BRATISLAVA. Toyota potvrdila, že zdokonalená verzia konceptu FCV-R sa objaví na autosalóne vo Frankfurte. Koncepčné vozidlo, ktorého zdrojom energie je palivový článok, sa prvýkrát objavilo už v roku 2011 na autosalóne v Tokiu.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Koncept FCV-R je dlhý 4 745 mm, široký 1 790 mm a vysoký 1 510 mm. Disponuje pohonným systémom, ktorý je podobný dnešným hybridným sústavám.
Spaľovací motor však nahradili palivové články a klasickú nádrž na fosílne palivo vystrieda tlaková nádoba na vodík.
Elektromotor si svoje miesto našiel pod prednou kapotou a poháňa kolesá prednej nápravy.
Zdokonalený palivový článok je o polovicu menší ako jeho predchádzajúca generácia, a to pri dvojnásobne vyššej „hustote výkonu“ (3kW/l).
Toyota si od neho sľubuje zvýšenie praktickosti v implementovaní systému do vozidla a zároveň zníženie jeho výrobnej ceny.
Nový systém palivových článkov by mal byť taký kompaktný, že jeho zabudovanie do vozidla sa neprejaví negatívne v priestore pre posádku alebo batožinu. Palivové články si svoje miesto našli pod podlahou vozidla.
Na uloženie rekuperovanej energie, napríklad počas brzdenia alebo jazdy z kopca, slúžia akumulátory uložené tiež pod podlahou vozidla. Toyota tvrdí, že koncept FCV-R počas testov dosiahol maximálny dojazd 675 kilometrov.
Jedinou emisiou počas jazdy je vodná para.
Väčšina automobiliek, ktoré zdokonaľujú svoje palivové články, považujú obdobie rokov 2015 až 2020 za prechodné. Po tomto období by sa mali vozidlá, ktoré využívajú vodíkové palivové články, objavovať na cestách úplne bežne.