SME

Hyundai pritvrdil testy špeciálu i20 WRC

Hyundai pokračuje v intenzívnom testovaní špeciálu i20 WRC. Dôležitý je nielen podvozok, ale aj aerodynamika.

(Zdroj: HF)

BRATISLAVA. Intenzívny testovací harmonogram Hyundai Motorsport pokračoval aj v priebehu mesiaca augusta, kedy súťažný špeciál i20 WRC pre sezónu 2014 absolvoval testy na asfaltovaných cestách vo Francúzsku a rýchlostné testy na štrkovom povrchu vo Fínsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?

SkryťVypnúť reklamu

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

Testovací piloti Bryan Bouffier a Juho Hänninen najprv najazdili spolu 10 dní na asfalte, kým štrkový špecialista Hänninen vyštartoval na svoju domácu pôdu.

Hyundai i20 WRC po prvý raz absolvoval testy na asfaltových cestách vo francúzskom regióne Vosges (Vogézy) v dňoch 12. až 16. augusta. Hlavným cieľom bolo získať skúsenosti a zozbierať dáta v tomto špecifickom hornatom teréne.

Skoky sú extrémne náročné

“Vo Fínsku sme použili evolučný stupeň automobilu v špecifikácii pre sezónu 2014, ktorá sa líši od verzie testovanej vo Francúzsku,” vysvetľuje šéf tímu Michel Nandan.

“Realizovali sme určité zmeny tvaru karosérie a počas testov sme optimalizovali aerodynamiku vozidla. Chceli sme preskúšať, či všetky aspekty vozidla správne fungujú pri vysokej rýchlosti a pri skokoch na horizontoch, čo je extrémne náročné.“

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo môže dosiahnuť pri skokoch extrémne zrýchlenie a je dôležité podrobne preštudovať správanie vozidla a všetkých jeho komponentov pri dopade.

Hyundai čaká ešte veľa práce

S testovacími jazdami, naplánovanými takmer každé dva týždne, má teraz Hyundai Motorsport najrušnejšie obdobie vo fáze vývoja pred debutom na budúcoročných majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach FIA World Rally Championship.

“S novými prvkami na automobile pri každej testovacej sekcii máme veľa práce, nielen v teréne ale aj v závode, aby sme automobil pripravili. Tím pracuje s veľkým nasadením a každý sa usiluje urobiť pre to maximum”, rekapituluje Michel Nandan.

Šampionát WRC sa uskutočňuje od roku 1973 a každý rok je jeho súčasťou približne 13 pretekov. Predchádzajúcich deväť ročníkov vyhral Francúz Sébastien Loeb pod krídlami Citroënu. Tento rok si po víťazný titul ide ďalší Francúz a ďalší Sébastien. Ogier tak zrejme vylepší renomé značky Volkswagen Motorsport.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  6. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  7. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  8. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 876
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 24 999
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 416
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 991
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 108
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 066
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 025
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu