Auto, ktoré už raz na Slovensku bolo evidované, akoby úrady nepoznali

Auto si kúpil na Slovensku, po dvoch rokoch šiel do Nemecka a po ďalších troch ho chce znovu evidovať u nás.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Peter: "Pred tromi rokmi som zobral so sebou do Nemecka vlastné auto kvôli práci. Kúpil som ho a evidoval dva roky predtým na Slovensku. Auto som v Nemecku prihlásil na nemecké značky.

Teraz, po troch rokoch sa vraciam späť na Slovensko a chcem si svoje auto opäť prihlásiť na slovenské značky. Tu však narážam na problém našich úradov, ktoré mi nevedia jednoznačne povedať, ako mám postupovať pri opätovnom prihlásení vozidla na Slovensku. Takýto problém zatiaľ vraj nemali.

Jedni pracovníci mi tvrdia, že musím postupovať ako pri dovoze auta zakúpeného v zahraničí. To je podľa mňa nezmysel, lebo auto som v cudzine nekupoval.

Druhí pracovníci mi tvrdia, že mám postupovať ako pri "prehlásení" vozidla na nové tabuľky s evidenčným číslom, pretože vozidlo bolo predtým kúpené, evidované na Slovensku a som stále jeho jediným majiteľom.

Nemecké dopravné úrady pritom moje auto pri prihlásení posudzovali ako evidenciu vozidla len so zmenou tabuliek s evidenčným číslom."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

"V prípade odhlásenia vozidla do cudziny a jeho následnej registrácie v zahraničí stráca toto vozidlo technickú spôsobilosť. Preto je v tomto prípade potrebné postupovať ako pri dovoze vozidla zo zahraničia," informovala Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

Prísny zákon ignoruje pôvodnú registráciu

Peter podľa predpisov dováža auto zo zahraničia. Ak by značky na aute nezmenil, nikomu by to nevadilo. Zákon je však v prípade, že chce znovu na aute slovenské evidenčné čísla, voči Petrovi prísny.

Ak by predpisy neboli prísne, ľahko by sa mohlo stať, že sa budú zneužívať na dovoz "vrakov" na Slovensko.

Pri dovoze vozidiel zo zahraničia nie je dôležité, či bolo auto v minulosti evidované na Slovensku alebo nie. Evidencia na Slovensku nezaručuje jeho bezproblémový technický stav a ani to, že ide stále o to isté auto, ktoré bolo pôvodne v našej krajine evidované.

Petra podľa polície čaká nasledovný postup:

  • musí požiadať okresný úrad dopravy o schválenie alebo uznanie technickej spôsobilosti (auto musí ísť na kontrolu originality, na STK a emisnú kontrolu, ...),
  • okresný úrad potom vydá rozhodnutie a osvedčenie o evidencii časť II,
  • po uzavretí povinného zákonného poistenia je potrebné dostaviť sa na príslušný okresný dopravný inšpektorát v mieste pobytu držiteľa vozidla a požiadať o prihlásenie vozidla do evidencie,
  • k vypísanej žiadosti (formát A3) musí predložiť aj potvrdenie o povinnom zmluvnom poistení, platný doklad totožnosti, rozhodnutie okresného úradu, osvedčenie o evidencii časť II a správny poplatok vo výške 66 eur.

V Nemecku ho zaevidovali jednoduchšie

"Pre zaujímavosť uvádzam postup zaevidovania vozidla v Nemecku. Auto nepotrebuje vývozné značky zo Slovenska, ako mi to tvrdili niekedy pracovníci dopravného inšpektorátu," napísal nám Peter.

Vývozné značky síce potrebovať nebudete, ale odhlásiť auto na Slovensku do zahraničia musíte aj tak. Vyplýva to zo zákona o cestnej premávke.

Predpisy vyžadujú pri odhlásení vozidla do zahraničia, aj keď auto nepredávate, odovzdať na Slovensku tabuľky s evidenčným číslom, techničák a ukázať doklad totožnosti a doklad o poistení vozidla.

Ak auto na Slovensku neodhlásite, zostane u nás evidované a vy budete musieť naďalej platiť na Slovensku poistku a ak má na to auto vek, absolvovať tu povinné technické a emisné kontroly.

Ako mi zaevidovali auto v Nemecku

Celý proces prihlásenia vozidla v Nemecku pozostával z týchto procesov:

  1. Kontrola originality na Slovensku a preklad protokolu do nemčiny
  2. Preklad veľkého techničáku do nemčiny
  3. vykonanie TUV kontroly v Nemecku
  4. poistenie (PZP) vozidla
  5. zaevidovanie vozidla na dopravnom úrade v Nemecku na základe týchto dokladov a zároveň odobratie slovenského techničáku a tabuliek s evidenčným číslom
  6. vydanie nemeckých značiek a malého i veľkého techničáku.

Celkové náklady boli nižšie a proces prihlásenia jednoduchší, ako to, čo teraz po mne chcú na Slovensku pri opätovnom prihlásení vozidla do evidencie na Slovensku.

Peter

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 218
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 259
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 899
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 526
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 622
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 597
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 353
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 227
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 139
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 129

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mexiko ničí ďalšie zemetrasenie, má už 248 obetí

Zabíjali padajúce budovy, medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

ŠPORT

Saganov debut na MS: žalúdočné problémy a hnev

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.