SME

Hybridný Volkswagen Golf GTE zrýchli ako naftový GTD

Napriek nižšej maximálnej rýchlosti má hybridný model GTE ponúknuť dynamiku hodnú športového radu.

Nový Volkswagen Golf má byť ešte úspornejší a viac "zelený" ako model GTD.Nový Volkswagen Golf má byť ešte úspornejší a viac "zelený" ako model GTD. (Zdroj: Volkswagen)

Len pred niekoľkými dňami sme písali o odľahčenom a výkonnejšom Volkswagene Golf R Evo. Medzi športové modely značky sa v budúcnosti zaradí aj hybridný model GTE.

Volkswagen Golf GTE (Gran Turismo Electric) využije potenciál elektrickej energie a dynamicky bude porovnateľný s naftovým modelom Golf GTD. Hybrid zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,5 sekundy. Trochu si pohorší len v maximálnej rýchlosti – 217 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Výkon Volkswagenu Golf R Evo dosiahne takmer 380 koní Čítajte 

Využíva známu techniku

Na pohon hybridného modelu bude slúžiť kombinácia zážihového štvorvalca 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom nezanedbateľných 80 kW (109 k).

SkryťVypnúť reklamu

Kombinovaný systémový výkon sa vyšplhá na 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Pohonné agregáty spolupracujú s upravenou automatickou prevodovkou DSG so šiestimi stupňami.

Popri relatívne veľkých batériách s kapacitou 8,8 kWh stále ostal priestor na 40 litrovú nádrž. Výrobca uvádza, že celkový dojazd vozidla sa blíži k hranici 1 000 km. Plne nabité akumulátory umožnia čisto „elektrickú“ jazdu na vzdialenosť 50 km.

S extrémne nízkou spotrebou

Nie je jasné, akou metodikou automobilka merala priemernú spotrebu. No deklaruje, že Golf GTE si vystačí v priemere len s 1,5 litrom benzínu na 100 km jazdy.

Pri dizajne bude automobil čerpať z modelu GTi. Očakávať môžeme športový podvozok so zníženou svetlou výškou, účinnejšie brzdy alebo športové sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že cenu vozidla ešte nepoznáme, Volkswagen chce model GTE začať vyrábať ešte tento rok.

zdroj: autozeitung.de

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  2. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  7. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 530
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 029
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 133
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 082
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 592
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 342
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 617
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 3 007
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  2. Simona Šramová: Tanec strachu a fascinácie: Ako sa stretávame s umelou inteligenciou
  3. Juraj Ondruška: Storočný príbeh vytrvalosti v kruhu lásky sa píše už 100 rokov.
  4. Jozef Purdeš: Zopár postrehov o Slovensku
  5. Štefan Šturdzík: Chorý mozok v chorej hlave. Vytvoril si virtuálnu realitu v ktorej žije.
  6. Tomáš Kuvik: SND pod holým nebom - čaro umenia na 2
  7. Ivan Lazor: Ťažký týždeň s dušou stoika: 5 lekcií z reálneho života, ktoré vás naučia ovládať chaos
  8. Martin Ondráš: Produkcia slovenských potravín je už bezpečnostná hrozba
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 338
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 203
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 10 722
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 297
  5. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 6 579
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 381
  7. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 6 182
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 438
  1. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  2. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  3. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  4. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  5. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  6. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  7. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
SkryťZatvoriť reklamu