Bez obmedzovača rýchlosti získali horšie hodnotenie nárazových testov

Do posledných nárazových testov Euro NCAP zaradila nezávislá skúšobňa päť vozidiel, z ktorých až štyri sú japonské značky. Ani jedna z nich nepohorela.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

BRATISLAVA. Nárazové testy Euro NCAP tvoria bernú mincu v prípade posudzovania bezpečnosti automobilov.

Nie je tajomstvom, že jednotlivé automobilky v snahe získať čo najlepšie hodnotenie, prispôsobujú bezpečnostné prvky vozidla tak, aby normovanými výsledkami testov prešli čo najlepšie.

To však nič nemení na tom, že „päťhviezdičkové“ autá v dnešnej dobe ponúkajú nepomerne vyššiu úroveň bezpečnosti v porovnaní s vozidlami z pred desiatich a viac rokov.

Na mimoriadne vysokom štandardne bezpečnosti majú svoju zásluhu aj stále častejšie využívané, elektronické a bezpečnostné systémy.

Posúvajú sa stále do nižších tried automobilov a tak je bežné, že aj vozidlo nižšej strednej triedy je vybavené napr. systémom na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, systémom na stráženie tzv. mŕtveho uhla alebo predkolíznym systémom s automatickým núdzovým brzdením.

Jedným z ocenených pomocníkov, vyvinutý koncernom Volkswagen, je napríklad aj kolízna brzda, ktorá brzdí vozidlo aj po prípadnej havárii a zamedzí tak jeho nekontrolovanému pohybu.

Päť hviezdičiek pre japoncov

Organizácia Euro NCAP si v posledných testoch do parády zobrala päť vozidiel: Lexus IS 300h, Mazda 6, Mitsubishi Space Star, Opel Adam a Toyota Corrola.

Aj tentoraz posudzovala vozidlá v štyroch základných kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Lexus IS 300h

Najvyššie priemerné hodnotenie z posledných testov získal Lexus IS 300h a potvrdil tak triedu do ktorej právom patrí. Vysoké čísla v prvých troch kategóriách „kazí“ relatívne nízke hodnotenie bezpečnostných systémov vo vozidle – len na úrovni 66 %, čo má zrejme na svedomí absencia limitéra rýchlosti.

Porotcovia nezabudli pochváliť aktívnu kapotu vozidla. Automobil je schopný vyhodnotiť náraz s chodcom, nadvihnúť kapotu a lepšie rozložiť prípadný náraz hlavy na kapotu.

Toyota Corolla

Nová generácia jedného z najpredávanejších modelov auta na svete, Toyota Corolla obstála v nárazových testoch Euro NCAP veľmi podobne ako vyššie spomenutý model luxusnej divízie automobilky – Lexus.

Toyota v ochrane posádky dokonca o tri percentuálne body Lexus prekonáva. Nižšie (voči Lexusu), no napriek tomu slušné hodnotenie získala Corolla aj za ochranu chodcov.

Obe značky „koncernu“ – Toyota aj Lexus ochránia detskú posádku mimoriadne spoľahlivo.

Aj v prípade Toyoty Corolly chýba elektronický obmedzovač rýchlosti, čo sa prejavilo na hodnotení v kategórii Elektronické asistenčné systémy.

Mazda 6

Automobil z dielní Mazda je tretím zo štvorice japonských značiek, ktoré posledné testy Euro NCAP ovládli. Ani Mazda nepokazila vysoké hodnotenia pre japonské vozidlá a získala plný počet hviezdičiek.

Výrazne sa vyznamenala v kategórii Elektronických asistenčných systémov, kde získala až 81 percentuálnych bodov.

Dizajn novej Mazdy 6 hodnotíme ako vydarený, no porotcom sa „nepáči“ hrana kapoty motora, ktorá nemá potrebný deformačný účinok. Body stratené za hranu kapoty v kategórii Ochrana chodcov, získala Mazda späť za vyhotovenie predného nárazníka.

Mitsubishi Space Star

Posledným Japoncom je Mitsubishi so svojim „hviezdnym“ modelom. Napriek svojmu menu Space Star nezískal plný počet hviezdičiek. V kategórii malých automobil sú ale aj štyri hviezdy veľmi dobré hodnotenie.

Ochrana dospelých cestujúcich je na úrovni oveľa väčších a dospelejších automobilov.

Myslíme si, že Mitsubishi by získalo aj plný počet hviezdičiek, ak by ponúkalo rovnakú „elektronickú“ ochranu ako jeho väčší protihráči. V ochrane chodcov dokonca takmer všetkých, naposledy testovaných, prekonáva.

Opel Adam

Štýlový Opel Adam sa popasoval s nárazovými testami so cťou. Deti ochráni rovnako dobre ako Mazda 6.

V porovnaní so zvyšnými testovanými, dobre obstál v ponuke elektronických bezpečnostných prvkov. Body sa mu podarilo získať elektronickým obmedzovačom rýchlosti, na ktorého absenciu doplatili Lexus aj Toyota.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  10. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  1. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  3. Move in immediately, if you feel like it
  4. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  5. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. Mio Spirit 7700 - autonavigace překvapuje super výbavou
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 835
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 520
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 12 515
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 10 164
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 351
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 640
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 635
  8. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 6 318
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 573
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 458

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Autorská strana Beaty Balogovej

Hovorme ešte o vražde, nie o Ficovej mediálnej tyranii

Prečo Fico a Danko opisujú novinárov ako agresívnu brigádu.

AUTORSKÁ STRANA TOMA NICHOLSONA

Slovensko po Gorile: Politika je skorumpovaná a Penta vlastní vyznamné médiá

Nové dôkazy budú dôležité aj bez súdu.

ŠPORT

Slovenskí mladíci spoznali súperov v kvalifikácii o postup na ME vo futbale

Slovenská reprezentácia do 21 rokov je v skupine číslo 2.

Neprehliadnite tiež

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.