SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Bez obmedzovača rýchlosti získali horšie hodnotenie nárazových testov

Do posledných nárazových testov Euro NCAP zaradila nezávislá skúšobňa päť vozidiel, z ktorých až štyri sú japonské značky. Ani jedna z nich nepohorela.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

BRATISLAVA. Nárazové testy Euro NCAP tvoria bernú mincu v prípade posudzovania bezpečnosti automobilov.

Nie je tajomstvom, že jednotlivé automobilky v snahe získať čo najlepšie hodnotenie, prispôsobujú bezpečnostné prvky vozidla tak, aby normovanými výsledkami testov prešli čo najlepšie.

To však nič nemení na tom, že „päťhviezdičkové“ autá v dnešnej dobe ponúkajú nepomerne vyššiu úroveň bezpečnosti v porovnaní s vozidlami z pred desiatich a viac rokov.

Na mimoriadne vysokom štandardne bezpečnosti majú svoju zásluhu aj stále častejšie využívané, elektronické a bezpečnostné systémy.

Posúvajú sa stále do nižších tried automobilov a tak je bežné, že aj vozidlo nižšej strednej triedy je vybavené napr. systémom na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu, systémom na stráženie tzv. mŕtveho uhla alebo predkolíznym systémom s automatickým núdzovým brzdením.

Jedným z ocenených pomocníkov, vyvinutý koncernom Volkswagen, je napríklad aj kolízna brzda, ktorá brzdí vozidlo aj po prípadnej havárii a zamedzí tak jeho nekontrolovanému pohybu.

Päť hviezdičiek pre japoncov

Organizácia Euro NCAP si v posledných testoch do parády zobrala päť vozidiel: Lexus IS 300h, Mazda 6, Mitsubishi Space Star, Opel Adam a Toyota Corrola.

Aj tentoraz posudzovala vozidlá v štyroch základných kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detí, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Lexus IS 300h

Najvyššie priemerné hodnotenie z posledných testov získal Lexus IS 300h a potvrdil tak triedu do ktorej právom patrí. Vysoké čísla v prvých troch kategóriách „kazí“ relatívne nízke hodnotenie bezpečnostných systémov vo vozidle – len na úrovni 66 %, čo má zrejme na svedomí absencia limitéra rýchlosti.

Porotcovia nezabudli pochváliť aktívnu kapotu vozidla. Automobil je schopný vyhodnotiť náraz s chodcom, nadvihnúť kapotu a lepšie rozložiť prípadný náraz hlavy na kapotu.

Toyota Corolla

Nová generácia jedného z najpredávanejších modelov auta na svete, Toyota Corolla obstála v nárazových testoch Euro NCAP veľmi podobne ako vyššie spomenutý model luxusnej divízie automobilky – Lexus.

Toyota v ochrane posádky dokonca o tri percentuálne body Lexus prekonáva. Nižšie (voči Lexusu), no napriek tomu slušné hodnotenie získala Corolla aj za ochranu chodcov.

Obe značky „koncernu“ – Toyota aj Lexus ochránia detskú posádku mimoriadne spoľahlivo.

Aj v prípade Toyoty Corolly chýba elektronický obmedzovač rýchlosti, čo sa prejavilo na hodnotení v kategórii Elektronické asistenčné systémy.

Mazda 6

Automobil z dielní Mazda je tretím zo štvorice japonských značiek, ktoré posledné testy Euro NCAP ovládli. Ani Mazda nepokazila vysoké hodnotenia pre japonské vozidlá a získala plný počet hviezdičiek.

Výrazne sa vyznamenala v kategórii Elektronických asistenčných systémov, kde získala až 81 percentuálnych bodov.

Dizajn novej Mazdy 6 hodnotíme ako vydarený, no porotcom sa „nepáči“ hrana kapoty motora, ktorá nemá potrebný deformačný účinok. Body stratené za hranu kapoty v kategórii Ochrana chodcov, získala Mazda späť za vyhotovenie predného nárazníka.

Mitsubishi Space Star

Posledným Japoncom je Mitsubishi so svojim „hviezdnym“ modelom. Napriek svojmu menu Space Star nezískal plný počet hviezdičiek. V kategórii malých automobil sú ale aj štyri hviezdy veľmi dobré hodnotenie.

Ochrana dospelých cestujúcich je na úrovni oveľa väčších a dospelejších automobilov.

Myslíme si, že Mitsubishi by získalo aj plný počet hviezdičiek, ak by ponúkalo rovnakú „elektronickú“ ochranu ako jeho väčší protihráči. V ochrane chodcov dokonca takmer všetkých, naposledy testovaných, prekonáva.

Opel Adam

Štýlový Opel Adam sa popasoval s nárazovými testami so cťou. Deti ochráni rovnako dobre ako Mazda 6.

V porovnaní so zvyšnými testovanými, dobre obstál v ponuke elektronických bezpečnostných prvkov. Body sa mu podarilo získať elektronickým obmedzovačom rýchlosti, na ktorého absenciu doplatili Lexus aj Toyota.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 678
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 098
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 318
  4. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 12 107
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 331
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 436
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 143
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 7 818
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 504
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 501
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vítanie ruského motorkárskeho klubu Noční vlci na bratislavskom Slavíne v roku 2016.

Proputinovské omámenie značnej časti slovenskej populácie je jedným z paranormálnych javov dneška.

3. máj
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

8. máj

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

20 h

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 385-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 019 obetí.

6 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj