SME
reklama

Hyundai pritvrdil testy špeciálu i20 WRC

Hyundai pokračuje v intenzívnom testovaní špeciálu i20 WRC. Dôležitý je nielen podvozok, ale aj aerodynamika.

(Zdroj: HF)

BRATISLAVA. Intenzívny testovací harmonogram Hyundai Motorsport pokračoval aj v priebehu mesiaca augusta, kedy súťažný špeciál i20 WRC pre sezónu 2014 absolvoval testy na asfaltovaných cestách vo Francúzsku a rýchlostné testy na štrkovom povrchu vo Fínsku.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Testovací piloti Bryan Bouffier a Juho Hänninen najprv najazdili spolu 10 dní na asfalte, kým štrkový špecialista Hänninen vyštartoval na svoju domácu pôdu.

Hyundai i20 WRC po prvý raz absolvoval testy na asfaltových cestách vo francúzskom regióne Vosges (Vogézy) v dňoch 12. až 16. augusta. Hlavným cieľom bolo získať skúsenosti a zozbierať dáta v tomto špecifickom hornatom teréne.

Skoky sú extrémne náročné

“Vo Fínsku sme použili evolučný stupeň automobilu v špecifikácii pre sezónu 2014, ktorá sa líši od verzie testovanej vo Francúzsku,” vysvetľuje šéf tímu Michel Nandan.

“Realizovali sme určité zmeny tvaru karosérie a počas testov sme optimalizovali aerodynamiku vozidla. Chceli sme preskúšať, či všetky aspekty vozidla správne fungujú pri vysokej rýchlosti a pri skokoch na horizontoch, čo je extrémne náročné.“

Vozidlo môže dosiahnuť pri skokoch extrémne zrýchlenie a je dôležité podrobne preštudovať správanie vozidla a všetkých jeho komponentov pri dopade.

Hyundai čaká ešte veľa práce

S testovacími jazdami, naplánovanými takmer každé dva týždne, má teraz Hyundai Motorsport najrušnejšie obdobie vo fáze vývoja pred debutom na budúcoročných majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach FIA World Rally Championship.

“S novými prvkami na automobile pri každej testovacej sekcii máme veľa práce, nielen v teréne ale aj v závode, aby sme automobil pripravili. Tím pracuje s veľkým nasadením a každý sa usiluje urobiť pre to maximum”, rekapituluje Michel Nandan.

Šampionát WRC sa uskutočňuje od roku 1973 a každý rok je jeho súčasťou približne 13 pretekov. Predchádzajúcich deväť ročníkov vyhral Francúz Sébastien Loeb pod krídlami Citroënu. Tento rok si po víťazný titul ide ďalší Francúz a ďalší Sébastien. Ogier tak zrejme vylepší renomé značky Volkswagen Motorsport.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 674
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 109
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 917
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 269
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 97 827
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 545
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 245
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 660
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 30 948
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 896
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 899
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu