SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Aktívny tlmič generuje elektrickú energiu

Výrobcovia aktívneho pruženia predstavili tlmiče schopné generovať elektrickú energiu.

(Zdroj: ZF)

BRATISLAVA. Nemecký výrobca prevodového ústrojenstva a aktívnych tlmičov – spoločnosť ZF a americká spoločnosť Levant Power spolu predstavili aktívnu tlmiacu jednotku, ktorá je schopná generovať elektrickú energiu.

Základom je aktívny tlmič, ktorý je schopný meniť svoju charakteristiku vďaka malému prídavnému valcu - ventilu, ovládanému elektromagnetom.

Aktívny tlmič slúži v utajení

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Elektronicky riadené tlmiče zabezpečia automobilu stabilitu počas rýchlo sa meniacich podmienok na ceste, alebo možnosť nastavenia charakteristiky tlmičov – napr. pre komfortnú, alebo športovú jazdu.

Ak sa automobil pri prejazde zákrutou nakláňa, tlmiče na vonkajšej strane stuhnú, alebo dokonca nepatrne zvýšia svetlú výšku podvozka na zaťaženej strane.

Aktívny podvozok je schopný zvýšiť aj svetlú výšku celého auta v prípadoch, keď šofér potrebuje vyjsť na obrubník, alebo prejsť po nespevnej ceste.

Tlmiče, ovládané riadiacou jednotkou, svoju prácu odvedú aj počas núdzového brzdenia, kedy zabezpečia aby automobil „nekľakol“ na prednú nápravu.

Ventil generuje elektrickú energiu

V novom projekte bol elektricky riadený ventil na tlmičoch vymenený za malý hydromotor s cievkou, cez ktorý preteká kvapalina v tlmičoch.

Pri bežnej práci tlmiča, kvapalina v ňom prúdiaca roztáča motor – generátor a ten produkuje elektrickú energiu.

Samozrejme platí, že napríklad pri športovej jazde v zákrutách, alebo na ceste s veľkým množstvom nerovností, tlmič produkuje viac elektrickej energie. Tá je následné ukladaná v akumulátoroch a využitá na pohon elektrického zariadenia v aute.

Výsledkom je vytúžené zníženie emisií CO2 a samozrejme zníženie spotreby vozidla. Na slovenských cestách by bol podobný systém zvlášť účinný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 586
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 150
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 065
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 738
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 685
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 021
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 015
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


15 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  3. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 660
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 302
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 558
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 969
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu