SME

Aktívny tlmič generuje elektrickú energiu

Výrobcovia aktívneho pruženia predstavili tlmiče schopné generovať elektrickú energiu.

(Zdroj: ZF)

BRATISLAVA. Nemecký výrobca prevodového ústrojenstva a aktívnych tlmičov – spoločnosť ZF a americká spoločnosť Levant Power spolu predstavili aktívnu tlmiacu jednotku, ktorá je schopná generovať elektrickú energiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základom je aktívny tlmič, ktorý je schopný meniť svoju charakteristiku vďaka malému prídavnému valcu - ventilu, ovládanému elektromagnetom.

Aktívny tlmič slúži v utajení

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

Elektronicky riadené tlmiče zabezpečia automobilu stabilitu počas rýchlo sa meniacich podmienok na ceste, alebo možnosť nastavenia charakteristiky tlmičov – napr. pre komfortnú, alebo športovú jazdu.

Ak sa automobil pri prejazde zákrutou nakláňa, tlmiče na vonkajšej strane stuhnú, alebo dokonca nepatrne zvýšia svetlú výšku podvozka na zaťaženej strane.

Aktívny podvozok je schopný zvýšiť aj svetlú výšku celého auta v prípadoch, keď šofér potrebuje vyjsť na obrubník, alebo prejsť po nespevnej ceste.

Tlmiče, ovládané riadiacou jednotkou, svoju prácu odvedú aj počas núdzového brzdenia, kedy zabezpečia aby automobil „nekľakol“ na prednú nápravu.

SkryťVypnúť reklamu

Ventil generuje elektrickú energiu

V novom projekte bol elektricky riadený ventil na tlmičoch vymenený za malý hydromotor s cievkou, cez ktorý preteká kvapalina v tlmičoch.

Pri bežnej práci tlmiča, kvapalina v ňom prúdiaca roztáča motor – generátor a ten produkuje elektrickú energiu.

Samozrejme platí, že napríklad pri športovej jazde v zákrutách, alebo na ceste s veľkým množstvom nerovností, tlmič produkuje viac elektrickej energie. Tá je následné ukladaná v akumulátoroch a využitá na pohon elektrického zariadenia v aute.

Výsledkom je vytúžené zníženie emisií CO2 a samozrejme zníženie spotreby vozidla. Na slovenských cestách by bol podobný systém zvlášť účinný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 887
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 636
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 195
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 120
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 118
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 887
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 720
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 406
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 025
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 871
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 108
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 948
  7. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 727
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 685
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu