SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Nové kombi, Honda Civic Tourer, dorazí na Slovensko v marci

Kompaktná Honda Civic Tourer bude k dispozícii v piatich stupňoch výbavy, s dvoma motormi i adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy.

(Zdroj: Honda)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Spoločnosť Honda len pred niekoľkými mesiacmi predstavila verejnosti novú karosársku verziu modelu Civic.

Praktické kombi neočakávane zaútočilo objemom batožinového priestoru a ponukou miesta pre posádku aj na ostrieľaných „kombikárov“.

Športovo vyzerajúce kombi na slovenský trh zavíta na začiatkom marca budúceho roka v piatich výbavových stupňoch. Poďme sa teda bližšie pozrieť čo slovenský importér pripravil.

Diesel nechýba, ostal však bez automatu

Automobilka Honda bude na Slovenku model Civic Tourer ponúkať s dvoma motormi: benzínovým 1.8 i-VTEC a novým dieselom 1.6 i-DTEC.

Dieselový motor je prvým zástupcom novej generácie motorov Honda z radu Earth Dreams Technology. Vyznačuje sa nízkou váhou a mimoriadne slušnou kultúrou chodu. Uvedenú motorizáciu sme vyskúšali minulú zimu v rámci rozsiahleho testu ešte minulý rok.

Naftový agregát disponuje výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h vozidlu s týmto motorom trvá 10,1 sekundy, pričom výrobca sľubuje priemernú spotrebu v kombinovanom cykle 3,8 l/100 km.

Benzínová pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1 798 cm3 ponúkne výkon 104 kW (142 k) a maximálny krútiaci moment 174 Nm. Civic Tourer s benzínovým motorom sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za približne deväť sekúnd.

Obe pohonné jednotky sú v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je aj automatika s piatimi stupňami, za ktorú si výrobca pýta približne 1 200 eur. Vyhradená je však len pre benzínový motor.

V hlavnej úlohe je kufor a čarovné sedadlá

Hoci model Civic Torer patrí medzi najnižšie a kompaktnejšie kombíky, vo svojej triede ponúka úctyhodný batožinový priestor 624 litrov - k spodnej hrane okien, so zadnými sedadlami v štandardnej polohe.

Rovnako ako päťdverová verzia, aj Tourer ponúka zadné sedadlá Magic seats s možnosťou vyklopenia sedáku do zvislej polohy. Vďaka prepracovanému systému vznikne vysoký nákladový priestor s rovnou podlahou s objemom 1 688 litrov (ku stropu).

Budeme zvedaví, či benzín v nádrži pod „čarovnými“ sedadlami čľapoce rovnako ako v prípade hatchbacku.

Aktívne tlmiče iní nemajú

Konštruktéri automobilky Honda mysleli aj na šoférov, ktorí si svoje kombi chcú na cestách užiť napriek jeho plnému naloženiu. Preto v ponuke nového Toureru sú aj adaptívne tlmiče zadnej nápravy pracujúce v troch režimoch.

Adaptívne tlmiče (ADC) automaticky upravujú intenzitu tlmenia na zadnej náprave tak, aby čo najviac zvýšili stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a za rôznych jazdných podmienok. Dodávané sú štandardne vo výbavách Lifestyle a Executive. V prípade záujmu sú v ponuke aj k výbave Sport.

Honda Civic Tourer by mala byť prvým modelom, ktorý bude ťažiť z nových elektronických bezpečnostných prvkov. Základom systému sú senzory, kamery, laserový radar s krátkym dosahom i bežný radar.

Bezpečnostný systém tak môže obsahovať systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

K dispozícii bude aj adaptívny tempomat i systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS.

Honda Collision Mitigation Brake System (CMBS)

Pri nebezpečnom prekročení minimálnej vzdialenosti napr. od vozidla vpredu, je vodič na túto skutočnosť najskôr upozornený akustickým signálom a blikajúcou kontrolkou na prístrojovom paneli.

Ak vodič na vzniknutú situáciu nereaguje a vzdialenosť sa nebezpečne zmenšuje, pridá sa k tomuto varovaniu krátke prerušované pritiahnutie bezpečnostného pásu a vozidlo zároveň začne samé mierne brzdiť.

Ak systém vyhodnotí situáciu ako neodvratnú kolíziu, snaží sa zmierniť jej následky tým, že začne automaticky intenzívne brzdiť a zároveň pritiahne bezpečnostné pásy cestujúcich na predných sedadlách.

Systém CMBS je neaktívny, ak rozdiel rýchlostí medzi vozidlom a objektom pred vozidlom nepresiahne 15 km/h. CMBS sa nezapne pri náhlom otočení volantu, napr. pri vyhýbaní sa kolízii.

Na výber bude päť stupňov výbavy

Rovnako ako päťdverová Honda Civic aj verzia Tourer bude k dispozícii v piatich výbavových stupňoch.

Základom je výbava „S“ v cene od 19 690 eur so šiestimi airbagmi, stabilizačným a trakčným programom vrátane systému pro rozjazd do kopca a mnohým ďalším. Jej súčasťou sú 16-palcové „hliníkové“ kolesá.

Najnižší výbavový stupeň je k dispozícii len s novým nafotvým motorom 1,6 i-DTEC a manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Na najnižšiu výbavu nadväzuje „Comfort“, ktorá okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, tempomat, ale aj dvojité dno batožinového priestoru, či autorádio (CD+MP3) so vstupmi USB a AUX. Druhý výbavový stupeň je k dispozícii od 19 090 eur s motorom 1,8 i-VTEC a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Tretia výbava – Sport je prvá v ponuke, ktorá umožňuje vybavenie vozidla adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy. V jej ponuke by ste okrem iného našli aj kožené prvky, Bluetooth Hands Free, alarm, dažďové senzory, zadnú parkovaciu kameru i 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

S benzínovým motorom výbava Sport začína na sume 21 790 eur.

Predposledná výbava bude dostupná od sumy 20 390 eur s pohonnou jednotkou 1,8 i-VTEC a manuálnou prevodovkou.

Adaptívne tlmiče sú už v cene výbavy a pridávajú sa k nim aj vyhrievané sedadlá, športové hliníkové pedále, spätné zrkadlo s automatickou clonou, lepší audiosystém, parkovacie senzory a ďalšie prvky.

S benzínovým motorom je k dispozícii od 22 140 eur, za naftový agregát si Honda pýta o 1 400 eur viac.

Pridanou hodnotou poslednou - piatej výbavy Executive je napríklad bezkľúčový vstup a štartovanie, kožený interiér, bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel ale aj elektronicky nastaviteľná bočná podpora sedadla vodiča.

Cena výbavy Executive s naftvým motorom začína na sume 25 940 Eur. V prípade benzínového agregátu je to opäť menej o 1 400 eur.

Pozrite si ako na nás nová Honda Civic Tourer zapôsobila na jeseň vo Frankfurte.

zdroj: ts Honda

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 233
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 564
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 011
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 726
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 585
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 575
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 442
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 900
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Jozef Stasík: EU v mobile
  4. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  7. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Z TV kulinárskej šou urobila reláciu o emancipácii žien!
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 255
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 664
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 169
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 5 668
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 611
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 937
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 828
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu