SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Aj Toyota vám bude zasahovať do riadenia auta

Len niekoľko dní potom, ako Ford informoval o aktívnom predkolíznom systéme riadenia, predstavuje Toyota podobnú technológiu.

(Zdroj: Toyota)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Toyota Motor Corporation oznámila dokončenie vývoja pokrokového systému na podporu riadenia, označovaného AHDA (Automated Highway Driving Assist), ktorý využíva technológiu automatického riadenia v záujme bezpečnejšieho cestovania po rýchlostných komunikáciách.

AHDA spája dve technológie automatického riadenia na podporu bezpečnejšej jazdy a nižšej únavy vodiča.

Kooperatívny adaptívny tempomat, ktorý bezdrôtovo komunikuje s vozidlami vpredu a udržuje od nich bezpečný odstup, a systém na sledovanie jazdných pruhov (Lane Trace Control), ktorý zásahmi do riadenia pomáha udržiavať optimálnu trajektóriu vozidla v rámci jazdného pruhu.

Zodpovednosť ostáva na vodičovi

Na rozdiel od klasického adaptívneho tempomatu, ktorý na detekciu iných vozidiel využíva radar, je kooperatívny adaptívny tempomat postavený na komunikácii medzi vozidlami, pri ktorej sa prenášajú údaje o zrýchľovaní a spomaľovaní vozidiel idúcich vpredu.

Týmto spôsobom je zabezpečené aby vozidlá za nimi mohli upravovať svoju rýchlosť a udržiavať bezpečný odstup. Vďaka odbúravaniu zbytočného zrýchľovania a spomaľovania tento systém údajne zlepšuje spotrebu paliva a napomáha k väčšej plynulosti premávky.

Systém na sledovanie jazdných pruhov s technológiami automatického riadenia využíva kamery, radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn a riadiaci softvér na hladké udržiavanie optimálnej trajektórie jazdy pri akejkoľvek rýchlosti.

Zariadenie podľa potreby upravuje uhol natočenia kolies vozidla, hnací moment a brzdnú silu v snahe udržiavať optimálnu trajektóriu v rámci jazdného pruhu.

V kontexte rýchlo starnúcej populácie v budúcich rokoch budú dosiahnuté výsledky využité na vývoj technológií na podporu vodičov aj z radov seniorov.

Nároky na ochranu chodcov sa zvyšujú

Toyota sa pochválila, že okrem systému automatického riadenia že vyvinula aj bezpečnostný systém na predchádzanie kolíziám (PCS), ktorý využíva technológiu automatického riadenia v kombinácii so zvýšeným núdzovým brzdným účinkom a automatickým brzdením, aby napomohla predchádzať stretom s chodcami.

Nový bezpečnostný systém môže pomôcť úplne predísť nehode v prípadoch, keď samotné brzdenie nepostačuje, napríklad keď vozidlo ide príliš rýchlo a chodec nečakane vstúpi do jeho dráhy.

Chodca dokážu detekovať palubné senzory, a ak systém vyhodnotí, že hrozí riziko stretu, pred vodičom sa na palubnej doske okamžite zobrazí optické varovanie.

V prípade, že pravdepodobnosť kolízie rastie, systém reaguje zvukovým aj optickým varovaním, aby vodič ihneď pristúpil k úhybnému manévru, a súčasne sa tiež aktivuje funkcia posilnenia brzdného účinku a automatického brzdenia.

Ak systém vyhodnotí, že stretu sa samotným brzdením už nemožno vyhnúť a v okolí je dosť miesta na manéver, aktivuje sa asistent riadenia, aby vozidlo chodca podľa možnosti minulo.

Systém je tak nápadne podobný len nedávno predstavenému systému spoločnosti Ford, o ktorom sme písali včera.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 895
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 528
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 179
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 353
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 096
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 069
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 227 258
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 883
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 152
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 150
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 043
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 037
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 885
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu