SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Auto, ktoré už raz na Slovensku bolo evidované, akoby úrady nepoznali

Auto si kúpil na Slovensku, po dvoch rokoch šiel do Nemecka a po ďalších troch ho chce znovu evidovať u nás.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Peter: "Pred tromi rokmi som zobral so sebou do Nemecka vlastné auto kvôli práci. Kúpil som ho a evidoval dva roky predtým na Slovensku. Auto som v Nemecku prihlásil na nemecké značky.

Teraz, po troch rokoch sa vraciam späť na Slovensko a chcem si svoje auto opäť prihlásiť na slovenské značky. Tu však narážam na problém našich úradov, ktoré mi nevedia jednoznačne povedať, ako mám postupovať pri opätovnom prihlásení vozidla na Slovensku. Takýto problém zatiaľ vraj nemali.

Jedni pracovníci mi tvrdia, že musím postupovať ako pri dovoze auta zakúpeného v zahraničí. To je podľa mňa nezmysel, lebo auto som v cudzine nekupoval.

Druhí pracovníci mi tvrdia, že mám postupovať ako pri "prehlásení" vozidla na nové tabuľky s evidenčným číslom, pretože vozidlo bolo predtým kúpené, evidované na Slovensku a som stále jeho jediným majiteľom.

Nemecké dopravné úrady pritom moje auto pri prihlásení posudzovali ako evidenciu vozidla len so zmenou tabuliek s evidenčným číslom."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

"V prípade odhlásenia vozidla do cudziny a jeho následnej registrácie v zahraničí stráca toto vozidlo technickú spôsobilosť. Preto je v tomto prípade potrebné postupovať ako pri dovoze vozidla zo zahraničia," informovala Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

Prísny zákon ignoruje pôvodnú registráciu

Peter podľa predpisov dováža auto zo zahraničia. Ak by značky na aute nezmenil, nikomu by to nevadilo. Zákon je však v prípade, že chce znovu na aute slovenské evidenčné čísla, voči Petrovi prísny.

Ak by predpisy neboli prísne, ľahko by sa mohlo stať, že sa budú zneužívať na dovoz "vrakov" na Slovensko.

Pri dovoze vozidiel zo zahraničia nie je dôležité, či bolo auto v minulosti evidované na Slovensku alebo nie. Evidencia na Slovensku nezaručuje jeho bezproblémový technický stav a ani to, že ide stále o to isté auto, ktoré bolo pôvodne v našej krajine evidované.

Petra podľa polície čaká nasledovný postup:

  • musí požiadať okresný úrad dopravy o schválenie alebo uznanie technickej spôsobilosti (auto musí ísť na kontrolu originality, na STK a emisnú kontrolu, ...),
  • okresný úrad potom vydá rozhodnutie a osvedčenie o evidencii časť II,
  • po uzavretí povinného zákonného poistenia je potrebné dostaviť sa na príslušný okresný dopravný inšpektorát v mieste pobytu držiteľa vozidla a požiadať o prihlásenie vozidla do evidencie,
  • k vypísanej žiadosti (formát A3) musí predložiť aj potvrdenie o povinnom zmluvnom poistení, platný doklad totožnosti, rozhodnutie okresného úradu, osvedčenie o evidencii časť II a správny poplatok vo výške 66 eur.

V Nemecku ho zaevidovali jednoduchšie

"Pre zaujímavosť uvádzam postup zaevidovania vozidla v Nemecku. Auto nepotrebuje vývozné značky zo Slovenska, ako mi to tvrdili niekedy pracovníci dopravného inšpektorátu," napísal nám Peter.

Vývozné značky síce potrebovať nebudete, ale odhlásiť auto na Slovensku do zahraničia musíte aj tak. Vyplýva to zo zákona o cestnej premávke.

Predpisy vyžadujú pri odhlásení vozidla do zahraničia, aj keď auto nepredávate, odovzdať na Slovensku tabuľky s evidenčným číslom, techničák a ukázať doklad totožnosti a doklad o poistení vozidla.

Ak auto na Slovensku neodhlásite, zostane u nás evidované a vy budete musieť naďalej platiť na Slovensku poistku a ak má na to auto vek, absolvovať tu povinné technické a emisné kontroly.

Ako mi zaevidovali auto v Nemecku

Celý proces prihlásenia vozidla v Nemecku pozostával z týchto procesov:

  1. Kontrola originality na Slovensku a preklad protokolu do nemčiny
  2. Preklad veľkého techničáku do nemčiny
  3. vykonanie TUV kontroly v Nemecku
  4. poistenie (PZP) vozidla
  5. zaevidovanie vozidla na dopravnom úrade v Nemecku na základe týchto dokladov a zároveň odobratie slovenského techničáku a tabuliek s evidenčným číslom
  6. vydanie nemeckých značiek a malého i veľkého techničáku.

Celkové náklady boli nižšie a proces prihlásenia jednoduchší, ako to, čo teraz po mne chcú na Slovensku pri opätovnom prihlásení vozidla do evidencie na Slovensku.

Peter

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 552
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 898
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 541
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 542
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 470
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 549
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 13 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


1 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


19 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  2. Ján Bilohuščin: Generálny sudca
  3. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  4. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  5. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  6. Štefan Vidlár: Pravota holota
  7. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  8. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 196 937
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 807
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 137
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 025
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 904
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 358
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 157
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu