BRATISLAVA. Skutočnosť, že automobilka Porsche predstaví svoj nový top model 918 Spyder na frankfurtskom autosalóne už začiatkom budúceho týždňa, snáď nik nespochybňoval. Až do začiatku septembra to však boli len domnienky.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Vzhľad vozidla je už viac-menej známy z neoficiálnych „odhalení“ i prvých novinárskych jázd na predsériových kusoch. Exteriér hyperšportu len potvrdzuje, že to nebude gýč, aký predvádza nejedna športovo sa tváriaca značka.
Tvary korešpondujú sú súčasným i minulým zmýšľaním automobilky a stelesňujú v prvom rade funkčnosť.
Porsche predstaví hybridnú technológiu typu plug-in so spaľovacím motorom umiestneným uprostred vozidla. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW (608 k). Spolupracovať bude s dvojicou elektromotorov: 115 kW (156 k) a 95 kW (129 k).
Hybridný systém vyprodukuje kombinovaný výkon 652 kW (887 k), ktorý zabezpečí vozidlu raketové zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h – 2,8 sekundy.
Na opačnej strane stojí, v prípade Porsche 918 Spyder, dych vyrážajúca informácia o priemernej spotreba paliva. Plne nabité batérie umožnia „elektrickú“ jazdu do vzdialenosti 30 km a na 100 km by sa 918 Spyder mal uspokojiť len s troma litrami benzínu.
Okrem dlho očakávaného superšportu sa na autosalóne vo Frankfurte premiérovo objavia aj modely 911 Turbo a Turbo S a špeciálna edícia ‚50 years 911‘.
Ktorý z top modelov sa vám páči viac? Klasická Carrera GT z roku 2004 na obrázku nižšie alebo hybridná novinka 918 Spyder?