SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Aj Toyota vám bude zasahovať do riadenia auta

Len niekoľko dní potom, ako Ford informoval o aktívnom predkolíznom systéme riadenia, predstavuje Toyota podobnú technológiu.

(Zdroj: Toyota)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Toyota Motor Corporation oznámila dokončenie vývoja pokrokového systému na podporu riadenia, označovaného AHDA (Automated Highway Driving Assist), ktorý využíva technológiu automatického riadenia v záujme bezpečnejšieho cestovania po rýchlostných komunikáciách.

AHDA spája dve technológie automatického riadenia na podporu bezpečnejšej jazdy a nižšej únavy vodiča.

Kooperatívny adaptívny tempomat, ktorý bezdrôtovo komunikuje s vozidlami vpredu a udržuje od nich bezpečný odstup, a systém na sledovanie jazdných pruhov (Lane Trace Control), ktorý zásahmi do riadenia pomáha udržiavať optimálnu trajektóriu vozidla v rámci jazdného pruhu.

Zodpovednosť ostáva na vodičovi

Na rozdiel od klasického adaptívneho tempomatu, ktorý na detekciu iných vozidiel využíva radar, je kooperatívny adaptívny tempomat postavený na komunikácii medzi vozidlami, pri ktorej sa prenášajú údaje o zrýchľovaní a spomaľovaní vozidiel idúcich vpredu.

Týmto spôsobom je zabezpečené aby vozidlá za nimi mohli upravovať svoju rýchlosť a udržiavať bezpečný odstup. Vďaka odbúravaniu zbytočného zrýchľovania a spomaľovania tento systém údajne zlepšuje spotrebu paliva a napomáha k väčšej plynulosti premávky.

Systém na sledovanie jazdných pruhov s technológiami automatického riadenia využíva kamery, radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn a riadiaci softvér na hladké udržiavanie optimálnej trajektórie jazdy pri akejkoľvek rýchlosti.

Zariadenie podľa potreby upravuje uhol natočenia kolies vozidla, hnací moment a brzdnú silu v snahe udržiavať optimálnu trajektóriu v rámci jazdného pruhu.

V kontexte rýchlo starnúcej populácie v budúcich rokoch budú dosiahnuté výsledky využité na vývoj technológií na podporu vodičov aj z radov seniorov.

Nároky na ochranu chodcov sa zvyšujú

Toyota sa pochválila, že okrem systému automatického riadenia že vyvinula aj bezpečnostný systém na predchádzanie kolíziám (PCS), ktorý využíva technológiu automatického riadenia v kombinácii so zvýšeným núdzovým brzdným účinkom a automatickým brzdením, aby napomohla predchádzať stretom s chodcami.

Nový bezpečnostný systém môže pomôcť úplne predísť nehode v prípadoch, keď samotné brzdenie nepostačuje, napríklad keď vozidlo ide príliš rýchlo a chodec nečakane vstúpi do jeho dráhy.

Chodca dokážu detekovať palubné senzory, a ak systém vyhodnotí, že hrozí riziko stretu, pred vodičom sa na palubnej doske okamžite zobrazí optické varovanie.

V prípade, že pravdepodobnosť kolízie rastie, systém reaguje zvukovým aj optickým varovaním, aby vodič ihneď pristúpil k úhybnému manévru, a súčasne sa tiež aktivuje funkcia posilnenia brzdného účinku a automatického brzdenia.

Ak systém vyhodnotí, že stretu sa samotným brzdením už nemožno vyhnúť a v okolí je dosť miesta na manéver, aktivuje sa asistent riadenia, aby vozidlo chodca podľa možnosti minulo.

Systém je tak nápadne podobný len nedávno predstavenému systému spoločnosti Ford, o ktorom sme písali včera.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 830
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 824
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 191
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 156
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h