SME

Nové kombi, Honda Civic Tourer, dorazí na Slovensko v marci

Kompaktná Honda Civic Tourer bude k dispozícii v piatich stupňoch výbavy, s dvoma motormi i adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy.

(Zdroj: Honda)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť Honda len pred niekoľkými mesiacmi predstavila verejnosti novú karosársku verziu modelu Civic.

Praktické kombi neočakávane zaútočilo objemom batožinového priestoru a ponukou miesta pre posádku aj na ostrieľaných „kombikárov“.

Športovo vyzerajúce kombi na slovenský trh zavíta na začiatkom marca budúceho roka v piatich výbavových stupňoch. Poďme sa teda bližšie pozrieť čo slovenský importér pripravil.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel nechýba, ostal však bez automatu

Automobilka Honda bude na Slovenku model Civic Tourer ponúkať s dvoma motormi: benzínovým 1.8 i-VTEC a novým dieselom 1.6 i-DTEC.

Dieselový motor je prvým zástupcom novej generácie motorov Honda z radu Earth Dreams Technology. Vyznačuje sa nízkou váhou a mimoriadne slušnou kultúrou chodu. Uvedenú motorizáciu sme vyskúšali minulú zimu v rámci rozsiahleho testu ešte minulý rok.

Naftový agregát disponuje výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h vozidlu s týmto motorom trvá 10,1 sekundy, pričom výrobca sľubuje priemernú spotrebu v kombinovanom cykle 3,8 l/100 km.

Benzínová pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1 798 cm3 ponúkne výkon 104 kW (142 k) a maximálny krútiaci moment 174 Nm. Civic Tourer s benzínovým motorom sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za približne deväť sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Obe pohonné jednotky sú v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je aj automatika s piatimi stupňami, za ktorú si výrobca pýta približne 1 200 eur. Vyhradená je však len pre benzínový motor.

V hlavnej úlohe je kufor a čarovné sedadlá

Hoci model Civic Torer patrí medzi najnižšie a kompaktnejšie kombíky, vo svojej triede ponúka úctyhodný batožinový priestor 624 litrov - k spodnej hrane okien, so zadnými sedadlami v štandardnej polohe.

Rovnako ako päťdverová verzia, aj Tourer ponúka zadné sedadlá Magic seats s možnosťou vyklopenia sedáku do zvislej polohy. Vďaka prepracovanému systému vznikne vysoký nákladový priestor s rovnou podlahou s objemom 1 688 litrov (ku stropu).

Budeme zvedaví, či benzín v nádrži pod „čarovnými“ sedadlami čľapoce rovnako ako v prípade hatchbacku.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívne tlmiče iní nemajú

Konštruktéri automobilky Honda mysleli aj na šoférov, ktorí si svoje kombi chcú na cestách užiť napriek jeho plnému naloženiu. Preto v ponuke nového Toureru sú aj adaptívne tlmiče zadnej nápravy pracujúce v troch režimoch.

Adaptívne tlmiče (ADC) automaticky upravujú intenzitu tlmenia na zadnej náprave tak, aby čo najviac zvýšili stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a za rôznych jazdných podmienok. Dodávané sú štandardne vo výbavách Lifestyle a Executive. V prípade záujmu sú v ponuke aj k výbave Sport.

Honda Civic Tourer by mala byť prvým modelom, ktorý bude ťažiť z nových elektronických bezpečnostných prvkov. Základom systému sú senzory, kamery, laserový radar s krátkym dosahom i bežný radar.

Bezpečnostný systém tak môže obsahovať systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dispozícii bude aj adaptívny tempomat i systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS.

Honda Collision Mitigation Brake System (CMBS)

Pri nebezpečnom prekročení minimálnej vzdialenosti napr. od vozidla vpredu, je vodič na túto skutočnosť najskôr upozornený akustickým signálom a blikajúcou kontrolkou na prístrojovom paneli.

Ak vodič na vzniknutú situáciu nereaguje a vzdialenosť sa nebezpečne zmenšuje, pridá sa k tomuto varovaniu krátke prerušované pritiahnutie bezpečnostného pásu a vozidlo zároveň začne samé mierne brzdiť.

Ak systém vyhodnotí situáciu ako neodvratnú kolíziu, snaží sa zmierniť jej následky tým, že začne automaticky intenzívne brzdiť a zároveň pritiahne bezpečnostné pásy cestujúcich na predných sedadlách.

Systém CMBS je neaktívny, ak rozdiel rýchlostí medzi vozidlom a objektom pred vozidlom nepresiahne 15 km/h. CMBS sa nezapne pri náhlom otočení volantu, napr. pri vyhýbaní sa kolízii.

Na výber bude päť stupňov výbavy

Rovnako ako päťdverová Honda Civic aj verzia Tourer bude k dispozícii v piatich výbavových stupňoch.

Základom je výbava „S“ v cene od 19 690 eur so šiestimi airbagmi, stabilizačným a trakčným programom vrátane systému pro rozjazd do kopca a mnohým ďalším. Jej súčasťou sú 16-palcové „hliníkové“ kolesá.

Najnižší výbavový stupeň je k dispozícii len s novým nafotvým motorom 1,6 i-DTEC a manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Na najnižšiu výbavu nadväzuje „Comfort“, ktorá okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, tempomat, ale aj dvojité dno batožinového priestoru, či autorádio (CD+MP3) so vstupmi USB a AUX. Druhý výbavový stupeň je k dispozícii od 19 090 eur s motorom 1,8 i-VTEC a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretia výbava – Sport je prvá v ponuke, ktorá umožňuje vybavenie vozidla adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy. V jej ponuke by ste okrem iného našli aj kožené prvky, Bluetooth Hands Free, alarm, dažďové senzory, zadnú parkovaciu kameru i 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

S benzínovým motorom výbava Sport začína na sume 21 790 eur.

Predposledná výbava bude dostupná od sumy 20 390 eur s pohonnou jednotkou 1,8 i-VTEC a manuálnou prevodovkou.

Adaptívne tlmiče sú už v cene výbavy a pridávajú sa k nim aj vyhrievané sedadlá, športové hliníkové pedále, spätné zrkadlo s automatickou clonou, lepší audiosystém, parkovacie senzory a ďalšie prvky.

S benzínovým motorom je k dispozícii od 22 140 eur, za naftový agregát si Honda pýta o 1 400 eur viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pridanou hodnotou poslednou - piatej výbavy Executive je napríklad bezkľúčový vstup a štartovanie, kožený interiér, bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel ale aj elektronicky nastaviteľná bočná podpora sedadla vodiča.

Cena výbavy Executive s naftvým motorom začína na sume 25 940 Eur. V prípade benzínového agregátu je to opäť menej o 1 400 eur.

Pozrite si ako na nás nová Honda Civic Tourer zapôsobila na jeseň vo Frankfurte.

zdroj: ts Honda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 803
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 792
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 350
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 351
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 634
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 453
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 403
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 599
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Linda Ágoštonová: Vyhasnutá iskra
  2. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  3. Viktor Pamula: Tretia liga východ 2024/2025
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Profilová akcia čurillovcov uviazla na súde. V kauze Judáš sudca nekoná viac ako rok (+ audio verzia)
  5. Eva Bachletová: Leto ako z katalógu!
  6. Lukáš Čelinák: Robert Fico a jeho cesta k totalite – ako sa zo Slovenska stáva pestúnsky štát
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 30 426
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 18 904
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 048
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 125
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 477
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 730
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 433
  8. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 4 812
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu