V Toyote Yaris sa ukrýva hybrid s výkonom 420 koní

Technika spája zážihový motor s dvoma výkonnými elektromotormi. Cieľom je zabezpečiť „inteligentný“ elektrický pohon všetkých štyroch kolies.

(Zdroj: Toyota)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

BRATISLAVA. Automobilka Toyota uvoľnila oficiálne technické informácie o špeciálnom trojdverovom modeli Yaris Hybrid R.

Predné kolesá poháňa 1,6-litrový štvorvalcový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 300 konských síl, ktorý špeciálne vyvinula spoločnosť Toyota Motorsport GmbH (TMG) podľa pravidiel Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA), aby sa dal využívať v rôznych motoristických disciplínach.

Každé zadné koleso samostatne poháňa elektromotor s výkonom 60 k – rovnaký ako v štandardnom modeli Yaris Hybrid s plne hybridným pohonom.

Hybridná pohonná sústava vyvinie celkový systémový výkon až 310 kW (420 k). Oba elektromotory pracujú počas fázy brzdenia ako generátory elektrickej energie a dopĺňajú zážihový motor pri zrýchľovaní.

Kondenzátor vytlačil batérie

Podobne ako v modeli TS030 HYBRID sa energia rekuperovaná počas fázy brzdenia ukladá do superkondenzátora. V porovnaní so štandardným akumulátorom NiMh hybridnej sústavy má superkondenzátor vyššiu hustotu energie a vysokú rýchlosť nabíjania aj uvoľňovania energie. Je prispôsobený požiadavkám športovej jazdy na trati, ktorá si vyžaduje krátke a okamžité odovzdanie energie.

V cestnom režime superkondenzátor uvoľňuje energiu rekuperovanú počas brzdenia maximálne 10 sekúnd na jedno nabitie a celkový výkon oboch elektromotorov sa zníži na 29 kW (40 k).

V pretekárskom režime dosahujú zadné elektromotory kombinovaný maximálny výkon 88 kW (120 k) až päť sekúnd na jedno nabitie, čo odráža vyššiu frekvenciu brzdenia a zrýchľovania pri jazde na okruhu.

Tretí elektromotor s výkonom 60 k, ktorý sa nachádza medzi motorom a šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, funguje ako generátor v dvoch rôznych prípadoch: pri spomaľovaní, kedy napĺňa superkondenzátor, a pri zrýchľovaní, keď priamo poháňa zadné elektromotory.

Táto situácia však nastane len v prípade, ak výkon motora a krútiaci moment prevýšia potenciál priľnavosti predných kolies.

Generátor sa správa ako pokročilý protipreklzový systém a presmeruje krútiaci moment v podobe elektrickej energie na zadné kolesá s cieľom zvýšiť akceleráciu a zlepšiť ovládateľnosť vozidla než jednoducho len obmedziť výkon motora.

Dávkovanie krútiaceho momentu na požiadanie

Zadné elektromotory – jeden na každé koleso – môžu pri prejazde zákrutou výrazne ovplyvniť jazdné vlastnosti modelu Yaris Hybrid-R zmenou rozdelenia krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy.

Každý motor možno použiť samostatne ako generátor alebo ako motor na dosiahnutie rovnakého efektu – inteligentného diferenciálu využívajúceho smerovanie krútiaceho momentu.

V závislosti od polomeru zakrivenia môže systém posielať viac krútiaceho momentu na vonkajšie zadné koleso, a umožniť tak vyššiu rýchlosť pri prejazde zákrutou do rohu (stredne rýchle zákruty), vyvinúť vyššiu brzdnú silu na vnútorné koleso (rýchle zákruty), či dokonca zabrzdiť a zrýchliť každé koleso samostatne (pomalé zákruty) s cieľom upraviť účinok stáčania do lepšej línie, obmedziť uhol natočenia kolies a nedotáčavosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 430
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 559
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 861
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 742
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 746
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 865
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 945
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 832
  9. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 806
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 616

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

DOMOV

Poisťovne otočili. Dopoludnia sa vakcína platila, popoludní nie

Dve z troch poisťovní tvrdia, že očkovanie proti osýpkam preplatia.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop