BRATISLAVA. Intenzívny testovací harmonogram Hyundai Motorsport pokračoval aj v priebehu mesiaca augusta, kedy súťažný špeciál i20 WRC pre sezónu 2014 absolvoval testy na asfaltovaných cestách vo Francúzsku a rýchlostné testy na štrkovom povrchu vo Fínsku.
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Testovací piloti Bryan Bouffier a Juho Hänninen najprv najazdili spolu 10 dní na asfalte, kým štrkový špecialista Hänninen vyštartoval na svoju domácu pôdu.
Hyundai i20 WRC po prvý raz absolvoval testy na asfaltových cestách vo francúzskom regióne Vosges (Vogézy) v dňoch 12. až 16. augusta. Hlavným cieľom bolo získať skúsenosti a zozbierať dáta v tomto špecifickom hornatom teréne.
Skoky sú extrémne náročné
“Vo Fínsku sme použili evolučný stupeň automobilu v špecifikácii pre sezónu 2014, ktorá sa líši od verzie testovanej vo Francúzsku,” vysvetľuje šéf tímu Michel Nandan.
“Realizovali sme určité zmeny tvaru karosérie a počas testov sme optimalizovali aerodynamiku vozidla. Chceli sme preskúšať, či všetky aspekty vozidla správne fungujú pri vysokej rýchlosti a pri skokoch na horizontoch, čo je extrémne náročné.“
Vozidlo môže dosiahnuť pri skokoch extrémne zrýchlenie a je dôležité podrobne preštudovať správanie vozidla a všetkých jeho komponentov pri dopade.
Hyundai čaká ešte veľa práce
S testovacími jazdami, naplánovanými takmer každé dva týždne, má teraz Hyundai Motorsport najrušnejšie obdobie vo fáze vývoja pred debutom na budúcoročných majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach FIA World Rally Championship.
“S novými prvkami na automobile pri každej testovacej sekcii máme veľa práce, nielen v teréne ale aj v závode, aby sme automobil pripravili. Tím pracuje s veľkým nasadením a každý sa usiluje urobiť pre to maximum”, rekapituluje Michel Nandan.
Šampionát WRC sa uskutočňuje od roku 1973 a každý rok je jeho súčasťou približne 13 pretekov. Predchádzajúcich deväť ročníkov vyhral Francúz Sébastien Loeb pod krídlami Citroënu. Tento rok si po víťazný titul ide ďalší Francúz a ďalší Sébastien. Ogier tak zrejme vylepší renomé značky Volkswagen Motorsport. |