SME

Bez obmedzovača rýchlosti získali horšie hodnotenie nárazových testov

Do posledných nárazových testov Euro NCAP zaradila nezávislá skúšobňa päť vozidiel, z ktorých až štyri sú japonské značky. Ani jedna z nich nepohorela.

(Zdroj: Euro NCAP)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

BRATISLAVA. Nárazové testy Euro NCAP tvoria bernú mincu v prípade posudzovania bezpečnosti automobilov.

Nie je tajomstvom, že jednotlivé automobilky v snahe získať čo najlepšie hodnotenie, prispôsobujú bezpečnostné prvky vozidla tak, aby normovanými výsledkami testov prešli čo najlepšie.

SkryťVypnúť reklamu

To však nič nemení na tom, že „päťhviezdičkové“ autá v dnešnej dobe ponúkajú nepomerne vyššiu úroveň bezpečnosti v porovnaní s vozidlami z pred desiatich a viac rokov.

Na mimoriadne vysokom štandardne bezpečnosti majú svoju zásluhu aj stále častejšie využívané, elektronické a bezpečnostné systémy.

Posúvajú sa stále do nižších tried automobilov a tak je bežné, že aj vozidlo nižšej strednej triedy je vybavené napr. systémom na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, systémom na stráženie tzv. mŕtveho uhla alebo predkolíznym systémom s automatickým núdzovým brzdením.

Jedným z ocenených pomocníkov, vyvinutý koncernom Volkswagen, je napríklad aj kolízna brzda, ktorá brzdí vozidlo aj po prípadnej havárii a zamedzí tak jeho nekontrolovanému pohybu.

SkryťVypnúť reklamu

Päť hviezdičiek pre japoncov

Organizácia Euro NCAP si v posledných testoch do parády zobrala päť vozidiel: Lexus IS 300h, Mazda 6, Mitsubishi Space Star, Opel Adam a Toyota Corrola.

Aj tentoraz posudzovala vozidlá v štyroch základných kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Lexus IS 300h

Najvyššie priemerné hodnotenie z posledných testov získal Lexus IS 300h a potvrdil tak triedu do ktorej právom patrí. Vysoké čísla v prvých troch kategóriách „kazí“ relatívne nízke hodnotenie bezpečnostných systémov vo vozidle – len na úrovni 66 %, čo má zrejme na svedomí absencia limitéra rýchlosti.

Porotcovia nezabudli pochváliť aktívnu kapotu vozidla. Automobil je schopný vyhodnotiť náraz s chodcom, nadvihnúť kapotu a lepšie rozložiť prípadný náraz hlavy na kapotu.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Corolla

Nová generácia jedného z najpredávanejších modelov auta na svete, Toyota Corolla obstála v nárazových testoch Euro NCAP veľmi podobne ako vyššie spomenutý model luxusnej divízie automobilky – Lexus.

Toyota v ochrane posádky dokonca o tri percentuálne body Lexus prekonáva. Nižšie (voči Lexusu), no napriek tomu slušné hodnotenie získala Corolla aj za ochranu chodcov.

Obe značky „koncernu“ – Toyota aj Lexus ochránia detskú posádku mimoriadne spoľahlivo.

Aj v prípade Toyoty Corolly chýba elektronický obmedzovač rýchlosti, čo sa prejavilo na hodnotení v kategórii Elektronické asistenčné systémy.

Mazda 6

Automobil z dielní Mazda je tretím zo štvorice japonských značiek, ktoré posledné testy Euro NCAP ovládli. Ani Mazda nepokazila vysoké hodnotenia pre japonské vozidlá a získala plný počet hviezdičiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výrazne sa vyznamenala v kategórii Elektronických asistenčných systémov, kde získala až 81 percentuálnych bodov.

Dizajn novej Mazdy 6 hodnotíme ako vydarený, no porotcom sa „nepáči“ hrana kapoty motora, ktorá nemá potrebný deformačný účinok. Body stratené za hranu kapoty v kategórii Ochrana chodcov, získala Mazda späť za vyhotovenie predného nárazníka.

Mitsubishi Space Star

Posledným Japoncom je Mitsubishi so svojim „hviezdnym“ modelom. Napriek svojmu menu Space Star nezískal plný počet hviezdičiek. V kategórii malých automobil sú ale aj štyri hviezdy veľmi dobré hodnotenie.

Ochrana dospelých cestujúcich je na úrovni oveľa väčších a dospelejších automobilov.

Myslíme si, že Mitsubishi by získalo aj plný počet hviezdičiek, ak by ponúkalo rovnakú „elektronickú“ ochranu ako jeho väčší protihráči. V ochrane chodcov dokonca takmer všetkých, naposledy testovaných, prekonáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opel Adam

Štýlový Opel Adam sa popasoval s nárazovými testami so cťou. Deti ochráni rovnako dobre ako Mazda 6.

V porovnaní so zvyšnými testovanými, dobre obstál v ponuke elektronických bezpečnostných prvkov. Body sa mu podarilo získať elektronickým obmedzovačom rýchlosti, na ktorého absenciu doplatili Lexus aj Toyota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 281
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 805
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 020
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 461
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 061
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 250
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 172
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 009
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  2. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  3. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  4. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  5. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  6. Irena Šimuneková: Liptov – Važec a Važecká jaskyňa
  7. Radovan Čipka: Nemoderne, nedemokraticky, nekresťansky, ale aspoň s Ficom
  8. Jozef Huljak: Washington verzus Brusel. Dva svety v boji o vzácne zeminy.
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 607
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 436
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 145
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 279
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 260
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 069
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 564
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 524
  1. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  2. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  3. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  4. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  5. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  6. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  7. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
SkryťZatvoriť reklamu