemi o 26 mm.

Zábavný a efektívny hybrid so spotrebou 2,1 litra

K modelu 208 sa ešte vrátime, pretože Peugeot pracuje na špeciálnej hybridnej verzii FE.

Očakávať by sme mali hybrid s priemernou spotrebou 2,1 litra paliva na 100 km jazdy a schopnosť zrýchliť z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd.

Nie je to len technika, čo malému hybridnému Peugeotu zabezpečí úspornosť a dynamiku. Hlavnú zásluhu na prípadnom úspechu má mať výrazne zníženie hmotnosti až na konečných 780 kg.

Peugeot skombinoval základnú karosériu z kompozitnými dielmi, sklami z polykarbonátu, polypropylénových polymérov vo dverách a odľahčeného zavesenia kolies.

Techniku tvorí 1,2-litrový spaľovací trojvalec s výkonom 51 kW (70 k) a krútiacim momentom 120 Nm. Motor pracuje v Atkinsonovom cykle s účinnejším spaľovaním. Osadený je pretekárskou hlavou valcov s povlakom z tvrdeného uhlíka pre hladší chod.

Výkon zážihového motora podporí 30 kW elektromotor, ktorý je derivátom používaným aj vytrvalostným špeciálom Peugeot 908 HYbrid4 Le Mans. Umiestený je na zadnej náprave a spolu so spaľovacím motorom spolupracuje s modifikovanou päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou EGC.

Samotný elektromotor váži len 7 kilogramov a zásobený je energiou z akumulátorov s celkovou hmotnosťou 25 kg. V prípade brzdenia sa elektromotor premení na generátor s výkonom 100 kW, ktorý účinne dobíja batérie.

Čisto elektrický režim by mal zabezpečiť automobilu dojazd do 20 km.

Skratka FE znamená ‚zábavný a efektívny‘. Či to tak bude aj v reálnom svete mimo laboratórnych podmienok ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 379
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 305
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 512
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 5 175
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 439
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 007
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 751
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čerpacia stanica Mol v maďarskej Rajke

Boli sme sa pozrieť v Maďarsku, kde zaviedli dve ceny a kontroly značiek na autách.


20 h
Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Cvičenia Slovak Sheelds 2022 sa zúčastnili aj príslušníci americkej armády.

Stalo sa tak v rámci cvičenia Slovenský štít 2022.


2 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


14 h
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


13 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


21 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Kristína Behúňová: Bikepacking po španielsky: Z Valencie cez Castilla-La Mancha
  2. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  3. Jano Richter: Motoristické hody tohoto víkendu - Indy500, Monako, Nordschleife24 ...
  4. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  5. Ján Škerko: Viktor Orbán je rozbíjač európskej jednoty a trieska pod nechtom
  6. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  7. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  8. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 477
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 7 341
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 785
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 135
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 393
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 774
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 654
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 639
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu