SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Nové kombi, Honda Civic Tourer, dorazí na Slovensko v marci

Kompaktná Honda Civic Tourer bude k dispozícii v piatich stupňoch výbavy, s dvoma motormi i adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy.

(Zdroj: Honda)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Spoločnosť Honda len pred niekoľkými mesiacmi predstavila verejnosti novú karosársku verziu modelu Civic.

Praktické kombi neočakávane zaútočilo objemom batožinového priestoru a ponukou miesta pre posádku aj na ostrieľaných „kombikárov“.

Športovo vyzerajúce kombi na slovenský trh zavíta na začiatkom marca budúceho roka v piatich výbavových stupňoch. Poďme sa teda bližšie pozrieť čo slovenský importér pripravil.

Diesel nechýba, ostal však bez automatu

Automobilka Honda bude na Slovenku model Civic Tourer ponúkať s dvoma motormi: benzínovým 1.8 i-VTEC a novým dieselom 1.6 i-DTEC.

Dieselový motor je prvým zástupcom novej generácie motorov Honda z radu Earth Dreams Technology. Vyznačuje sa nízkou váhou a mimoriadne slušnou kultúrou chodu. Uvedenú motorizáciu sme vyskúšali minulú zimu v rámci rozsiahleho testu ešte minulý rok.

Naftový agregát disponuje výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h vozidlu s týmto motorom trvá 10,1 sekundy, pričom výrobca sľubuje priemernú spotrebu v kombinovanom cykle 3,8 l/100 km.

Benzínová pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1 798 cm3 ponúkne výkon 104 kW (142 k) a maximálny krútiaci moment 174 Nm. Civic Tourer s benzínovým motorom sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za približne deväť sekúnd.

Obe pohonné jednotky sú v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je aj automatika s piatimi stupňami, za ktorú si výrobca pýta približne 1 200 eur. Vyhradená je však len pre benzínový motor.

V hlavnej úlohe je kufor a čarovné sedadlá

Hoci model Civic Torer patrí medzi najnižšie a kompaktnejšie kombíky, vo svojej triede ponúka úctyhodný batožinový priestor 624 litrov - k spodnej hrane okien, so zadnými sedadlami v štandardnej polohe.

Rovnako ako päťdverová verzia, aj Tourer ponúka zadné sedadlá Magic seats s možnosťou vyklopenia sedáku do zvislej polohy. Vďaka prepracovanému systému vznikne vysoký nákladový priestor s rovnou podlahou s objemom 1 688 litrov (ku stropu).

Budeme zvedaví, či benzín v nádrži pod „čarovnými“ sedadlami čľapoce rovnako ako v prípade hatchbacku.

Aktívne tlmiče iní nemajú

Konštruktéri automobilky Honda mysleli aj na šoférov, ktorí si svoje kombi chcú na cestách užiť napriek jeho plnému naloženiu. Preto v ponuke nového Toureru sú aj adaptívne tlmiče zadnej nápravy pracujúce v troch režimoch.

Adaptívne tlmiče (ADC) automaticky upravujú intenzitu tlmenia na zadnej náprave tak, aby čo najviac zvýšili stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a za rôznych jazdných podmienok. Dodávané sú štandardne vo výbavách Lifestyle a Executive. V prípade záujmu sú v ponuke aj k výbave Sport.

Honda Civic Tourer by mala byť prvým modelom, ktorý bude ťažiť z nových elektronických bezpečnostných prvkov. Základom systému sú senzory, kamery, laserový radar s krátkym dosahom i bežný radar.

Bezpečnostný systém tak môže obsahovať systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

K dispozícii bude aj adaptívny tempomat i systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS.

Honda Collision Mitigation Brake System (CMBS)

Pri nebezpečnom prekročení minimálnej vzdialenosti napr. od vozidla vpredu, je vodič na túto skutočnosť najskôr upozornený akustickým signálom a blikajúcou kontrolkou na prístrojovom paneli.

Ak vodič na vzniknutú situáciu nereaguje a vzdialenosť sa nebezpečne zmenšuje, pridá sa k tomuto varovaniu krátke prerušované pritiahnutie bezpečnostného pásu a vozidlo zároveň začne samé mierne brzdiť.

Ak systém vyhodnotí situáciu ako neodvratnú kolíziu, snaží sa zmierniť jej následky tým, že začne automaticky intenzívne brzdiť a zároveň pritiahne bezpečnostné pásy cestujúcich na predných sedadlách.

Systém CMBS je neaktívny, ak rozdiel rýchlostí medzi vozidlom a objektom pred vozidlom nepresiahne 15 km/h. CMBS sa nezapne pri náhlom otočení volantu, napr. pri vyhýbaní sa kolízii.

Na výber bude päť stupňov výbavy

Rovnako ako päťdverová Honda Civic aj verzia Tourer bude k dispozícii v piatich výbavových stupňoch.

Základom je výbava „S“ v cene od 19 690 eur so šiestimi airbagmi, stabilizačným a trakčným programom vrátane systému pro rozjazd do kopca a mnohým ďalším. Jej súčasťou sú 16-palcové „hliníkové“ kolesá.

Najnižší výbavový stupeň je k dispozícii len s novým nafotvým motorom 1,6 i-DTEC a manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Na najnižšiu výbavu nadväzuje „Comfort“, ktorá okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, tempomat, ale aj dvojité dno batožinového priestoru, či autorádio (CD+MP3) so vstupmi USB a AUX. Druhý výbavový stupeň je k dispozícii od 19 090 eur s motorom 1,8 i-VTEC a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Tretia výbava – Sport je prvá v ponuke, ktorá umožňuje vybavenie vozidla adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy. V jej ponuke by ste okrem iného našli aj kožené prvky, Bluetooth Hands Free, alarm, dažďové senzory, zadnú parkovaciu kameru i 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

S benzínovým motorom výbava Sport začína na sume 21 790 eur.

Predposledná výbava bude dostupná od sumy 20 390 eur s pohonnou jednotkou 1,8 i-VTEC a manuálnou prevodovkou.

Adaptívne tlmiče sú už v cene výbavy a pridávajú sa k nim aj vyhrievané sedadlá, športové hliníkové pedále, spätné zrkadlo s automatickou clonou, lepší audiosystém, parkovacie senzory a ďalšie prvky.

S benzínovým motorom je k dispozícii od 22 140 eur, za naftový agregát si Honda pýta o 1 400 eur viac.

Pridanou hodnotou poslednou - piatej výbavy Executive je napríklad bezkľúčový vstup a štartovanie, kožený interiér, bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel ale aj elektronicky nastaviteľná bočná podpora sedadla vodiča.

Cena výbavy Executive s naftvým motorom začína na sume 25 940 Eur. V prípade benzínového agregátu je to opäť menej o 1 400 eur.

Pozrite si ako na nás nová Honda Civic Tourer zapôsobila na jeseň vo Frankfurte.

zdroj: ts Honda

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  6. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  1. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  2. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  10. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 15 866
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 373
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 024
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 5 408
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 597
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 3 866
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 647
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 380
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 747
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 623
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Infektológ Vladimír Krčméry je jednou z najznámejších tvarí očkovacej kampane na Slovensku

Na facebooku kolovala výzva na smrť mojich vnúčat, vraví Krčméry.


2 h
Týždeň Petra Schutza

Kde nič nie je, ani OĽaNO neberie.


21. okt
Za komunistického režimu sledovala štátna moc slobodných novinárov, ktorí aj na takýchto strojoch tlačili samizdaty.

Keď novinári pálili odkazy v popolníkoch.


21. okt
Kovalčuk by mal byť neoficiálnym kapitánom ruského tímu.

Rusi vymenili trénera olympijského výberu po pár dňoch. Bezdôvodne.


21. okt

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


7 h
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


9 h
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  2. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  3. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  4. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  5. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  6. Eva Gallova: Kytice voňavé a živé, ale aj iné
  7. Danica Chames: Ľahnem si so Soňou a spím
  8. Věra Tepličková: Zdá sa, že OĽaNO to s našimi maternicami myslí naozaj vážne
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 154
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 13 162
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 9 316
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 538
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 925
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 309
  7. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 117
  8. Lucia Nicholsonová: Emme. 3 751
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu