SME

Nové kombi, Honda Civic Tourer, dorazí na Slovensko v marci

Kompaktná Honda Civic Tourer bude k dispozícii v piatich stupňoch výbavy, s dvoma motormi i adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy.

(Zdroj: Honda)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť Honda len pred niekoľkými mesiacmi predstavila verejnosti novú karosársku verziu modelu Civic.

Praktické kombi neočakávane zaútočilo objemom batožinového priestoru a ponukou miesta pre posádku aj na ostrieľaných „kombikárov“.

Športovo vyzerajúce kombi na slovenský trh zavíta na začiatkom marca budúceho roka v piatich výbavových stupňoch. Poďme sa teda bližšie pozrieť čo slovenský importér pripravil.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel nechýba, ostal však bez automatu

Automobilka Honda bude na Slovenku model Civic Tourer ponúkať s dvoma motormi: benzínovým 1.8 i-VTEC a novým dieselom 1.6 i-DTEC.

Dieselový motor je prvým zástupcom novej generácie motorov Honda z radu Earth Dreams Technology. Vyznačuje sa nízkou váhou a mimoriadne slušnou kultúrou chodu. Uvedenú motorizáciu sme vyskúšali minulú zimu v rámci rozsiahleho testu ešte minulý rok.

Naftový agregát disponuje výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h vozidlu s týmto motorom trvá 10,1 sekundy, pričom výrobca sľubuje priemernú spotrebu v kombinovanom cykle 3,8 l/100 km.

Benzínová pohonná jednotka so zdvihovým objemom 1 798 cm3 ponúkne výkon 104 kW (142 k) a maximálny krútiaci moment 174 Nm. Civic Tourer s benzínovým motorom sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h rozbehne za približne deväť sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Obe pohonné jednotky sú v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je aj automatika s piatimi stupňami, za ktorú si výrobca pýta približne 1 200 eur. Vyhradená je však len pre benzínový motor.

V hlavnej úlohe je kufor a čarovné sedadlá

Hoci model Civic Torer patrí medzi najnižšie a kompaktnejšie kombíky, vo svojej triede ponúka úctyhodný batožinový priestor 624 litrov - k spodnej hrane okien, so zadnými sedadlami v štandardnej polohe.

Rovnako ako päťdverová verzia, aj Tourer ponúka zadné sedadlá Magic seats s možnosťou vyklopenia sedáku do zvislej polohy. Vďaka prepracovanému systému vznikne vysoký nákladový priestor s rovnou podlahou s objemom 1 688 litrov (ku stropu).

Budeme zvedaví, či benzín v nádrži pod „čarovnými“ sedadlami čľapoce rovnako ako v prípade hatchbacku.

SkryťVypnúť reklamu

Aktívne tlmiče iní nemajú

Konštruktéri automobilky Honda mysleli aj na šoférov, ktorí si svoje kombi chcú na cestách užiť napriek jeho plnému naloženiu. Preto v ponuke nového Toureru sú aj adaptívne tlmiče zadnej nápravy pracujúce v troch režimoch.

Adaptívne tlmiče (ADC) automaticky upravujú intenzitu tlmenia na zadnej náprave tak, aby čo najviac zvýšili stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a za rôznych jazdných podmienok. Dodávané sú štandardne vo výbavách Lifestyle a Executive. V prípade záujmu sú v ponuke aj k výbave Sport.

Honda Civic Tourer by mala byť prvým modelom, ktorý bude ťažiť z nových elektronických bezpečnostných prvkov. Základom systému sú senzory, kamery, laserový radar s krátkym dosahom i bežný radar.

Bezpečnostný systém tak môže obsahovať systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dispozícii bude aj adaptívny tempomat i systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS.

Honda Collision Mitigation Brake System (CMBS)

Pri nebezpečnom prekročení minimálnej vzdialenosti napr. od vozidla vpredu, je vodič na túto skutočnosť najskôr upozornený akustickým signálom a blikajúcou kontrolkou na prístrojovom paneli.

Ak vodič na vzniknutú situáciu nereaguje a vzdialenosť sa nebezpečne zmenšuje, pridá sa k tomuto varovaniu krátke prerušované pritiahnutie bezpečnostného pásu a vozidlo zároveň začne samé mierne brzdiť.

Ak systém vyhodnotí situáciu ako neodvratnú kolíziu, snaží sa zmierniť jej následky tým, že začne automaticky intenzívne brzdiť a zároveň pritiahne bezpečnostné pásy cestujúcich na predných sedadlách.

Systém CMBS je neaktívny, ak rozdiel rýchlostí medzi vozidlom a objektom pred vozidlom nepresiahne 15 km/h. CMBS sa nezapne pri náhlom otočení volantu, napr. pri vyhýbaní sa kolízii.

Na výber bude päť stupňov výbavy

Rovnako ako päťdverová Honda Civic aj verzia Tourer bude k dispozícii v piatich výbavových stupňoch.

Základom je výbava „S“ v cene od 19 690 eur so šiestimi airbagmi, stabilizačným a trakčným programom vrátane systému pro rozjazd do kopca a mnohým ďalším. Jej súčasťou sú 16-palcové „hliníkové“ kolesá.

Najnižší výbavový stupeň je k dispozícii len s novým nafotvým motorom 1,6 i-DTEC a manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami.

Na najnižšiu výbavu nadväzuje „Comfort“, ktorá okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, tempomat, ale aj dvojité dno batožinového priestoru, či autorádio (CD+MP3) so vstupmi USB a AUX. Druhý výbavový stupeň je k dispozícii od 19 090 eur s motorom 1,8 i-VTEC a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretia výbava – Sport je prvá v ponuke, ktorá umožňuje vybavenie vozidla adaptívnymi tlmičmi zadnej nápravy. V jej ponuke by ste okrem iného našli aj kožené prvky, Bluetooth Hands Free, alarm, dažďové senzory, zadnú parkovaciu kameru i 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

S benzínovým motorom výbava Sport začína na sume 21 790 eur.

Predposledná výbava bude dostupná od sumy 20 390 eur s pohonnou jednotkou 1,8 i-VTEC a manuálnou prevodovkou.

Adaptívne tlmiče sú už v cene výbavy a pridávajú sa k nim aj vyhrievané sedadlá, športové hliníkové pedále, spätné zrkadlo s automatickou clonou, lepší audiosystém, parkovacie senzory a ďalšie prvky.

S benzínovým motorom je k dispozícii od 22 140 eur, za naftový agregát si Honda pýta o 1 400 eur viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pridanou hodnotou poslednou - piatej výbavy Executive je napríklad bezkľúčový vstup a štartovanie, kožený interiér, bi-xenónové svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel ale aj elektronicky nastaviteľná bočná podpora sedadla vodiča.

Cena výbavy Executive s naftvým motorom začína na sume 25 940 Eur. V prípade benzínového agregátu je to opäť menej o 1 400 eur.

Pozrite si ako na nás nová Honda Civic Tourer zapôsobila na jeseň vo Frankfurte.

zdroj: ts Honda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 698
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 152
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 246
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 449
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 112
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 2 667
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 267
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 112
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  2. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  4. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  5. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  6. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  7. Štefan Šturdzík: 350
  8. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 381
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 763
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 450
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 172
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 467
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 783
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 646
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu