SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Auto, ktoré už raz na Slovensku bolo evidované, akoby úrady nepoznali

Auto si kúpil na Slovensku, po dvoch rokoch šiel do Nemecka a po ďalších troch ho chce znovu evidovať u nás.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Peter: "Pred tromi rokmi som zobral so sebou do Nemecka vlastné auto kvôli práci. Kúpil som ho a evidoval dva roky predtým na Slovensku. Auto som v Nemecku prihlásil na nemecké značky.

Teraz, po troch rokoch sa vraciam späť na Slovensko a chcem si svoje auto opäť prihlásiť na slovenské značky. Tu však narážam na problém našich úradov, ktoré mi nevedia jednoznačne povedať, ako mám postupovať pri opätovnom prihlásení vozidla na Slovensku. Takýto problém zatiaľ vraj nemali.

Jedni pracovníci mi tvrdia, že musím postupovať ako pri dovoze auta zakúpeného v zahraničí. To je podľa mňa nezmysel, lebo auto som v cudzine nekupoval.

Druhí pracovníci mi tvrdia, že mám postupovať ako pri "prehlásení" vozidla na nové tabuľky s evidenčným číslom, pretože vozidlo bolo predtým kúpené, evidované na Slovensku a som stále jeho jediným majiteľom.

Nemecké dopravné úrady pritom moje auto pri prihlásení posudzovali ako evidenciu vozidla len so zmenou tabuliek s evidenčným číslom."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

"V prípade odhlásenia vozidla do cudziny a jeho následnej registrácie v zahraničí stráca toto vozidlo technickú spôsobilosť. Preto je v tomto prípade potrebné postupovať ako pri dovoze vozidla zo zahraničia," informovala Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

Prísny zákon ignoruje pôvodnú registráciu

Peter podľa predpisov dováža auto zo zahraničia. Ak by značky na aute nezmenil, nikomu by to nevadilo. Zákon je však v prípade, že chce znovu na aute slovenské evidenčné čísla, voči Petrovi prísny.

Ak by predpisy neboli prísne, ľahko by sa mohlo stať, že sa budú zneužívať na dovoz "vrakov" na Slovensko.

Pri dovoze vozidiel zo zahraničia nie je dôležité, či bolo auto v minulosti evidované na Slovensku alebo nie. Evidencia na Slovensku nezaručuje jeho bezproblémový technický stav a ani to, že ide stále o to isté auto, ktoré bolo pôvodne v našej krajine evidované.

Petra podľa polície čaká nasledovný postup:

  • musí požiadať okresný úrad dopravy o schválenie alebo uznanie technickej spôsobilosti (auto musí ísť na kontrolu originality, na STK a emisnú kontrolu, ...),
  • okresný úrad potom vydá rozhodnutie a osvedčenie o evidencii časť II,
  • po uzavretí povinného zákonného poistenia je potrebné dostaviť sa na príslušný okresný dopravný inšpektorát v mieste pobytu držiteľa vozidla a požiadať o prihlásenie vozidla do evidencie,
  • k vypísanej žiadosti (formát A3) musí predložiť aj potvrdenie o povinnom zmluvnom poistení, platný doklad totožnosti, rozhodnutie okresného úradu, osvedčenie o evidencii časť II a správny poplatok vo výške 66 eur.

V Nemecku ho zaevidovali jednoduchšie

"Pre zaujímavosť uvádzam postup zaevidovania vozidla v Nemecku. Auto nepotrebuje vývozné značky zo Slovenska, ako mi to tvrdili niekedy pracovníci dopravného inšpektorátu," napísal nám Peter.

Vývozné značky síce potrebovať nebudete, ale odhlásiť auto na Slovensku do zahraničia musíte aj tak. Vyplýva to zo zákona o cestnej premávke.

Predpisy vyžadujú pri odhlásení vozidla do zahraničia, aj keď auto nepredávate, odovzdať na Slovensku tabuľky s evidenčným číslom, techničák a ukázať doklad totožnosti a doklad o poistení vozidla.

Ak auto na Slovensku neodhlásite, zostane u nás evidované a vy budete musieť naďalej platiť na Slovensku poistku a ak má na to auto vek, absolvovať tu povinné technické a emisné kontroly.

Ako mi zaevidovali auto v Nemecku

Celý proces prihlásenia vozidla v Nemecku pozostával z týchto procesov:

  1. Kontrola originality na Slovensku a preklad protokolu do nemčiny
  2. Preklad veľkého techničáku do nemčiny
  3. vykonanie TUV kontroly v Nemecku
  4. poistenie (PZP) vozidla
  5. zaevidovanie vozidla na dopravnom úrade v Nemecku na základe týchto dokladov a zároveň odobratie slovenského techničáku a tabuliek s evidenčným číslom
  6. vydanie nemeckých značiek a malého i veľkého techničáku.

Celkové náklady boli nižšie a proces prihlásenia jednoduchší, ako to, čo teraz po mne chcú na Slovensku pri opätovnom prihlásení vozidla do evidencie na Slovensku.

Peter

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 705
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 092
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 156
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 723
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 521
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 141
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 619
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.