Bez obmedzovača rýchlosti získali horšie hodnotenie nárazových testov

Do posledných nárazových testov Euro NCAP zaradila nezávislá skúšobňa päť vozidiel, z ktorých až štyri sú japonské značky. Ani jedna z nich nepohorela.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

BRATISLAVA. Nárazové testy Euro NCAP tvoria bernú mincu v prípade posudzovania bezpečnosti automobilov.

Nie je tajomstvom, že jednotlivé automobilky v snahe získať čo najlepšie hodnotenie, prispôsobujú bezpečnostné prvky vozidla tak, aby normovanými výsledkami testov prešli čo najlepšie.

To však nič nemení na tom, že „päťhviezdičkové“ autá v dnešnej dobe ponúkajú nepomerne vyššiu úroveň bezpečnosti v porovnaní s vozidlami z pred desiatich a viac rokov.

Na mimoriadne vysokom štandardne bezpečnosti majú svoju zásluhu aj stále častejšie využívané, elektronické a bezpečnostné systémy.

Posúvajú sa stále do nižších tried automobilov a tak je bežné, že aj vozidlo nižšej strednej triedy je vybavené napr. systémom na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, systémom na stráženie tzv. mŕtveho uhla alebo predkolíznym systémom s automatickým núdzovým brzdením.

Jedným z ocenených pomocníkov, vyvinutý koncernom Volkswagen, je napríklad aj kolízna brzda, ktorá brzdí vozidlo aj po prípadnej havárii a zamedzí tak jeho nekontrolovanému pohybu.

Päť hviezdičiek pre japoncov

Organizácia Euro NCAP si v posledných testoch do parády zobrala päť vozidiel: Lexus IS 300h, Mazda 6, Mitsubishi Space Star, Opel Adam a Toyota Corrola.

Aj tentoraz posudzovala vozidlá v štyroch základných kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Lexus IS 300h

Najvyššie priemerné hodnotenie z posledných testov získal Lexus IS 300h a potvrdil tak triedu do ktorej právom patrí. Vysoké čísla v prvých troch kategóriách „kazí“ relatívne nízke hodnotenie bezpečnostných systémov vo vozidle – len na úrovni 66 %, čo má zrejme na svedomí absencia limitéra rýchlosti.

Porotcovia nezabudli pochváliť aktívnu kapotu vozidla. Automobil je schopný vyhodnotiť náraz s chodcom, nadvihnúť kapotu a lepšie rozložiť prípadný náraz hlavy na kapotu.

Toyota Corolla

Nová generácia jedného z najpredávanejších modelov auta na svete, Toyota Corolla obstála v nárazových testoch Euro NCAP veľmi podobne ako vyššie spomenutý model luxusnej divízie automobilky – Lexus.

Toyota v ochrane posádky dokonca o tri percentuálne body Lexus prekonáva. Nižšie (voči Lexusu), no napriek tomu slušné hodnotenie získala Corolla aj za ochranu chodcov.

Obe značky „koncernu“ – Toyota aj Lexus ochránia detskú posádku mimoriadne spoľahlivo.

Aj v prípade Toyoty Corolly chýba elektronický obmedzovač rýchlosti, čo sa prejavilo na hodnotení v kategórii Elektronické asistenčné systémy.

Mazda 6

Automobil z dielní Mazda je tretím zo štvorice japonských značiek, ktoré posledné testy Euro NCAP ovládli. Ani Mazda nepokazila vysoké hodnotenia pre japonské vozidlá a získala plný počet hviezdičiek.

Výrazne sa vyznamenala v kategórii Elektronických asistenčných systémov, kde získala až 81 percentuálnych bodov.

Dizajn novej Mazdy 6 hodnotíme ako vydarený, no porotcom sa „nepáči“ hrana kapoty motora, ktorá nemá potrebný deformačný účinok. Body stratené za hranu kapoty v kategórii Ochrana chodcov, získala Mazda späť za vyhotovenie predného nárazníka.

Mitsubishi Space Star

Posledným Japoncom je Mitsubishi so svojim „hviezdnym“ modelom. Napriek svojmu menu Space Star nezískal plný počet hviezdičiek. V kategórii malých automobil sú ale aj štyri hviezdy veľmi dobré hodnotenie.

Ochrana dospelých cestujúcich je na úrovni oveľa väčších a dospelejších automobilov.

Myslíme si, že Mitsubishi by získalo aj plný počet hviezdičiek, ak by ponúkalo rovnakú „elektronickú“ ochranu ako jeho väčší protihráči. V ochrane chodcov dokonca takmer všetkých, naposledy testovaných, prekonáva.

Opel Adam

Štýlový Opel Adam sa popasoval s nárazovými testami so cťou. Deti ochráni rovnako dobre ako Mazda 6.

V porovnaní so zvyšnými testovanými, dobre obstál v ponuke elektronických bezpečnostných prvkov. Body sa mu podarilo získať elektronickým obmedzovačom rýchlosti, na ktorého absenciu doplatili Lexus aj Toyota.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 798
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 188
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 102
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 10 006
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 874
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 114
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 081
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 868
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 425

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Toto je obraz, akou sme krajinou

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Dobré ráno: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

TRENČÍN

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.